سقف های پر فروش کشسان با نورپردازی
سقف های پر فروش کشسان با نورپردازی

سقف های پر فروش کشسان با نورپردازی

 
 
می توان نورپردازی را ، برگه برنده ای مهم و حیاتی برای سقف های پر فروش و منحصر به فرد ، کشسان در نظر گرفت . سقف های پر طرفدار و زیبای کشسان ، این قابلیت را دارند که سه نوع نور پردازی را در محیط ارائه دهند . از جمله این نور پردازی ها می‌ توان به نور پردازی از پشت اشاره کرد . در خصوص نور پردازی از پشت باید افزود که : نور پردازی از پشت به سقف های کشسان این قابلیت را می دهد که ، که نوری یک نواخت و یک دست را در محیط منتشر کند . لازم‌ به ذکر است که اگر در مسیر نور ، پوشش کششی قرار بگیرد به عنوان مثال : پنجره و یا نورگیر ، در چنین وضعیتی می‌ تواند نور طبیعی را به خوبی از خود عبور دهد . در واقع می توان این طور گفت که : میزان عبور نور طبیعی و یا حتی نور مصنوعی در سقف های پر فروش کشسان ، با نوع پارچه ای که در این سقف ها مورد استفاده قرار‌ می گیرد ، ارتباط مستقیم دارد . براق یا مات قابل تنظیم کردن می باشد . 
در خصوص نور بیرونی نیز باید افزود که : می توان بر حسب تمایل برای نور بیرونی از لامپ های سقفی و یا حتی از LED ، بهره برد . 
از جمله انواع نور پردازی سقف کشسان می توان به : نورپردازی UP LIGHT یا رو کار ، اشاره کرد . نورپردازی آپلایت مناسب زمانی می باشد که ابزار آن از قسمت رو به رویی قابل مشاهده کردن می باشد و همچنین ، بیرون سقف نیز نصب می گردد . بر روی سقف های پر فروش و زیبای کشسان ، یک قسمت برش داده می شود و در آن قسمت ( مواردی همچون : چراغ های تزیینی ، لوستر ها ، و.. ) نصب می شود . 

نور پردازی SIDE LIGHT یا از کنار ، موردی دیگری است که می توان در این خصوص ذکر کرد . در نور پردازی از کنار از فیبر های نوری بهره برده می‌ شود ، به این علت که اطراف سقف های پر فروش و زیبای کشسان ، به وسیله نور پردازی تزیین شوند . لازم به ذکر است که جریان در فیبر نوری به گونه ای است که ، برای محیط های مرطوب و همچنین زیر آب ،‌ مناسب می‌ باشد . 
نور پردازی BACK LIGHT  یا از پشت ، که منبع نور از قسمت پشتی تعبیه می‌ گردد . که همان طور که ذکر شد باعث به وجود آمدن نوری یک نواخت و یک دست خواهد شد . به طور معمول منابع نوری همچون : لامپ ها و یا ریسه ها با فاصله ای حدود ۱۵ سانتی متر از یک دیگر در قسمت پشتی سقف کشسان تعبیه خواهند شد . البته بر طبق سلیقه فرد و یا حتی بر طبق کاربردی که خواهند داشت می توان این فاصله را بیش تر و یا کم تر ، کرد . منابع نور مذکور با فاصله ای حدود هفت سانت از قسمت لبه ها و بیست و پنج سانت از سقف کشسان ، قرار می گیرند که در چنین حالتی منبع نور دیگر‌ مشخص نیست ، و فرد زمینه ای یک دست را مشاهده خواهد کرد . 
در نهایت باید افزود که : در سقف های چاپی از نور پردازی LED به جهت روشنایی محیط کار و وضوح بالا تر تصویر ، بهره برده می شود . نور های LED ، به صورت ریسه ای و خطی با ولتاژ های متفاوت همچون : ۲۴ ولت ، ۲۲۰ ولت ، ۱۲ ولت ، و ... در بازار موجود می باشند .