کاربرد اصلی و اساسی رابیتس کاری ( رابیتس بندی )
کاربرد اصلی و اساسی رابیتس کاری ( رابیتس بندی )

کاربرد اصلی و اساسی رابیتس کاری ( رابیتس بندی )

 
 
از جمله محصولات اساسی و پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی ، می توان به رابیتس بندی اشاره کرد ، که در زیبا تر شدن داخل ساختمان و همچنین نمای ساختمان ، تاثیر بسیار زیادی دارد و در واقع می توان گفت که ، رابیتس بندی پایه بعضی از گچ کاری های ساختمان ، می باشد .
رابیتس ، در واقع محصولی پر کاربرد و خاص از فلزات است که در صنعت ساختمان سازی ، به جهت کار های تزئینی بهره برده می شود . رابیتس یک ورقه فولادی مشبک می باشد که در واقع متشکل شده است از ورق های گالوانیزه گرم . که با بهره بردن از مفتول های گالوانیزه به صورت یک لایه ، رابیتس به شبکه فرعی وصل می شود .
در خصوص کاربرد های بی شمار رابیتس ، می توان به مواردی همچون : استفاده کردن در سقف های کاذب ، گچ بری ، گچ کاری ، ترمیم کردن ترک های ساختمانی ، پوشاندن بتن های ساختمانی ، المان های شهری ، ساخت آلاچیق ها ، سقف های شیروانی ، و ... اشاره کرد .
استفاده کردن از شبکه پیوسته و پر کاربرد  رابیتس ، موجب پیوستگی دیوار های موجود در ساختمان خواهد شد و مهم تر این که از انفصال در کار و همچنین از ترک خوردگی نیز ، جلوگیری خواهد کرد . 
در خصوص ابعاد رابیتس باید افزود که ، به طور استاندارد ابعاد رابیتس ۶۰ در دویست و چهل سانتی متر می باشد و مساحت آن نیز حدوداً ۱.۴۴ متر مربع است . ( در واقع ۱.۴۴ متر مربع از محیط مورد نظر را به خوبی ، پوشش می دهد ) . 

نکته حائز اهمیتی که در مورد رابیتس کاری ( رابیتس بندی ) می توان ذکر کرد ، این امر است که حتما برای رابیتس کاری ، فرد نیازمند سیم رابیتس خواهد بود . این سیم که در واقع یک مفتول ۱.۲ میلیمتری می باشد ، در بازار به عنوان سیم رابیتس شناخته شده است . سیم رابیتس در واقع در دو نوع سخت و نرم طبقه بندی شده است ، که می توان آن را به دو صورت گالوانیزاسیون سرد و گالوانیزاسیون گرم ، تولید کرد و در نهایت در بازار عرضه کرد .
از جمله مزایای بی شمار رابیس ، عبارات است از اینکه : رابیتس از جمله مصالحی است که در هر زمان ، در دسترس است و به راحتی می توان آن را تهیه کرد ( همچنین نیروی اجرایی رابیتس نیز به سهولت پیدا می شود ) ، مناسب بودن سرعت اجرا ، همچنین رابیتس باعث می شود که ساختمان مقاوم شود ، و مهم‌ تر این که در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می شود ، و ... . اما رابیتس در عین دارا بودن مزایای بی شمار دارای معایبی نیز می باشد ، در خصوص معایب رابیتس می توان ذکر کرد که : دستمزد و همچنین مصرف گچ به جهت نازک کاری کردن بسیار زیاد می‌ باشد ، در اجرای لایه گچ محدودیت آب و هوا وجود دارد ، و وزن رابیتس می‌ توان گفت که نسبتا بالا می باشد ، و این امر که تنها افرادی که در این کار مهارت و تجربه دارند ، می توانند به خوبی از پس نصب رابیتس بر آیند ،  و ... . 
در خصوص قیمت رابیتس باید اشاره کرد که : چیزی که بر قیمت رابیتس تاثیر مستقیم و بسزایی دارد ، در واقع وزن و ضخامت رابیتس می باشد . به این معنا که ، هر چقدر وزن و ضخامت رابیتس بیش تر باشد ، به تبع قیمت آن نیز گران تر خواهد شد .