تفاوت های موزائیک های دستی و موزائیک های اتوماتیک
تفاوت های موزائیک های دستی و موزائیک های اتوماتیک
نگاهی بر تفاوت های موزائیک های دستی و موزائیک های اتوماتیک 
 

 
از جمله مهم‌ ترین و اصلی ترین تفاوت های میان موزائیک های دستی و موزائیک های اتوماتیک ، می‌ توان به پرس آن ها اشاره کرد که در واقع موزائیک به وسیله آن ، فشرده می شود . در شرکت هایی که تمام اتوماتیک هستند ، فشار وارد شده بر موزائیک توسط پرس ، بیش از پانصد تن می باشد در حالی که ، در کارگاه ها و یا حتی موزائیک سازی های دستی ، این فشار زیر صد تن است . به همین خاطر موزائیک هایی که توسط شرکت های تمام اتوماتیک ساخته می شوند ، به تبع از استحکام بسیار بیش تری نسبت به موزائیک های دستی ، برخوردار هستند . و به ندرت دچار ساییدگی و همچنین خردگی می شوند . نکته دیگری که در مورد تفاوت موزائیک های دستی با موزاییک های اتوماتیک ، می توان افزود این امر است که : به علت آن که موزاییک های اتوماتیک ، به طور مکانیزه تولید می شوند اصولا بسته بندی آنان نیز ، به طور پالتی و برای موزاییک هایی که نازک هستند ، به صورت کارتنی می باشد . در حالی که در موزائیک های دستی این گونه نیست ، و به طور فله ای می باشند . در نتیجه موزائیک های اتوماتیک ، سالم تر به دست مصرف کننده می رسند درست برخلاف موزائیک های دستی  . و مهم تر این که ، موزائیک های اتوماتیک از مقاومت خمشی بسیار بیش تری نسبت به موزائیک های دستی ، برخوردار هستند . نکته دیگری که می توان در مورد تفاوت های این دو موزائیک ذکر کرد ، در مورد قیمت آن ها می باشد . در واقع قیمت موزائیک های اتوماتیک در مقایسه با موزائیک های دستی ، گران تر می باشد . بنابراین افرادی که می خواهند هزینه کم تری صرف خرید موزائیک کنند ، می توانند از موزائیک های دستی در محیط خود ، بهره ببرند .

از موزائیک های پر کاربرد و مقاوم اتوماتیک ، می توان در حیاط ، سوله کارخانه ها ، کف پشت بام ها ، کف پارکینگ ، انبار ها ( محل عبور مرور لیفتراک و تریلی ) ، و .... استفاده کرد .
موزائیک های منحصر به فرد اتوماتیک ، در واقع در برابر آتش و حرارت از مقاومت بسزایی برخوردار هستند و می توان این طور گفت که این موزاییک ها در صورت بروز حادثه ، آسیب نمی بینند .  این موزائیک ها در برابر گرما و سرما نیز مقاوم می باشند و مهم تر این که ، این موزائیک ها با تغییر دما به هیچ عنوان شکسته نمی شوند و می توان با خاطر آسوده از آن ها بهره برد .  موزائیک های منحصر به فرد اتوماتیک ، به راحتی و در کم ترین زمان ممکن نصب می شوند و ، به خوبی با ملات زیر کار درگیر خواهند شد . نکته مهم تر این که ، موزائیک های اتوماتیک به علت آن که نوع تولیدشان پرسی است ، به همین خاطر از تراکم بسیار بالایی برخوردار هستند . لازم به ذکر است که : برای بهره بردن به منظور زیر سازی ، موزاییک های اتوماتیک بسیار مناسب تر هستند . در نهایت باید افزود که : این امکان در موزائیک های اتوماتیک نیز می باشد که ، قطر آن ها کم تر از ۱۸ میلی متر باشد ، ولی موزائیک های دستی فاقد این امتیاز هستند ، و در واقع قطر این نوع موزائیک ها زیاد می باشد .