سنگ های ساختمانی با کیفیت و پر طرفدار ترامیت
سنگ های ساختمانی با کیفیت و پر طرفدار ترامیت
🔳 سنگ های ساختمانی با کیفیت و پر طرفدار ترامیت 
 


سنگ های با کیفیت ترامیت ، حاصل ترکیب شدن سنگ مرمریت و تراورتن ( درصد بسیار زیاد تر سنگ ترامیت ، از تراورتن تشکیل شده ) می باشد و در واقع به خاطر این ترکیب ، اسم این سنگ را ترامیت نام گذاری نمودند .
این سنگ ها به طور معمول ، دارای رنگ هایی با زمینه روشن می باشند ،‌ رنگ هایی همانند : کرم ، سفید ، و ... . و این طور می توان گفت که سنگ های ترامیت ، به سبب ظاهرشان که شبیه سنگ های تراورتن هستند ، و به خاطر زمینه روشنی که دارند ، بسیار بیش تر از دیگر سنگ ها مورد استقبال سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفتند . سنگ های با کیفیت ترامیت ، دارای تخلل زیادی هستند و به همین علت تبدیل به سنگی سبک و همچنین پر کاربرد شدند . ( سنگ های ترامیت دارای ساب پذیری بسیار خوب و مناسبی می باشند و می توان آن ها را به هر شکلی ، برش داد ) .
از این سنگ های پر کاربرد ، می‌ توان در ساخت نمای داخلی ساختمان مثل : دیوار های راه پله ها ، دیوار های پارکینگ ، و ... ، و یا در نمای بیرونی ساختمان ، بهره برد .
نکته ای که باید در مورد سنگ های با کیفیت ترامیت ذکر کرد ، این مطلب است که : باید سازندگان ساختمان در نظر داشته باشند که از سنگ های ترامیت ، در مناطق جغرافیایی که دارای آب و هوای خشک است ( برای نمای ساختمان ) بهره ببرند . 
سنگ های ترامیت ، علاوه بر دارا بودن مزایای بسیاری ، دارای معایبی نیز می باشند که از جمله معایب آن ها ، می توان به : جذب آب اشاره کرد .
در واقع به خاطر این که سنگ های ترامیت ، سنگ آهکی می باشند به همین علت آب را به خود جذب می کنند ( برای همین است که به هیچ عنوان توصیه نمی شود که از این سنگ ها در نمای مناطق جغرافیایی که آب و هوای خشکی ندارند ، استفاده شود ) . وقتی که میزان جذب رطوبت و همچنین آب در یک سنگ زیاد باشد ، باعث می شود که در مرور زمان آن سنگ متلاشی و یا حتی تکه تکه شود . همچنین لازم به ذکر است که : از سنگ های ترامیت ، نمی توان در محیط هایی مانند : حمام و سرویس بهداشتی ، و ... نیز بهره برد .
یکی دیگری از معایبی که می توان در خصوص سنگ های ترامیت ذکر کرد ، در مورد درجه صیقل پذیری این سنگ ها می باشد .
در واقع سنگ های ترامیت به خاطر آن که دارای کانی های رسی می باشند از درجه صیقل پذیری بسیار ضعیف تری برخوردار هستند .
سنگ های ترامیت را به طور معمول ، به صورت تیشه ای مشاهده می کنیم و این سنگ ها از ساب و همچنین جلا کم تری برخوردارند .
در نهایت باید افزود که : سنگ های ترامیت ، دارای رنگی یک دست می باشند و به هیچ عنوان در این سنگ ها ، ناهماهنگی در رنگ و طرح مشاهده نمی شود . در واقع چون این سنگ ها بسیار شبیه به سنگ تراورتن هستند ، افراد می توانند از این سنگ به جای سنگ تراورتن استفاده کنند .
چرا که سنگ های ترامیت ، از قیمت مقرون به صرفه تر و مناسب تری برخوردارند و به همین خاطر ، سازندگان ساختمان و یا حتی طراحان داخلی ، می توانند با صرف هزینه کمی ، از این سنگ در محیط مورد نظرشان استفاده کنند .