صفر تا صد رنگ‌ آمیزی پارچه مبلی
صفر تا صد رنگ‌ آمیزی پارچه مبلی
صفر تا صد رنگ‌ آمیزی پارچه مبلی 
 



تعداد کثیری از افراد تمایل دارند تا پس از مدتی ، مبلمان منزل یا محیط کار خود را تعویض و یا به روز کنند . و مبلمانی جدید و نو تهیه کنند و یا تغییراتی در رنگ مبلمان خود ایجاد کنند . از آن جایی که تعویض پارچه مبل هزینه زیادی برای آنان خواهد داشت ، این قبیل افراد می‌ توانند پارچه مبلی خود را بر‌طبق سلیقه و دکوراسیون محیط خود ، رنگ آمیزی کنند . نکته ای که در خصوص رنگ آمیزی پارچه مبلمان باید افزود ، این امر است که : هر پارچه مبلی را نمی توان رنگ آمیزی کرد . به عنوان مثال نمی توان مبلمانی که چرمی هستند را ، رنگ آمیزی نمود . در واقع برای آن که متوجه شوید مبل شما قابلیت رنگ آمیزی دارد یا خیر ، لازم است که به برچسبی که بر روی مبل است توجه کنید ، در این برچسب نوشته شده است که مبل شما ، قابلیت جذب کردن آب را دارد یا خیر ؟ در صورتی که مبل شما قابلیت جذب نمودن آب را داشته باشد می‌ توان آن را رنگ آمیزی نمود و در مقابل ، رنگ آمیزی مبل هایی که دارای پارچه های ضد آب می باشند در واقع ممکن نیست .  به همین علت باید پیش از رنگ آمیزی‌ پارچه مبل ، به این نکته توجه کنید که پارچه مبل شما ضد آب هست یا خیر ؟ و اگر ضد آب نبود ، شروع به رنگ آمیزی مبل کنید .
  با کمی مهارت می‌ توان پارچه مبلی خود را رنگ آمیزی نمود . برای این کار باید رنگ‌ صنعتی مناسب دکوراسیون و سلیقه خود را ، انتخاب کنید و سپس به وسیله قلم مو ، شروع به رنگ آمیزی مبلمان نمایید . توجه داشته باشید که برای رنگ آمیزی پارچه مبلمان ، نباید از اسپری استفاده کنید چرا که باعث به وجود آمدن ناهمواری هایی بر روی سطح مبل می شود و تنها افراد می توانند از اسپری برای رنگ آمیزی مبلمان استفاده کنند که در این زمینه از تخصص و تبحر زیادی برخوردار هستند . در واقع رنگ آمیزی با قلم مو باعث می شود ، رنگ به درون پارچه مبلی نفوذ نماید و در واقع به همین علت ، کیفیت کار بسیار بالاتر می رود . 


باید توجه داشته باشید که پیش از رنگ آمیزی پارچه مبلی ، حتما باید سطح مبل خود را به خوبی پاک کنید و قسمت هایی همچون زیپ ، یا حتی قسمت هایی که نباید رنگ آمیزی شوند را ، به وسیله یک پارچه دیگر یا حتی به وسیله نایلون به خوبی بپوشانید . همچنین باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ، حتما باید رنگ آمیزی‌ پارچه مبل را ، به صورت یک باره رنگ نمایید و در واقع از ایجاد نمودن وقفه در رنگ آمیزی پارچه مبل ، خودداری نمایید . چرا که این احتمال وجود دارد که این وقفه باعث ناهماهنگی در رنگ پارچه مبل شود . 
باید کار رنگ آمیزی پارچه مبل را به گونه ای انجام دهید که ، هیچ نقش و طرحی از رنگ پارچه قبلی مبل ، باقی نماند . در نهایت باید افزود که : وقتی کار رنگ آمیزی پارچه مبلی به اتمام رسید ، باید مبل را در‌ مقابل نور خورشید قرار دهید تا به طور کامل و به خوبی رنگ شود ، و حتما به یاد داشته باشید که تا قبل از خشک شدن مبل ، به آن دست نزنید . به یاد داشته باشید که مبلمانی که تیره هستند ، دیر تر از مبلمان رنگ روشن رنگ می پذیرند .