مزایا و کاربرد های پودر بندکشی
 مزایا و کاربرد های پودر بندکشی
🔳 مزایا و کاربرد های پودر بندکشی 

 
از مهم ترین و حائز اهمیت ترین مزایای پودر های بندکشی می توان به : چسبندگی بسیار زیاد این پودر ها ، به جداره انواع سرامیک ها و کاشی ها اشاره کرد . در واقع این پودر استحکام میان مصالح ساختمانی را ، با پر نمودن درز های میان آن تامین می کند و از سقوط کردن آن ها جلوگیری می نماید . ایجاد عایق و همچنین جلوگیری نمودن از نفوذ کردن رطوبت به لایه های زیرین ، پوشش دهی ، از دیگر خواص حائز اهمیت پودر های بندکشی می باشد . 
پودر های پر کاربرد بندکشی ، دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز هستند ، در واقع به سبب دارا بودن این خاصیت ، از رشد کردن قارچ ها و باکتری ها در سرویس های بهداشتی ، حمام ها ، استخر ها ، و دیگر محیط های مشابه که در معرض رطوبت هستند ، ممانعت به عمل می آورد . 


همچنین باید افزود که : استفاده نمودن از پودر های بندکشی ، باعث جلوگیری شدن از شکستن سطح های مورد استفاده ، مقاوم بودن در برابر ترک خوردگی کاشی ها و سرامیک ها ، افزایش چشمگیر سرعت در کاشی کاری محیط ، حفظ پاکیزگی سرامیک ها و کاشی ها ، و ... می شود . لازم به ذکر است که : پودر های پر کاربرد بندکشی ، در رنگ های مختلف و متنوعی تولید و عرضه می شوند و به همین خاطر می توان از آن ها با هماهنگی رنگ درز ها و کاشی ها ، استفاده نمود و زیبایی بسزایی را در محیط ایجاد کرد . پودر های بندکشی در واقع با توجه به موادی که طبق آن ساخته می شوند و همچنین کاربردی که دارند در انواع و اقسام مختلفی ، تقسیم و بسته بندی می شوند . یکی از این انواع ، عبارت است از : پودر بندکشی نانو . این پودر های پر کاربرد از نانوپلیمر ها ایجاد می شوند ، که یکی از مهم ترین مزایای آن تولید در رنگ های مختلف است . نوع دیگر پودر های بندکشی ، پودر های بندکشی اصلاح شده با لاتکس می باشد . در واقع کاربرد عمومی این پودر ها همچون دیگر پودر های بندکشی می باشد . و تنها به خاطر دستیابی به بعضی خواص کاربردی از  لاتکس استفاده می شود . لاتکس در واقع نوعی ماده پلیمری می باشد که دارای رنگی شیری است و می توان آن را به طور مصنوعی ساخت و یا حتی به طور طبیعی یافت ‌. در واقع لاتکس باعث می شود که انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی این پودر ، زیاد تر شود که همین امر در فرایند بندکشی بسیار مهم است .
پودر بندکشی ضد اسید و ضد آب ، نوع دیگری از پودر های بندکشی می باشد که پس از ترکیب نمودن با آب ، ساختاری ضد آب را خلق می کند . این پودر های پر کاربرد پس از آن که سفت شدند ، از نفوذ رطوبت جلوگیری می نمایند . در واقع به سبب آن که در این پودر ها از رزین استفاده شده است ، علاوه بر آن که ضد آب هستند باعث می شود که پودر بندکشی در برابر سایش نیز از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشد . پودر بندکشی ضد اسید نیز از دیگر مواردی است که می توان ذکر کرد ، این پودر پر کاربرد از مقاومت بسیار خوبی در برابر اسید های متوسط و همچنین اسید های ضعیف برخوردار است . افراد می توانند از این پودر ها در بندکشی کف آزمایشگاه های شیمیایی ، بهره ببرند .