بررسی درب های پر کاربرد چوبی حصیری
بررسی درب های پر کاربرد چوبی حصیری

بررسی درب های پر کاربرد چوبی حصیری

 
 
از جمله انواع و اقسام درب های موجود در بازار ، می توان به درب های چوبی حصیری ، اشاره کرد که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است . از این درب های زیبا و خاص اکثرا به عنوان درب های داخلی ساختمان ، استفاده می شود . 
از انواع درب های ملامینه ، می توان به درب های چوبی حصیری ، اشاره کرد .
ورق هایی که برای ساختن درب های پر کاربرد و زیبای ملامینه بهره برده می شود ، سه یا چهار میلی متر می باشند و کلاف این درب های پر کاربرد نیز ، چوب روسی است که دارای ضخامتی حدود ۱۰ سانتی متر می باشد . 
این درب های پر کاربرد ، که به درب های چوبی ملامینه HPL ( حصیری ) نیز شهرت دارند ، از محبوب ترین و پر طرفدار ترین درب های موجود در بازار ،‌ می باشند که در برای ساختن این درب های منحصر به فرد ، از روکش های چوبی درجه یک و عالی ، بهره برده شده است که همین امر باعث زیبایی دوچندان این درب ها ، شده است . در واقع علت نام گذاری درب های حصیری ، به این جهت است که طرح روی آنان به شکل حصیری است . 
این درب های زیبا و پر طرفدار ، در انواع و اقسام رنگ های مختلف و زیبا ( رنگ هایی همچون : قهوه ای روشن ، سیاه ، سفید ، کرمی ، و ... ) ، تولید و عرضه می شوند و افراد می توانند بر حسب سلیقه و محیطی که در نظر دارند ، از انواع خارجی و یا حتی ایرانی این درب های منحصر به فرد ، در محیط مورد نظرشان استفاده کنند .  

از دیگر مواردی که می توان در خصوص درب های پر طرفدار و زیبای چوبی حصیری ذکر کرد ، این امر است که درب های چوبی حصیری ( HPL ) ، از جمله درب هایی می باشند که در برابر   حرارت و رطوبت ( این درب ها در برابر رطوبت و آب دارای مقاومت عالی می باشند و به همین سبب ، افراد می توانند از این درب ها با خاطر آسوده در محیط های نمناک نیز بهره ببرد ) از مقاومت بسزایی برخوردار هستند . همچنین درب های پر کاربرد و منحصر به فرد چوبی حصیری ، به علت آن که آب را به خود جذب نمی کنند به همین سبب می توان به راحتی درب های چوبی حصیری را ، تمیز کرد و حتی می توان از مواد تمیز کننده معمولی نیز ، برای شستشوی این درب ها بهره برد .
از دیگر‌ مزایای درب های چوبی حصیری ، می توان به خراش ناپذیری آنان اشاره کرد . چرا که لایه نهایی سختی بر روی صفحات HPL وجود دارد ، به همین سبب این درب ها در برابر خط و خش مقاوم می باشند و می توان از آنان با خاطر آسوده ، بهره برد . 
لازم به ذکر است که درب های ملامینه ( درب چوبی حصیری ، HPL ) ، در مقایسه با درب های دیگری که در بازار موجود هستند ، از قیمت ارزان تر و مقرون به صرفه تری برخوردار هستند . و افراد می توانند با هزینه ای نسبتاً خوب ، از درب های چوبی حصیری در محیط خود استفاده کنند و شاهد زیبایی بی حد و اندازه محیط شان شوند .
در خصوص کاربرد های فراوان درب های چوبی حصیری ، می توان به استفاده در : درب داخلی خانه ، درب اتاق خواب ، درب سرویس بهداشتی ، درب حمام ، درب ورودی ساختمان ، و ... ، اشاره کرد .