نحوه زدن رنگ اکریلیک بر روی دیوار ها
نحوه زدن رنگ اکریلیک بر روی دیوار ها

نحوه زدن رنگ اکریلیک بر روی دیوار ها

 
 
رنگ های زیبا و دلنشین اکریلیک ، از جمله رنگ های طبیعت دوست و جدیدی می باشند که دارای طرفداران بسیار زیادی است . این رنگ های با کیفیت دارای مزایای و ویژگی های بی شماری می باشند ، به سبب همین مزایا و ویژگی ها ، بسیاری از افراد از این رنگ های زیبا و جدید ، برای رنگ آمیزی کردن محیط مورد نظرشان ، بهره می برند. از جمله مزایای رنگ های پر طرفدار اکریلیک ، می توان بی بو بودن آنان اشاره کرد و مهم تر از همه این که ، می توان بر روی اکثر سطوح از رنگ اکریلیک بهره برد .
با توجه به این امر که جنس دیواری که قصد دارید به وسیله رنگ اکریلیک ، آن را رنگ آمیزی کنید ، چیست نحوه رنگ آمیزی نیز متفاوت خواهد بود . در وهله اول به جهت آن که این رنگ را با بهترین کیفیت بر روی دیوار اجرا کنید ، لازم است که سطح دیوار روغن کاری شود ، و پس از آن که سمباده زنی و همچنین بتونه کاری تمام شد و گرد و غبار موجود بر روی دیوار را از بین ببرید ، سپس نوبت به آستر زدن بر روی سطح دیوار می رسد . و در نهایت رنگ زیبا و پر کاربرد اکریلیک را باید در چند مرحله ، بر روی دیوار اجرا کنیم . 
اگر دیواری که در نظر دارید ، گچی می باشد بهتر است پیش از شروع رنگ آمیزی ، سطح مورد نظر ابتدا روغن کاری شود ( در صورت تمایل می توانید از پرایمر بهره ببرید ) ، به جهت آن که رنگ اکریلیک بر پایه آب می باشد ، بهتر است روغنی را انتخاب کنید که آن هم بر پایه آب باشد . پس از روغن کاری ، نوبت به بتونه کردن قسمت های گود دیوار خواهد رسید و پس از گردگیری کردن و لکه گیری و همچنین آستر زدن ، می توانید دیوار را با رنگ اکریلیک رنگ کنید . 

در صورتی که سطح دیوار مورد نظر شما ، سیمانی باشد و قصد داشته باشید که با استفاده از رنگ اکریلیک دیوار را رنگ کنید ، پس از آن که سطح دیوار را از هر گونه گرد و غبار پاک کردید و لایه آستر را بر روی دیوار اجرا کنید و سپس با استفاده از‌ رنگ اکریلیک ، دیوار را رنگ کنید .
اگر قصد دارید بر روی دیوار رنگ روغن ، از رنگ اکریلیک بهره ببرید ، لازم است در وهله اول با سمباده کاری ، صافی رنگ روغن را به طور کامل از بین ببرید ، و پس از پر کردن سوراخ ها و بتونه کاری ، با استفاده از یک دستمال سطح دیوار را از هر گونه گرد و غبار پاک کنید ، سپس از یک آستر پایه آب استفاده کرده و پس از آن ، دیوار را با رنگ اکریلیک مورد نظر خود ، رنگ کنید .
در خصوص رنگ اکریلیک باید به نکاتی اشاره کرد : ۱ / به هیچ عنوان از رنگ اکریلیک بر روی سطوحی که خیس هستند ، استفاده نکنید . ۲ / برای استفاده کردن از رنگ اکریلیک بهتر است از غلتک بهره ببرید تا سطح دیوار را به صورت یک دست رنگ کنید . ۳ / رنگ اکریلیک را در دمای اتاق نگهداری نمایید ، چرا که اگر رنگ اکریلیک در دمایی پایین باشد و یخ بزند ، خراب خواهد شد . ۴ / اگر قصد دارید بر روی یک دیوار از رنگ های متنوع اکریلیک بهره ببرید ، بهتر است مرز بین رنگ ها را به وسیله قلم رنگ آمیزی کنید و سپس با کمک غلتک دیوار را رنگ کنید .