طراحی کابینت های جدید آشپزخانه
طراحی کابینت های جدید آشپزخانه

طراحی کابینت های جدید آشپزخانه 
 
طراحی کابینت اصول و استاندارد های خاص خودش را دارد ، که در صورتی که رعایت شود شخص ، آشپزخانه ای مدرن و شیک خواهد داشت ، و اگر‌ رعایت نشود به تبع  آشپزخانه خواهد داشت که  در بسیاری از نقاط آن ، شاهد کابینت های بلا استفاده خواهد بود و یا حتی به طور کلی نخواهد توانست چیزی را ، در آن جا تعبیه کند ‌.
طراحی و ساخت کابینت های آشپزخانه ، به طور کلی در دو مرحله انجام می شود که این دو مرحله عبارت است از : مرحله اول : در این مرحله ، مواد اولیه ساخت کابینت آشپزخانه بر اساس جنس آن ( فلز ، چوب ، و ... ) ، تهیه می شود . در مرحله دوم : نوبت به طراحی کابینت می رسد ( طراحی بر اساس محل نصب کابینت و مقیاس های استاندارد ) . بنابراین ، در ابتدا باید کیفیت کابینت ها را در نظر گرفت و پس از آن به استاندارد ها ، توجه کرد . 

در خصوص عوامل تاثیر گذار ، برای طراحی استاندارد کابینت های آشپزخانه ، می توان به مواردی همچون : ارتفاع استاندارد کابینت آشپزخانه ، متراژ آشپزخانه و دیوار های آن ، نسبت اندازه شیر آب و سینک ظرفشویی ، اندازه استاندارد وسایل موجود در آشپزخانه ) وسایلی همچون : ماشین ظرفشویی ، یخچال ، ماشین لباسشویی ، و ... ) ، اشاره کرد . 
از دیگر مواردی که باید در مورد طراحی کابینت های آشپزخانه ، ذکر کرد قیمت این طراحی و ساخت آنان می باشد . قیمت طراحی و ساخت این کابینت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد ، که از جمله این عوامل عبارت است از : طرح کابینت ، جنس کابینت ، متراژ کابینت ، هزینه یراق آلات و اکسسوری های کابینت ، حمل و نقل کابینت ، نصب و پیاده سازی کابینت ، و .... . 
در خصوص انواع کابینت های آشپزخانه ، می توان به کابینت زمینی ( که به مجموعه ی یونیت هایی که ، پایه و یا کف آنان بر روی زمین است ، اطلاق می شود . این کابینت ها معمولا به دو صورت کشویی و در دار می باشند و ابعاد استاندارد آنان ، نود در شصت سانتی متر است . ) ، کابینت دیوار ( این کابینت یونیتی می باشد که به دیوار وصل می شود ، و هیچ گونه برخوردی با زمین ندارد ، به طور معمول کابینت های دیوار ، در دار می باشند و به همین سبب قرار دادن کشو برای آنان ، مشکل است . ابعاد استاندارد کابینت های دیوار ، هفتاد در سی سانتی متر است ‌. ) ، کابینت نیمه ایستاده ( کابینت زمینی و کابینت نیمه ایستاده ، مشابه یک دیگر هستند ، این کابینت ارتفاع بیشتری نسبت به کابینت زمینی دارد ، و از آن نمی توان به عنوان سطح کار ، بهره برد . ) ، کابینت ایستاده ( این کابینت ها نیز بر روی زمین قرار دارند و به آنان ، کمد نیز گفته می شود ، چرا که ارتفاع آنان به اندازه کابینت های دیواری است . ) ، کابینت ویترین دار ( کابینت ویترین دار ، که در واقع برای نمایش دادن وسایل استفاده می شود ( در زاویه های مختلف ) ، از نوع کابینت های ایستاده یا دیواری ، است . ) ، کابینت کانتر ( که در واقع این کابینت همان اپن است و محیط آشپزخانه را از محیط پذیرایی ، جدا می کند ) .

علاوه بر موارد فوق ، می توان قفسه هایی را نیز برای نگهداری قاشق ، چنگال ، چاقو ، ظروف دم دستی ، و ... طراحی کرد .