انواع کلیک های لمینت را بشناسیم .
انواع کلیک های لمینت را بشناسیم .

انواع کلیک های لمینت را بشناسیم .
 
کلیک های لمینت ، در انواع و اقسام‌ گوناگون و متنوعی در بازار موجود می باشند ، شرکت های معتبر و مطرحی در دنیا وجود دارند که ، حرفه و فعالیتشان در زمینه طراحی و همچنین ساخت کلیک ها ( به طور اختصاصی ) ، می باشد . از جمله این شرکت های معتبر و معروف ، می‌ توان به مواردی همچون : کمپانی یونیلین بلژیک یا کمپانی اف ان اتریش ، اشاره کرد . لازم به ذکر است که ، کلیک ها دارای دسته بندی و اسامی به خصوصی هستند ، که از شناخته تر شده ترین و متعارف ترین آنان ، عبارت است از : ولینگه کلیک ( VALINGE CLICK ) ، کلیک تکی ( SINGLE CLICK ) ، یونلین کلیک ( UNILIN CLICK ) ، کلیک قوسی یا آرک کلیک ( ARC CLICK ) . ( در واقع کلیک ، به شیار هایی اطلاق می شود که دور تا دور لمینت است ، و لایه هایی از کناره ها به صورت پازلی ، مورد برش قرار می گیرند تا در زمان نصب کردن ، در هم قفل شوند و در نتیجه ، نصبی آسان و سریع داشته باشند . لازم به ذکر است که این کلیک ها ، به راحتی از یک دیگر جدا نمی شوند ، که همین امر باعث می شود تا از جیر جیر کردن لمینت ها ، و همچنین از ایجاد سر و صدا ، جلوگیری به عمل آید ) .


نصب آسان ، یکی از مزیت های بسیار مهم لمینت ها ، محسوب می شود به طوری که حتی شخصی مبتدی نیز ، می‌ تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن ، لمینت را در محیط مورد نظر خود نصب کند . قفل یونی که به نصبی سریع شهرت یافته ، یکی از پر طرفدار ترین مدل ها می باشد که توسط کمپانی یونلین در دو نوع UNICLIC و UNIFLICE تولید شده است ، که نصب آن ها به دو صورت Quick-Step و همچنین Step-Step است . مزیت این کلیک های یونی ، حالت ارتجاعی بودن  آنان می باشد به طوری که می توان از آنان در پله ها نیز ، استفاده کرد . ( به علت دارا بودن حالت ارتجاعی ، این نوع کلیک ها حالت شکنندگی ندارند ) .
در حالی که کلیک های ولینگه در دو مدل تک قفله و دو قفله تولید و عرضه می شوند . کلیک های ولینگه از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند ، و بدون استفاده کردن از ابزار اضافی نر و ماده گیر و چکش ، قفل می شوند . ( در گذشته نصب این نوع کلیک ها زمان بر و سخت بود ، و پس از گذشت مدتی این مشکل حل شد ) .


در خصوص کاربرد کلیک لمینت ها ، باید افزود که : برای نصب لیمنت ها با وجود کلیک لمینت ، دیگر نیازی به چسب‌ نیست چرا که ، کلیک لمینت به صورت شیار هایی در هر چهار گوشه لمینت ، قرار می گیرد و در نتیجه به صورت نر و ماده ، به یک دیگر قفل و نصب می شوند . نکته مهمی که باید ذکر کرد ، این امر است که : به سبب آن که لمینت بالاتر از سطح زمین ، نصب‌ می‌ شود ( در صورت استفاده ار کلیک لمینت ) ، در نتیجه گرما و رطوبت به هیچ عنوان ، به لمینت ها آسیب نمی رساند در حالی که اگر لمینت را به وسیله چسب ، نصب کنیم لمینت به کف محیط می چسبد و به طور مستقیم با رطوبت و گرما ، تماس می یابد و خیلی زود تر خراب می شود .