تفاوت کفپوش رولی و تایلی
تفاوت کفپوش رولی و تایلی
🔳 نگاهی بر تفاوت کفپوش رولی و تایلی در چند دقیقه
 


امروزه کفپوش های متنوعی در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوعی ، در بازار موجود می باشد که هر فرد با هر سبک و سلیقه ای ، می تواند برای محیط مورد نظر خود ، یکی از آن ها را تهیه کند . به طور معمول کفپوش هایی که امروزه در دکوراسیون داخلی ، استفاده می شوند در دو نوع تایلی و رولی تولید و عرضه می شوند . کفپوش های رولی درست همان طور که از اسمشان مشخص است ،  به صورت رول می باشند ، و در مقابل کفپوش های تایلی ، همچون پارکت لمینت ها به شکل تایل هستند و باید در کنار یک دیگر گذاشته شوند . در واقع این نوع کفپوش ها ، به سبب آن که ساختاری خاص و منحصر به فرد دارند ، کم ترین و جزئی ترین میزان درز را در کف محیط ، ایجاد می کنند . 

نکته مهم دیگری که در خصوص تفاوت میان کفپوش های رولی با کفپوش های تایلی ، می توان ذکر کرد این امر است که : کفپوش های تایلی مانند کفپوش های pvc ، از ماده اولیه پی وی سی تولید شدند . در واقع تفاوت اصلی این دو نوع کفپوش در چگونگی نصب آن ها می باشد . در کفپوش های تایلی ، تایل ها به وسیله چسب ، کنار هم چسبیده می شوند ، در حالی که این کار در کفپوش های رولی بسیار آسان تر و ساده تر می باشد ، چرا که رول ها خیلی راحت بر روی کف محیط ، قرار می گیرند و به تبع نسبت به کفپوش های تایلی ، با سرعت بیش تری نصب می شوند . 
میان کفپوش های تایلی و رولی ، تفاوت های ظاهری نیز وجود دارند . به عنوان مثال : به سبب آن که کفپوش های تایلی از قطعات ( تایل ها ) تشکیل شدند ، به تبع دارای ظاهری زیبا تر و سه بعدی تری نسبت به کفپوش های رولی ، می باشند .
به طور معمول افراد می توانند از کفپوش های رولی ، در محیط هایی که با آب در ارتباط است مثل : استخر ها ، سرویس های بهداشتی ، حمام ها ، و ... بهره ببرند . در واقع کفپوش های رولی ، به طور کامل در یک دیگر‌ چفت می شوند ، و به همین خاطر به هیچ وجه میان آن ها ، درزی به وجود نخواهد آمد . و به همین خاطر نه آسیب می بینند و نه حتی ، آب در آن ها نفوذ می کند . همچنین باید افزود که : از کفپوش های رولی می توان حتی در محیط هایی با ترافیک بالا نیز ( مثل : محیط های اداری ، محیط های تجاری ، محیط های کسب و کار ، محیط های مسکونی ، و ... ) ، بهره برد .
نکته مهم دیگری که باید در مورد تفاوت میان کفپوش های تایلی و رولی ذکر کرد ، این امر است که : از لحاظ تعمیر ، هزینه تعمیر کردن کفپوش های رولی بسیار به صرفه تر و کم تر از کفپوش های تایلی می باشد .
در نهایت باید افزود که : کفپوش های رولی و تایلی ، از طول عمر و دوام بسیار زیادی برخوردار هستند و می توان از هر یک از آن ها ، با خاطر آسوده بهره برد . کفپوش های تایلی و رولی ، در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار موجود می باشند .