محل قرار دادن ماشین ظرفشویی در آشپزخانه
محل قرار دادن ماشین ظرفشویی در آشپزخانه
محل قرار دادن ماشین ظرفشویی در آشپزخانه

 

 

( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
اگرچه چیدمان هر آشپزخانه متفاوت است، دستورالعمل های قابل اعتمادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برنامه ریزی کنید که همه چیز را کجا قرار دهید. و وقتی صحبت از لوازم خانگی می شود، قرار دادن ماشین ظرفشویی کلیدی است. در حالت ایده آل، باید در جایی قرار گیرد که بارگیری و تخلیه را سریع و آسان کند. اما مطمئن شوید که درب ماشین ظرفشویی شما وقتی باز است، هیچ محل کار یا مسیرهای پیاده روی را مسدود نمی کند.


اگر تصمیم دارید ماشین ظرفشویی خود را در کنار سینک خود قرار دهید، توجه بعدی باید این باشد که آن را در سمت چپ یا راست قرار دهید. پاسخ درستی وجود ندارد؛ یک فرد راست دست معمولاً ظرفی را در دست چپ می گیرد و از دست راست برای خراش دادن یا شستن ظرف استفاده می کند، بنابراین بارگیری ظروف در ماشین ظرفشویی واقع در سمت چپ سینک را آسان تر می کند. برعکس در مورد یک چپ دست صدق می کند.
 
 بنابراین من گاهی اوقات می بینم که مشتریان ترجیح می دهند ماشین ظرفشویی را در همان سمتی از سینک قرار دهند که در آشپزخانه قدیمی خود روشن بود، صرف نظر از اینکه چپ دست یا راست دست هستند. چیدمان کلی بقیه قسمت های آشپزخانه و محل قرارگیری وسایل دیگر نیز مهم است .
 
اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی به کشو ها نزدیک است

همیشه اطمینان حاصل کنید که کشو ها یا کابینت هایی که ظروف تخت، لیوان ها و ظروف در آن نگهداری می شوند به ماشین ظرفشویی شما نزدیک باشند . این نوع عملکرد و کاربردی برای هر طراحی آشپزخانه ضروری است. محل قرارگیری همه لوازم آشپزخانه نسبت به یکدیگر و محل نگهداری در آشپزخانه شما نقش مهمی در تبدیل آن به مکانی لذت بخش برای کار دارد.
 
به فاصله تا کابینت های نزدیک توجه کنید

هدف این است که حداکثر یک قدم فاصله بین ماشین ظرفشویی خود و مکان هایی که ظرف و ظروف را در آن قرار می دهید داشته باشید. ماشین ظرفشویی شما می تواند در مجاورت این کابینت ها و کشو ها یا روبروی آنها باشد. تا زمانی که نیازی به حرکت زیاد بین آنها نداشته باشید، مهم نیست.
قابلیت جابجایی در فضای خود را بررسی کنید

آزادی حرکت یک نکته مهم در طراحی یک طرح است. این امر به ویژه در مورد قرار دادن وسایلی مانند ماشین ظرفشویی که به فضای گردش باز می شوند و تا مدتی در حال استفاده هستند باز می مانند.

هنگام برنامه ریزی آشپزخانه خود، خود را در حال انجام وظایف روزانه مانند بارگیری و تخلیه ماشین ظرفشویی مجسم کنید. سعی کنید ماشین ظرفشویی خود را در مکانی قرار ندهید که وقتی راهروی اصلی باز است مسدود شود. همچنین مهم است که محل قرارگیری وسایل دیگر مانند اجاق گاز را در ارتباط با ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید. از باز کردن درب ماشین ظرفشویی به محلی که کسی در هنگام استفاده از اجاق گاز می ایستد - یا سینک ظرفشویی، خودداری کنید.

برخورد درهای دستگاه یا کابینت هنگام باز شدن اغلب اجتناب ناپذیر است، به خصوص در آشپزخانه های L یا U  شکل. با این حال، ارزش این را دارد که اطمینان حاصل کنید که کشو ها و درهای ظروف، کارد و چنگال و ظروف شیشه ای شما می توانند همزمان با باز شدن درب ماشین ظرفشویی به طور کامل باز شوند تا تخلیه آسان شود.
 
یکپارچه سازی ماشین ظرفشویی خود را در نظر بگیرید

اگر آشپزخانه ای با پلان باز دارید، ممکن است بخواهید به مخفی کردن ماشین ظرفشویی خود فکر کنید، به خصوص اگر از قسمت نشیمن شما قابل مشاهده باشد. به طور مثال، یک ماشین ظرفشویی یکپارچه را در نظر بگیرید - یعنی ماشینی که به طور ویژه برای قرار گرفتن در پشت پانلی طراحی شده است که با بقیه کابینت آشپزخانه شما مطابقت دارد.