انواع کابینت براق را بشناسیم
انواع کابینت براق را بشناسیم

انواع کابینت براق را بشناسیم
 
کابینت ها دارای انواع و اقسام فراونی می باشند که از جمله آنان ، می توان به کابینت های براق اشاره کرد که خود دارای انواعی ، می باشند .
به طور کلی ، می توان گفت که در بازار دو نوع کابینت براق ، موجود می باشد . یکی ، کابینتی از جنس MDF معمولی که به نسبت در مقایسه با دیگر کابینت های MDF ، مقداری براق تر است . و دیگری ، که دارای درخشندگی بسیار زیاد تری است ، و عبارت است از کابینت هایگلاس ( High Gloss ) ، که نوعی متریال زیبا و جذاب می باشد . این کابینت ها را ، معمولا با نام ام دی اف براق می شناسند ، چرا که ورق کابینت هایگلاس ، در واقع نوعی ورق MDF است که ، دارای روکش بسیار درخشنده ای می باشد . ( هایگلاس نوعی از MDF  می باشد با روکش پلکسی گلاس ( پلکسی گلاس به نوعی پلاستیک گفته می شود که دارای ظاهری شیشه مانند و شفاف است ، و وزن آن در مقایسه با شیشه بسیار سبک تر می باشد ، ولی مقاومت و استحکام آن نسبت به شیشه ، خیلی بیشتر است ) .

از دیگر روکش های براق کابینت ها ، می توان به : روکش پلی گلاس ( روکش های کابینت پلی گلاس یا به عبارت دیگر پلی لاک ، از جمله براق ترین و مقاوم ترین روکش های کابینت موجود در بازار ، می باشند ) ، روکش ملامینه براق ( این نوع روکش کابینت ، در مقایسه با دیگر روکش ها از قیمت و کیفیت پایین تری برخوردار است ، چرا که پس از مدتی براق بودن آن ، مات می شود ) ، روکش اکرلیک براق ( روکش اکرلیک ، از جمله پر طرفدار ترین روکش های براق موجود در بازار می باشد ، چرا که در مقایسه با دیگر روکش ها ضخیم تر و براق تر است ، و همچنین در صورتی که بر روی آن خط و خش ( خط و خش جزئی و ریز ) ، بیفتد می توان به راحتی تنها با یک پولیش ساده ، آن را همچون روز اول کرد ) ، روکش UV ( روکش منحصر به فرد و زیبای یو وی ، از محبوب ترین روکش های براق کابینت ، محسوب می شود . چرا که افراد می توانند هر تصویری را که تمایل دارند ، بر روی این روکش ها چاپ کنند ( روکش یو وی قابلیت چاپ دارد ) ، و بیشتر از این نوع روکش ، در کارهای فانتزی بهره برده می شود . لازم به ذکر است که روکش کابینت براق یو وی ، در برخی موارد در لایه های تکمیلی ورق هایی همچون پلی گلاس و ... استفاده می شود ) ، روکش پی وی سی براق ( که به نام های وکیوم براق ، کلاسیک براق ، ممبران براق ، شهرت دارد نیز دارای قابلیت های بی شماری می باشد ، از این جمله این قابلیت ها ، می توان به : نیاز نداشتن به نوار کاری در لبه درب ها اشاره کرد ، همچنین روکش پی وی سی براق ، قابلیت این را دارد که پس از ایجاد ، ابزار یا طرح بر روی درب کابینت ، پرس شود ) ، روکش پولیش و رنگ ( از دیگر روکش های براق کابینت است ، که همچون کابینت ممبران ، دارای قابلیت ابزار خوری می باشد ، همچنین این روکش کابینت براق نیز ، نیاز به نوار ندارد . چرا که پس از ایجاد شدن طرح و ابزار بر روی درب ، درون دستگاه پاشش رنگ ، می رود و به طور معمول دارای حالت براق است ) ، اشاره کرد .