محافظت از فرش های خود در هنگام وقوع حوادث
محافظت از فرش های خود در هنگام وقوع حوادث
توصیه های تخصصی در مورد محافظت از فرش های خود در هنگام وقوع حوادث
 
 

( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
 
وقتی صحبت از تمیز کردن فرش می شود ، همه الیاف و ساختارها یکسان نیستند . این برای لکه ها نیز صدق می کند ‌. مدیر فنی انجمن ملی فرش پاک کن ها ، پیشنهاد می کند لکه ها را در سریع ترین زمان ممکن از طریق لکه کردن  درمان کنید ، سپس از یک درمان خاص برای ماده ریخته شده استفاده کنید . در زیر لیستی از درمان ها برای رایج ترین نشت ها آورده شده است .
 
لکه قهوه - با حوله های جاذب فشار وارد کنید ، مرتباً آنها را بچرخانید یا تعویض کنید . شامپو فرش رقیق شده و لکه را اسپری کنید و در صورت نیاز تکرار کنید . ورقه های حوله کاغذی را یک شب روی فرش خیس بگذارید ، سپس جاروبرقی را بکشید .
 
لکه خون - برای مقادیر کم ، با آب سرد بمالید تا حد امکان پاک شود . از آب سرد در سمپاش دستی استفاده کنید و عمل بلات را تکرار کنید . سپس از شامپو فرش و آب رقیق شده استفاده کنید و تکرار کنید .
گل - اجازه دهید خشک شود ، سپس جاروبرقی را بکشید . اگر باقی مانده بود ، شامپو فرش رقیق شده و لکه را اسپری کنید و در صورت لزوم تکرار کنید . ورقه های حوله کاغذی را یک شب روی فرش خیس بگذارید تا خشک شود ، سپس جاروبرقی را بکشید .
 
غذا : این لکه ها می توانند روغن و آب را ترکیب کنند . غذای اضافی را با استفاده از یک قاشق یا چاقوی صاف بردارید ، سپس جاروبرقی بکشید . برای از بین بردن لکه های روغنی با الکل های معدنی لکه بزنید ، شامپوی رقیق شده فرش را بمالید ، دوباره لکه بزنید و در صورت نیاز تکرار کنید . ورقه های حوله کاغذی را یک شب روی فرش خیس بگذارید تا خشک شود ،
سپس جاروبرقی را بکشید .
 
لوازم آرایشی - دشوار است بدانید که از کجا باید لوازم آرایشی را شروع کرد زیرا برخی روغنی ، برخی محلول در آب و برخی ترکیبی از هر دو هستند . با سرکه سفید یا روح جراحی شروع کنید . روی یک حوله سفید تمیز بمالید و لکه کنید . با چرخاندن یا تعویض حوله تا جایی که می توانید لکه را پاک کنید . در صورت تداوم ، با رقیق کردن شامپو فرش و آب مانند بالا اقدام کنید .
لکه های روغنی – با سرکه سفید روی یک پارچه درمان کنید ، از آن برای پاک کردن لکه استفاده کنید ، سپس در صورت لزوم تکرار کنید . مراقب باشید : استفاده بیش از حد از حلال هایی مانند سرکه سفید می تواند به مرور زمان پشت فرش را از بین ببرد .
 
Pet Mess-  : مایع را با حوله های جاذب لکه دار کنید . فشار وارد کنید و حوله ها را مرتباً بچرخانید یا تعویض کنید . دو قسمت سرکه سفید و دو قسمت آب را با هم مخلوط کرده روی فرش اسپری کنید و دوباره لکه بزنید . سپس با شامپو فرش رقیق شده اسپری کنید ، لکه بزنید و تکرار کنید . ورقه های حوله کاغذی را یک شب روی فرش خیس بگذارید تا خشک شود ، سپس جاروبرقی را بکشید .