پاک کردن لکه ها از‌ روی کاغذ دیواری
 پاک کردن لکه ها از‌ روی کاغذ دیواری
⚪ پاک کردن لکه ها در عرض چند دقیقه از‌ روی کاغذ دیواری
 


 
گاهی مواقع ممکن است در اثر یک اتفاق ، لکه یا لکه هایی بر روی کاغذ دیواری انجام شود . به عنوان مثال : ممکن است این لکه به وسیله مداد ، خودکار ، رنگ ، مداد شمعی ، و یا حتی هر وسیله دیگری به وجود آمده باشد .
اگر در دقایق اول متوجه وجود لکه بر روی کاغذ دیواری شده باشید ، راحت تر می توانید لکه به وجود آمده را به طور کامل ، از بین ببرید .
البته لکه هایی که مدت ها پیش بر روی کاغذ دیواری به وجود آمدند را نیز ، می توان با کمی تلاش از بین برد . باید توجه داشته باشید که ، به کاغذ دیواری هایی که قابل شستشو هستند نیز ، رطوبت بسیار زیاد آسیب وارد می کند . 

وقتی که بر روی کاغذ دیواریتان یک لکه مشاهده می کنید ، در وهله نخست باید تشخیص دهید که نوع آن چیست و سپس بر حسب نوع لکه ، ماده شوینده مناسبی را انتخاب کنید .
 به طور مثال : اگر لکه روی کاغذ دیواری ، ناشی از مداد شمعی باشد اصلا نیازی نیست که برای تمیز کردن آن ، از ماده های شوینده مختلف بهره ببرید چرا که این نوع لکه ، تنها با ایجاد نمودن گرما به طور کامل از بین می رود . برای این کار لازم است که ، در ابتدا به وسیله سشوار سطح مورد نظر را اندکی حرارت دهید تا لکه موجود روان و نرم شود ، و سپس با وسیله یک دستمال بر روی لکه بکشید و آن را از روی کاغذ دیواری محو کنید .

اگر لکه موجود بر روی کاغذ دیواری ، ناشی از کشیدن مداد رنگی باشد در چنین صورتی برای تمیز کردن آن چند راه را می توانید انتخاب کنید . اولین و ساده ترین راه این است که ، به وسیله پاک کن خط خطی هایی که بر روی دیوار ایجاد شده را به طور کامل پاک کنید . در صورتی که با این راه نتوانستید لکه به وجود آمده را پاک کنید ، باید یکی از شوینده هایی معمولی و آب را به خوبی ترکیب کنید و سپس به وسیله یک اسفنج ، لکه به وجود آمده را پاک نمایید .
گاهی مواقع هست که لکه به وجود آمده از مداد رنگی بسیار پر رنگ است و با دو روش ذکر شده پاک نمی شود ، در چنین صورتی می توانید بر روی یک مسواک مقداری خمیر دندان بمالید و سپس بر روی لکه بکشید ، و پس از این کار با استفاده از یک دستمال مرطوب ، کاغذ دیواری را تمیز کنید .

گاهی مواقع ممکن است ندانید که به چه نوع لکه ای مواجه هستید ، برای چنین مواقعی می توان یک روش موثر و بی ضرر را امتحان کرد . در این روش می توانید به وسیله سرکه سفید ( یک پیمانه ) و آب ( دو پیمانه ) لکه موجود را به طور کامل از بین ببرید .
لازم به ذکر است که برای این کار ، می توانید محلول به وجود آمده را بر روی لکه به خوبی اسپری کنید و یا حتی به وسیله یک اسفنج آغشته شده به این محلول ، لکه را پاک نمود و سپس به وسیله کمی آب و دستمال مرطوب ، کاغذ دیواری را پاک کنید . و در آخر برای خشک شدن آن قسمت از کاغذ دیواری ، می‌ توانید از یک دستمال خشک بهره ببرید .