پارفیکا ، وارد کننده پارکت تمام چوب طبیعی
پارفیکا ، وارد کننده پارکت تمام چوب طبیعی
 
پارفیکا ، وارد کننده پارکت تمام چوب طبیعی 



 شرکت های اندکی در ایران هستند که در زمینه واردات پارکت طبیعی ، فعالیت می کنند . از جمله این شرکت ها می توان به : شرکت موفق و معتبر پارفیکا اشاره کرد . 


شرکت صنایع فرآوری چوب و پارکت پارفیکا ، از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را با اخذ مجوز تاسیس از اداره صنایع استان تهران شروع نمود .


این شرکت معروف و معتبر ، با راه اندازی کردن واحد های پیشرفته و همچنین کوره های خشک کن و با به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات تولید پارکت چوبی ، جایگاه بسیار ویژه ای را در این صنعت برای خود به دست آورد .


شرکت پارفیکا ، اینک با انتقال به شهرک صنعتی صفادشت و همچنین با بهره گیری از امکانات بسیار مدرن ، تبدیل به یک واحد ممتاز در این صنعت شده است .

از عمده خدمات صنعتی شرکت پارفیکا و همچنین از محصولات تولیدی با کیفیت این شرکت می توان به مواردی همچون : 
تولید و نصب نمودن پارکت چوبی برای فضای داخلی ،
خدمات بی نظیر چوب خشک کنی ،
پله های چوبی ،
پارکت های درجه یک راش ، بلوط ( باید افزود که : پارک بلوط این شرکت معتبر ، از زیبا ترین بلوط دنیا به نام بلوط لووه از جنگل های گلستان می باشد )  ، گردو ، و ... ،
پارکت های چوبی الواری ، 
دیوارپوش ها و لمبه های با کیفیت تمام  چوب راش ، بلوط ، گردو ، آزاد ، و ... ،
قرنیز های درجه یک تمام چوبی ،
و ... اشاره کرد .


در خصوص پارکت تمام چوب شرکت معتبر پارفیکا ، باید افزود که : پارکت های این شرکت ، پارکت هایی طبیعی ، بدون استفاده از مواد شیمیایی ، ضد آب ، می باشند که این امر جز از طریق تکنولوژی ترمو هیتینگ امکان پذیر نمی باشد .


استفاده نمودن از این تکنولوژی برای چوب های هاردوودی همچون : ون ، و تبدیل نمودن آنان به پارکت های الواری و سولید با ضخامت دو سانت ، باعث بالا رفتن بی حد و اندازه قیمت تمام شده می شد ، اما شرکت معتبر پارفیکا به منظور پایین آوردن قیمت ، با استفاده نمودن از لایه بندی ترکیبی از چوب های ترمو شده ارزان تر مانند : کاج یا پاین لایه هایی را در ردیف های زیرین پارکت قرار داد و سپس در لایه های بالایی از چوب پارکتی ون استفاده نمود .


که در نتیجه محصولی در بازار ارائه می شود که علاوه بر آن که مقاوم و ضد آب است ( برای مناطق شرجی ) از قیمت مناسب تری نیز برخوردار می باشد .


در خصوص ویژگی های فنی پارکت شرکت پارفیکا ( پارکت بلوط ) می توان به :  ضخامت پانزده میلی متری ، 
عرض هفتاد سانتی ، 
و طول سی و پنج الی پنجاه سانتی ، اشاره کرد .


ممکن است این سوال پیش آید که پارکت چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید افزود که : پارکت نوعی از کفپوش می باشد که جنس آن چوب طبیعی است . در واقع می توان گفت که برای تولید پارکت ها ، تنها چوب درختان را به صورت الوار تبدیل می کنند و سپس به ابعاد کوچک تری برش می دهند . و برای نصب نیز با استفاده از چسب مخصوص ، آن را بر روی کف نصب می نمایند و سپس بر روی آن لاک و ساب می زنند .


پارکت ها کفپوش های گران قیمت و لوکسی محسوب می شوند که می توانند گرما و حس طبیعت را به محیط ببخشند . با این حال به سبب قیمت بسیار زیادی که دارند و به تبع نگهداری سختی که باید از آنان شود بسیار محبوب نیستند .


در عین حال لمینت که در بازار به عنوان پارکت لمینت شناخته می شود ، نوعی از کفپوش است که از چندین لایه چوب فشرده شده به وجود آمده است ، که بر خلاف پارکت از چوب طبیعی ( چوب درختان ) تهیه نمی شود . در واقع می توان گفت : با آن که ظاهر پارکت لمینت همچون چوب است ولی مانند MDF ، کاملا مصنوعی است و مغز داخلی آنان از MDF و روکش های بیرونی آن از HPL یا HDF است . 


یکی از مهم ترین تفاوت های پارکت چوب طبیعی با پارکت لمینت ، همین نحوه نصب آنان می باشد . چرا که برای نصب پارکت چوب طبیعی از چسب استفاده می شود ولی برای نصب نمودن پارکت لمینت ، به هیچ عنوان نیازی به چسب نیست . در دور تا دور پارکت لمینت ها شیار هایی وجود دارند به نام کلیک ، که به صورت نر و ماده در یک دیگر قرار می گیرند و قفل می شوند . 
در نتیجه می توان در کم ترین زمان ممکن و بدون دردسر های دیگر ، محیط وسیعی را پارکت لمینت کرد . 


تفاوت دیگر این است که : پارکت چوب طبیعی را نمی توان پس از نصب به راحتی جمع کرد و مجددا در جایی دیگر نصب نمود ، در حالی که این امکان برای لمینت است . 

همچنین پارکت های چوب طبیعی ،  به سبب آن که جنساشان از چوب است در مقابل آب ، مقاوم نیستند و ورم می کنند ، در حالی که پارکت لمینت از مقاومت بیشتری برخوردار است .


قیمت پارکت لمینت نیز در مقایسه با پارکت چوب طبیعی ، بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است .


پارکت های چوب طبیعی به سبب آن که از چوب درختان هستند ، به تبع تنوع کم تری دارند ، در حالی که پارکت لمینت های از تنوع بی نظیری در طرح و رنگ برخوردارند .

وبسایت مپ استار با رصد دقیق بازار دکوراسیون داخلی ایران ، از فروشگاه ها و شرکت های وارد کننده ، به صورت ارائه صفحه اینترنتی رایگان به فروشگاهها و پنل های حرفه ای برای واردکنندگان و پخش کنندگان جهت ارتباط با فروشگاهها ، حمایت می کند .

کدام فروشگاه ها در شهر شما ، محصولات شرکت پارفیکا را ارائه می دهند ؟ کلیک کنید .