بازسازی و نوسازی ویلا های قدیمی
بازسازی و نوسازی ویلا های قدیمی

بازسازی و نوسازی ویلا های قدیمی 


 
 
بازسازی و نوسازی ، در واقع دو روش اصلی می باشند که بافت قدیمی ویلا ها را ، به ساختمان های امروزی و زیبا تغییر می دهد . نوسازی ویلا برای تمام قسمت ها انجام می شود و ویلا هایی که چندین سال ساخت هستند و از زمان ساختن آن ها چند سال میگذرد به نوسازی و مرمت و بازسازی نیازمندند . به طور معمول ویلا هایی که بیش از ده سال از زمان ساخت آن ها می گذرد ، نیازمند نوسازی می باشند .
در وهله اول برای بازسازی و نوسازی ویلا های قدیمی ، نیاز است که از نمای ویلا شروع کنیم . درب ورودی ویلا ، در واقع بخشی می باشد که در همان وهله اول خودنمایی می کند . اگر‌ این قسمت فرسوده و بی روح باشد ، باقی قسمت های ویلا به چشم نخواهد آمد . پس از درب ویلا ، نوبت به نمای ویلا می رسد اگر نمای ویلا آجر یا سنگ باشد می توان به راحتی با یک پولیش سطحی ، نما را نو و تازه کرد . به همین جهت می توان با کم ترین هزینه درب و نمای ساختمان را نو کرد . همچنین می توان از نمای های زیبا و جدیدی همچون : چوب ، کامپوزیت ، و ... نیز  بر روی نما های قدیمی را بهره برد .
ممکن است افراد از کفپوش های گران قیمتی در ویلای خود استفاده کرده باشند که پس از گذشت مدتی ، کمی رنگ و روی کفپوش ها تغییر کرده باشد ، افراد می توانند به جای هزینه بسیار زیاد برای تعویض آن کفپوش ها ، با پولیش آنان را همچون روز اول زیبا و دلنشین کنند . اما اگر تمایل دارید که به طور کلی کفپوش ها را تعویض کنید می توانید از مصالح دیگری همچون : لمینت ، چوب ، کفپوش های پی وی سی ، و ... بهره ببرید . 
سقف ویلا از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کرد ‌. به طور معمول بیشتر تاسیسات همچون : کابل های‌ برقی ، سیستم های گرمایشی ، و ... در سقف قرار داده شدند که می توان با استفاده از سقف های کاذب ، برای زیباتر شدن سقف و پوشش این تاسیسات بهره برد . و در زمانی که نیاز به تعمیر بود به راحتی بتوان این تاسیسات را تعمیر‌ کرد . 

برای نوسازی و بازسازی ویلا های قدیمی ، می توان بعضی از دیوار ها را حذف و یا حتی اضافه کرد . به عنوان مثال در ویلا های قدیمی آشپزخانه به طور کامل جدا شده بود ، که می توان با اپن کردن آشپزخانه ، فضای ویلا را دل باز تر و بزرگ تر کرد . و یا حتی می توان از دیوار های کاذب ، برای ایجاد کردن محیط هایی مجزا بهره برد .
بخش دیگری که در بازسازی و نوسازی ویلا باید به آن اشاره کرد ، آشپزخانه می باشد که می توان کابینت های مدرن و جدید را جایگزین کابینت های قدیمی کرد ، یا حتی می توان آنان را بر طبق سلیقه و محیط آشپزخانه رنگ کرد . یا به عنوان مثال از دیوار پوش های زیبا و سه بعدی برای دلنشین تر کردن محیط آشپزخانه ، استفاده کرد .
بازسازی و نوسازی سرویس بهداشتی و حمام نیز ، از دیگر مواردی می باشد که می توان در خصوص بازسازی و نوسازی ویلا های قدیمی اشاره کرد . ممکن است لوله کشی ها ، شیر آلات ، و ... فرسوده شده باشند که می توان با تعویض و تعمیر شیر آلات و دیوارپوش ها ، و ... محیط سرویس بهداشتی و حمام را نیز بازسازی و نوسازی کرد .