از زیر سینک آشپزخانه خود بیشترین بهره را ببرید
از زیر سینک آشپزخانه خود بیشترین بهره را ببرید
از قسمت زیر سینک آشپزخانه خود بیشترین بهره را ببرید

 
 
 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
قسمت زیر سینک یکی از پیچیده ترین قسمت ها برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی آشپزخانه است. تمام موانع موجود در آن می تواند شما را با فضاهای عجیب و غریب و در برخی مواقع دسترسی به آن دشوار کند. در اینجا چند نکته و ترفند برای تبدیل این منطقه چالش برانگیز به سعادت ذخیره سازی آورده شده است.
 
 
برخی از افراد به عنوان بخشی از بازسازی یا ساخت جدید، چیدمان ذخیره سازی زیر سینک آشپزخانه خود را سفارشی می کنند، اما اگر با فضای موجودی روبرو هستید که به شدت مورد استفاده قرار نمی گیرد، ناامید نشوید. بسیاری از ایده های زیر را می توان در طیف گسترده ای از فضا ها به کار برد.
 
 
چند ملاحظات کاربردی

بسیاری از راه حل های ذخیره سازی در عکس ها شگفت انگیز به نظر می رسند، اما باید کاربردی بودن آنها را در مناطق مرطوب در نظر بگیرید. بسیاری از آنچه در زیر سینک ذخیره می شود مرطوب و احتمالاً خورنده است.

اسفنج ها ، حوله ها و چکه کردن آب و ریختن آن ها می تواند به طور قابل توجهی بر مدت زمان ماندگاری چیزها تأثیر بگذارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر مجبور به رسیدگی به یک مشکل فوری لوله کشی یا نشتی باشید، به چه راحتی می توان موارد را حذف کرد.
 
قفسه های چوبی

هر چیزی که پایه چوبی ملامینه دارد، مانند قفسه ها و کشو ها، باید خشک بماند.  
اگر محصولات چوبی تنها گزینه شما هستند، سعی کنید لبه های آن را تا حد امکان مهر و موم کنید یا فقط اقلام خشک را در این قسمت نگهداری کنید. کشو های چوبی عموماً گران هستند، بنابراین می خواهید از هزینه های تعویض خودداری کنید.

نکته: محصولات تخصصی در بازار وجود دارند که ظاهری شبیه ملامین دارند اما با مواد مصنوعی و کاملا ضد آب ساخته شده اند. اگر به دنبال راه حلی بادوام و ضد آب هستید، تحقیق کنید و با یک کابینت ساز صحبت کنید.
 
پوشاندن قفسه زیر سینک با یک فیلم پلاستیکی، ترجیحاً با یک لبه کوچک در گوشه ها، یک راه ساده برای محافظت از کابینت شما است. سینی ها و قفسه های پلاستیکی نیز راه حل های آسان و موثری هستند.

نکته: اگر یک قفسه قابل تنظیم دارید، از کابینت ساز خود بخواهید که کناره هایی را که معمولاً خام مانده اند، لبه بزند. اگر آب به گوشه ها نشت کند، این باعث افزایش طول عمر قفسه می شود.
 
مواد پلاستیکی و ضد آب

محصولات پلاستیکی یک راه حل ساده و مقرون به صرفه برای فضاهای زیر سینک هستند. گروه بندی اقلام مرطوب با هم باعث کاهش چکه ها در گوشه های کابینت شما می شود و از تورم تخته جلوگیری می کند.
 
ذخیره سازی مبتنی بر سیم و فولاد

این محصولات دارای اشکال و اندازه های بسیار متنوعی هستند و می توانند برای به حداکثر رساندن فضای اطراف لوله کشی و در عین حال قابل مشاهده و در دسترس نگه داشتن چیزها عالی باشند. معمولاً از سه ماده در ساخت آنها استفاده می شود: فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و فولاد معمولی که یا کروم شده یا در یک فیلم پلاستیکی پوشش داده شده است.

محصولات فولادی ضد زنگ و آلومینیوم تا حد زیادی بادوام ترین هستند. این امر به ویژه در صورتی که مواد تمیز کننده خورنده را ذخیره می کنید بسیار مهم است.

فولاد کرومی معمولی یا روکش شده می تواند طول عمر کمتری داشته باشد زیرا زنگ زدگی ممکن است رخ دهد.

 
 
خروجی های کشویی در پایین

بیشتر فضاهای زیر سینک توسط لوله ها و سایر لوله کشی ها مسدود می شوند. افزودن فضای ذخیره سازی کشویی به پایین ترین قسمت کابینت یک راه عالی برای دسترسی به مناطق صعب العبور است. این امر مخصوصاً اگر قفسه ای در وسط فضا داشته باشید صادق است. سطل های کشویی در اعماق زیادی قرار دارند.


نصب ریل یا قفسه حوله در داخل درها راه حلی آسان و ارزان است. همچنین مکان بسیار خوبی برای نگهداری اسفنج ها و پارچه های مرطوب است، زیرا در اینجا سریعتر خشک می شوند.