بررسی پنجره های سه جداره
بررسی پنجره های سه جداره
بررسی پنجره های سه جداره 
 


به طور معمول از پنجره های سه جداره ، در محیط هایی بهره برده می شود که سرمای بسیار زیادی دارند . به این علت که عایق بندی حرارتی این پنجره ها ، در مقایسه با پنجره های دو جداره بیش تر می باشد . همچنین باید افزود که : افزایش عایق بندی صوتی این پنجره ها در مقایسه با پنجره های دو جداره ، عددی میان سه تا هفت درصد می باشد که در واقع به طور تقریبی ، توسط حواس انسان قابل تشخیص دادن نیست . 


به طور کلی در پنجره های upvc شیشه ها بر روی پروفیل قاب نصب‌ می‌ گردند .‌ که این شیشه ها سه عدد هستند ، در پنجره های سه جداره که توسط دو جدا کننده ( اسپیسر ) از هم جدا شدند ‌. همچنین در پنجره های سه جداره ، میان شیشه ها یک گاز موجود است که در واقع این گاز ، نقش بسیار زیادی در عایق بندی پنجره های سه جداره دارد . به طور معمول گاز موجود در این پنجره ها ، گاز کریپتون یا آرگون می باشد . ( در واقع می توان گفت که : تنها تفاوت میان پنجره های سه جداره با پنجره های دو جداره ، در زوار سه جداره و شیشه سه جداره ، می باشد ) .
در این پنجره ها ، به علت آن که یک لایه شیشه بیش تر نسبت به پنجره های دو جداره وجود دارد ، از پروفیل ضخیم تری نیز باید بهره برده شود . 
از آن جایی که قیمت پنجره های سه جداره ، در مقایسه با پنجره های دو جداره ، بیش تر است ، پس به صرفه تر می باشد که در بیش تر ساختمان ها از پنجره های دو جداره بهره برده شود ، چرا که در واقع میزان عایق بندی این پنجره ها ، برای برخی ساختمان ها به حد کافی است . با این اوصاف ، استفاده کردن از پنجره های سه جداره در مواردی ضروری می باشد که ساختمان در محیطی قرار دارد که ، پر از سر و صدا و شلوغی است و یا حتی ساختمان در محیطی است که ، دارای آب و هوای بسیار سرد یا حتی بسیار گرم می باشد . به عنوان مثال : اگر ساختمان شما در نزدیکی راه آهن یا فرودگاه یا محیط های صنعتی ، و .... قرار دارد ، استفاده کردن از پنجره های سه جداره ، موجب آرامش بیش تری در محیط شما می شود . و یا اگر ساختمان شما در محیطی سردسیر یا بسیار گرم وجود دارد ، استفاده کردن از پنجره های سه جداره باعث عایق بندی بهتر محیط شما ، خواهد شد .
در خصوص نصب پنجره های سه جداره باید افزود که : نصب یک پنجره سه جداره در مقایسه با پنجره دو جداره ، به تبع سخت تر می باشد . چرا که این پنجره ها برخلاف پنجره ها دو جداره ، سنگین تر و پهن تر هستند . بنابراین با توجه به این نکته که پنجره های سه جداره ، پهن تر می باشند حتما باید فردی متخصص و با تجربه ، اقدام به نصب کردن این پنجره ها کند و نصب پنجره های سه جداره ، کار آسانی نیست . 
از مزایای بی شمار پنجره های سه جداره می‌ توان به : عایق بندی و گرما ( شیشه سوم در این پنجره ها ، در واقع نقش عایق بندی را بسیار افزایش می دهد ) ، کاهش دادن میزان سر و صدا ، امنیت بسیار زیاد ، و ... اشاره کرد .