سه نکته مهم در زمان خرید فرش
سه نکته مهم در زمان خرید فرش
3 نکته : نحوه خرید فرش مناسب


 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 

من اخیراً یک فرش جدید برای اتاق نشیمن خود تهیه کردم و باید اعتراف کنم که این تصمیم بسیار سختی بود . گزینه های زیادی در مواد ، بافت ها ، الگو ها ، و رنگ های مختلف ، موجود است که سخت است بدانید از کجا شروع کنید . کمی زمان طول کشید ، اما در نهایت فرشی را به دست آوردم که دوستش دارم و در اتاق نشیمن  به زیبایی کار می کند ، بنابراین امروز، فکر کردم چند نکته در مورد نحوه خرید فرش مناسب محیط به اشتراک بگذارم .
 
چگونه می توان اندازه مناسب را تعیین کرد ؟

انتخاب فرش با اندازه " درست " واقعاً به ظاهر کلی محیط شما بستگی دارد . سوالی که باید بپرسید این است که آیا می خواهید تمام مبلمان شما به طور کامل روی فرش بنشیند ، که آن را به یک ویژگی برجسته تر در اتاق تبدیل می کند یا ترجیح می دهید فقط پایه های جلویی مبلمان شما روی فرش بنشیند که ، باعث می شود در اتاق کمتر برجسته شود.
 
وقتی داشتم برای یک اتاق نشیمن فرش جدید می خریدم ، می دانستم که می خواهم تمام مبلمانم روی فرش بنشیند ، بنابراین طول و عرض مبلمان موجود خود را اندازه گیری کردم تا به حداقل اندازه برسد . من همچنین می خواستم فرش یک ویژگی برجسته در این اتاق روباز باشد ، بنابراین عرض بیشتری به اندازه گیری خود اضافه کردم تا لبه فرش بیشتر نمایان شود .

در مقابل ، فرش پاسیو فضای باز ما در مرکز مبلمان قرار دارد و در فضای کلی ظاهری بسیار کمتر دارد .
 
نحوه انتخاب رنگ و طرح
 
من فکر می کنم این سخت ترین بخش خرید فرش است . من چند فرش با رنگ های مختلف در اتاق نشیمن خود داشتم و هر کدام ، ظاهری کاملاً متفاوت ایجاد می کردند . مانند فرش دیوار به دیوار، یک فرش رنگ روشن ظاهر بسیار متفاوتی را در یک اتاق نسبت به فرش های گرم یا تیره ایجاد می کند .

وقتی تصمیم می گیرید  چه رنگ فرشی را انتخاب کنید ، از خود بپرسید که آیا می خواهید فضای خود را روشن تر کنید ، گرما یا رنگ به آن اضافه کنید یا شاید نظری جسورانه داشته باشید .
 
به عنوان مثال ، فرش بافت کرمی که در تصویر بالا نشان داده شده است ، عنصری بسیار روشن به اتاق نشیمن می افزاید ، به خصوص زمانی که روی یک کف چوبی تیره تر قرار می گیرد . این مبل های تیره تر اتاق را برجسته تر می کند ، اما به خوبی با صندلی های کتان رنگ ترکیب می شود . همچنین ، یک پالت بسیار خنثی ایجاد می کند که امکان اضافه کردن رنگ های مختلف به صورت فصلی را فراهم می کند .
 
در مقابل، فرش طرح دار آبی تیره بالا ظاهر بسیار گرم تری را در همان اتاق ایجاد می کند و مبل ها به جای کنتراست با هم ترکیب می شوند . رنگ های متعدد در سراسر الگوی این فرش نیز اضافه کردن لهجه های فصلی را آسان می کند .
 
در اتاق خواب کلبه ، الگوی جسورانه این فرش گلیم بیانیه بزرگی است و حال و هوا و سبک را برای این اتاق ایجاد می کند . انتخاب یک رنگ یا طرح برای یک قالیچه می تواند کاری دلهره آور باشد ، اما اگر هدفی در ذهن دارید ( سبک کردن ، گرما اضافه کردن ، بیانیه ای ) به شما کمک می کند تا گزینه ها را محدود کنید و به درستی شروع کنید .