نحوه انتخاب اندازه سینک آشپزخانه
نحوه انتخاب اندازه سینک آشپزخانه
نحوه انتخاب اندازه سینک آشپزخانه

 (مقاله ترجمه شده از سایت برتر خارجی)

 
علاوه بر انتخاب بهترین مواد ، نوع نصب ، تعداد کاسه و عمق کاسه برای سینک آشپزخانه خود، طیف وسیعی از گزینه های اندازه سینک را نیز در اختیار دارید. بدیهی است که یک سینک آشپزخانه بسیار عریض فضای بیشتری را برای آماده سازی و تمیز کردن غذا در اختیار شما قرار می دهد و ممکن است آن را به سینک های کوچکتر ترجیح دهید، اما سینک های بزرگتر معمولاً هزینه بیشتری دارند و می توانند املاک و مستغلات ارزشمندی را در یک آشپزخانه کوچک اشغال کنند.
 
اندازه سینک خود را به اندازه آشپزخانه خود ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر آشپزخانه شما در سمت کوچکتر است، به نصب سینک با عرض کمتر فکر کنید. یک مدل کاسه ای بزرگ و بزرگ می توانست این آشپزخانه اتاق زیر شیروانی جذاب اما جمع و جور را تحت تأثیر قرار دهد. سینک پیش بند جلویی تک کاسه ای با اندازه متوسط ​​تر و در عین حال عمیق تر، به اندازه کافی بزرگ است که بتواند اکثر کارهای آشپزخانه را انجام دهد، اما یک گراز فضایی نیست.

فضای ذخیره سازی میز و کابینت پایه در آشپزخانه های کوچک تر احتمالاً از قیمت بالایی برخوردار هستند، بنابراین سینک با عرض کوچک تر عملکرد کلی را نیز بهبود می بخشد .
 
اندازه سینک خود را به اندازه پنجره بالای آن قرار دهید صاحبان خانه اغلب سینک آشپزخانه را در زیر پنجره نصب می کنند، ترجیحاً پنجره ای با نمای زیبا. اما برخی از صاحبان خانه به نحوه کار این دو عنصر با یکدیگر توجه نمی کنند. این بدان معنا نیست که سینک و پنجره شما باید دقیقاً با عرض مطابقت داشته باشند، اما داشتن یک سینک فوق عریض زیر یک پنجره لاغر و بالعکس ممکن است عجیب به نظر برسد.
 
اندازه سینک خود را به عنوان یک نقطه کانونی در نظر بگیرید اگر انتخاب کنید که با یک سینک بسیار عریض استفاده کنید، برای پنهان کردن آن با مشکل مواجه خواهید شد. توصیه من این است که رویکرد مخالف را در پیش بگیرید و سینک پهن خود را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید. یک سینک ذخیره شده جالب را تغییر کاربری دهید یا یک ماده غیرعادی مانند مس را در نظر بگیرید.
 
اندازه سینک خود را در حد بودجه خود قرار دهید این نیز ممکن است بدیهی باشد، اما خیلی آسان است که عاشق یک سینک بزرگ، زرق و برق دار، پیش بند جلویی شوید و متوجه شوید که قیمت آن بسیار بالاتر از حد بودجه شما است. نصب تمام مواد اولیه، وسایل و لوازم خانگی در آشپزخانه برای همه منطقی نیست، بنابراین استراتژی در مورد اینکه کجا قرار است پول خرج کنید و کجا می توانید پس انداز کنید مفید است.
 
اندازه سینک خود را بر اساس نیازتان تنظیم کنید اگر آشپز مشتاقی هستید که شستن ظروف با دست را به کار با ماشین ظرفشویی ترجیح می دهید، یک سینک ظرفشویی بزرگ با یک تخته آبکش یکپارچه گزینه عالی است. سینک پهن تر به چندین نفر اجازه می دهد تا بدون اینکه مانع یکدیگر شوند در سینک کار کنند و این تخته آبکش داخلی باعث می شود که کار تخلیه و خشک کردن ظروف در هوا کمتر به هم بخورد.

یک سینک در این اندازه به یک کابینت سینک بسیار عریض نیاز دارد و فضای کمی را اشغال می کند ، بنابراین برای آشپزخانه ای با اندازه بزرگ بهترین است.
 
اگر برای آماده کردن وعده های غذایی یا تمیز کردن نیاز به دست دارید، به جای یک سینک فوق العاده بزرگ، دو سینک ظرفشویی تک کاسه ای نصب کنید. پیکربندی مانند این به دو آشپز اجازه می دهد تا با هم کار کنند، و چون این سینک ها از هم جدا هستند، احتمال راهبندان کمتر است.

 
اگر فضا و بودجه لازم برای آن را دارید، یک راه اندازی سه سینک برای یک خانواده چند آشپز که سرگرمی های زیادی انجام می دهد خوب است. سینک های جداگانه به چندین نفر اجازه می دهد تا به طور همزمان در آشپزخانه کار کنند. هیچ یک از سینک ها نیازی به بزرگی استثنایی ندارند. یک سینک اصلی می تواند کارهای بزرگ تری را انجام دهد و بقیه می توانند بسیار کوچکتر باشند. البته این پیکربندی به دلیل تکراری بودن وسایل لوله کشی و هزینه نصب پتانسیل پرهزینه بودن را دارد.