چند اشتباه اصلی در دکوراسیون و نحوه اجتناب از آنها
چند اشتباه اصلی در دکوراسیون و نحوه اجتناب از آنها
چند اشتباه اصلی در دکوراسیون و نحوه اجتناب از آنها

 

 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
 
 ابتدا رنگ را انتخاب کنید در حالی که رنگ از بسیاری جهات یکی از بزرگترین بخش های طراحی شما است (مخصوصاً از نظر متراژ مربع خالص)، این بدان معنا نیست که لزوماً باید اولین چیزی باشد که انتخاب می کنید. 
 
راه حل: هنگامی که بر روی برخی از اثاثیه پارچه ای ضروری خود (فرش، بالش، پارچه فروشی، اثاثه یا لوازم داخلی) قرار گرفتید، انتخاب یک رنگ هماهنگ از روی یک فن یا مجموعه ای از تراشه های رنگ نسبتاً آسان است. پیدا کردن پارچه هایی که واقعاً دوست دارید پس از اجرای طرح رنگ بسیار سخت تر است.
 
خرید مبلمان بدون اندازه گیری

قضاوت در مورد مقیاس مبلمان زمانی که روی یک نمایشگاه بزرگ قرار دارد، دشوار است. به همین دلیل است که صاحبان خانه ها گاهی وقتی می بینند که میز قهوه خوری زیبایی که در یک نمایشگاه دیدند، وقتی در اتاق نشیمنشان نشسته است، به نظر می رد که کل اتاق را می گیرد ، شوکه می شوند .

راه حل : اگر می دانید چه اندازه هایی را می خرید ، می توانید اجازه دهید اعداد سرد شما را در زمانی که چشم هایتان حقه بازی می کنند راهنمایی کنند. مساحت موجود برای هر قطعه اصلی را اندازه بگیرید (یا حتی با نوار علامت بزنید) تا بتوانید محدوده اندازه قابل قبولی را پیدا کنید.
 
این اندازه ها را هنگام خرید مبلمان همراه خود داشته باشید و به آنها پایبند باشید. اگر عاشق چیزی خارج از محدوده اندازه خود شده اید، بپرسید که آیا در اندازه های مختلف وجود دارد یا آن را اندازه گیری کنید و اندازه ها را به خانه بیاورید تا در فضای خود بچسبانید تا مطمئن شوید اندازه ای است که از آن راضی هستید.
 
 خرید از فقط یک فروشگاه

خرید یک مرحله ای این روزها رایج است، اما تجهیز کل خانه (یا حتی فقط یک اتاق) از یک فروشگاه منجر به یک داستان بصری بسیار جالب کمتر از صرف زمان برای خرید می شود.
 
راه حل :  بوتیک هایی را امتحان کنید که خطوط طراحی متفاوتی دارند یا فروشگاه های آنلاینی که از تولیدکنندگان و برند های مختلف طراحی می کنند . به این ترتیب، حتی اگر یک سبک یا دوره ترجیحی داشته باشید، خانه شما باز هم بی نظیر به نظر نمی رسد . راه حل دیگر همکاری با یک طراح داخلی است. این حرفه ای ها به طیف وسیعی از محصولات و گزینه های سفارشی دسترسی دارند.
 
خرید کل مجموعه

در مورد خرید یک مرحله ای ، یکی دیگر از طراحان نه (اگرچه برخی مخالفند) این است که به خرید مبلمان در یک «مجموعه» همسان، مانند سوئیت اتاق خواب یا مبل و صندلی عاشقانه همسان رضایت دهد. در حالی که این ممکن است میانبری برای دستیابی به یک سبک هماهنگ بدون فکر زیاد باشد، نتایج جذابیت کمتری نسبت به یک اختلاط کوچک دارند.
 
راه حل : روی یک قطعه اصلی بنشینید و به دنبال یک تولیدکننده دیگر برای کالایی باشید که هماهنگی کاملی ندارد. طراحی پایانی طعم شخصی بیشتری خواهد داشت، چیزی که در کاتالوگ یافت نمی شود.

جزئیاتی که می توانید بین قطعات مختلف انتخاب کنید شامل رنگ، جنس (مانند نوع عمومی روکش یا روکش فلزی)، تافت یا پلیسه، سبک پاها، خطوط صاف در مقابل گرد و دوره طراحی است. استفاده از چند مورد از این اتصالات به ارتباط قطعات کمک می کند، بنابراین می توانید از هماهنگی آنها مطمئن باشید.
 
هرگز انتخاب جسورانه ای انجام ندهید . ترس از تصمیم گیری ماجراجویانه می تواند منجر به فضایی شود که دیگر احساس آرامش یا رضایت نکنید .
 
راه حل: هرازگاهی ریسک کنید. مطمئن باشید که اگر یک دیوار دراماتیک را انتخاب کردید، همیشه می توانید روی آن با تکه های سبک و شاداب (مانند هنر دیوار سفید یا مبلمان با رنگ خنثی) لایه هایی از آن بپوشانید تا ظاهر را تا زمانی که احساس می کنید  قابل زندگی باشد رام کنید. و اگر در نهایت از آن خسته شدید، می توانید روزی آن را تغییر دهید.