اجرای نبشی در کنج های دیوار ‌کاغذ دیواری شده
اجرای نبشی در کنج های دیوار ‌کاغذ دیواری شده

اجرای نبشی در کنج های دیوار ‌کاغذ دیواری شده
 
از جمله انواع بی شمار تجهیزات دکوراسیون داخلی ، می توان به انواع و اقسام نبشی ها اشاره کرد . نبشی در واقع ، پوشش دهنده لبه های بیرون زده و تیز دیوار ها می باشند که ممکن است ، در خانه تکانی ، اسباب کشی ، جا به جا کردن وسایل ، و ... صدمه ببینند ‌. ابزار نبشی ، مکمل خوبی برای کاغذ دیواری ها ، دیوار کوب ها ، پوستر های سه بعدی ، و ... می باشند . ( لازم به ذکر است که نبشی در جنس های مختلفی همچون : پلی استایرن ، MDF ، PVC ، و ..  در بازار موجود است ) .
در خصوص اجرای نبشی ، در کنج دیوار هایی که کاغذ دیواری شده اند ، باید افزود که : پس از نصب کاغذ دیواری در دیوار مورد نظر ، باید نبشی نیز نصب کرد چرا که ، نبشی مانع از این می شود که لبه های دیوار کاغذ دیواری شده ، پس‌ از مدتی به هر دلیلی بلند شوند ، و یا حتی مانع از خراب شدن و زخمی شدن ( پارگی و ... ) ، کاغذ دیواری نیز ، می شود . همچنین ، باید ذکر کرد که علاوه بر محافظت از دیوار ، نبشی باعث زیبا تر شدن محیط مورد نظر افراد ، می شود . افراد می توانند از نبشی در هر محیطی که تمایل دارند ، استفاده کنند . ( محیط هایی همچون : محیط های مسکونی ، محیط های تجاری ، محیط های اداری ، محیط های پر تردد همچون : راهرو ها ، و ... بهره ببرند ) .

برای نصب کردن نبشی ، ( این کار بهتر است توسط نصاب انجام شود ) ، هم می توان از چسب آکواریوم استفاده کرد ، و هم می توان از چسب یک دو سه بهره برد . البته باید افزود که عده ای برای نصب نبشی ، از میخ های ریز نیز ، استفاده می کنند . ولی در کل می توان به عنوان مثال ، با استفاده از چسب یک دو سه ، و یا چسب آکواریوم ، قطره قطره داخل نبشی مورد نظرتان ( از هر جنس : ام دی اف ، یا پی وی سی ، و .. ) ، چسب ریخت و نصب کرد ، همچنین می توان پس از این کار ، با استفاده از میخ کوب برقی و ... نبشی را نصب نمود ‌.

در خصوص طول و عرض نبشی ها ، باید ذکر کرد که به طور معمول ؛ طول هر نبشی چیزی حدود ۲.۸ متر و عرض آن نیز ، حدود ۴.۳ سانتی متر ( از نمای بیرونی ) ، و ۲.۵ ، ۳.۵ سانتی متر از نمای داخلی ، می باشد . همچنین ضخامت هر نبشی به طور معمول ، چیزی حدود سه میلی متر است . ( لازم به ذکر است که برای هر گوشه از دیوار ، باید از یک شاخه نبشی بهره برد ) . 
باید افزود که ، روکش نبشی محافظ دیوار ، یا به عبارت دیگر نبشی گوشه دیوار ، به طور معمول در برابر ضربات و همچنین در برابر خط و خش ، مقاوم‌ می باشند . البته روکش های دیگری نیز می باشند که ، از نوع ضد استون هستند و در برابر انواع و اقسام مواد شوینده ، از مقاومت بسزایی برخوردار هستند . ( در خصوص قیمت نبشی باید ذکر کرد که ، نبشی های موجود در بازار با توجه به مزایای و ویژگی هایی که دارند ، دارای قیمت های متفاوتی می باشند ، اما به طور کلی قیمت نبشی ها مقرون به صرفه است ) .