مرمت و بازسازی حرفه ای پولساز
مرمت و بازسازی حرفه ای پولساز

مرمت و بازسازی حرفه ای پولساز
 
مرمت و بازسازی ساختمان ها ، امروزه از اهمیت بسیار زیادی ، برخوردار است . بازسازی و مرمت ساختمان ها ، می تواند با هدف ارائه دکوراسیونی مدرن و زیبا و یا با هدف ، افزایش استحکام سازه و زیر سازی ، باشد . ( در واقع می توان گفت که ، کار بازسازی ساختمان به دو دسته تقسیم‌ می شود : دسته اول : مرمت و بازسازی بخش های اصلی ساختمان . و دسته دوم : بازسازی و مرمت کردن قسمت های قابل دید ، به جهت زیبایی ساختمان ) . در مرمت و بازسازی ساختمان ، می توان گفت همه چیز به  قدمت ساختمان بستگی دارد . به اینکه میزان فرسودگی و خرابی تا چه حد است ؟ و .... .

مرمت و بازسازی ساختمان ، بیشتر مربوط به دیوار هایی می باشد که ، دارای نم هستند و یا حتی در اثر گذشت زمان و یا نشست زمین ، ترک های بسیار بزرگی بر روی آنان ایجاد شده است . در ابتدا باید این گونه دیوار ها را حتما مرمت کرد . در خصوص دیوار های اصلی ( دیوار حائل ) باید افزود که ، این دیوار ها را به طور معمول تخریب نمی کنند ، چرا که ستون های اصلی و اساسی ساختمان ، بر روی این دیوار ها قرار گفته است . ( این دیوار ها وزن سازه ساختمان را تحمل می کنند ) . دیوار های حائل ، به همین دلیل فقط بازسازی می شوند . باید دیوار های حائل ساختمان را ، تا زمانی که به آجر می رسند رو برداری کرد و پس از آن دیوار حائل را با شاغول بندی گچ و خاک کرد ، پس از آن که گچ و خاک خشک شد ، نوبت به سفید کاری می رسد تا دیوار مورد نظر ، تبدیل به دیواری تمیز و نو شود ‌.
پس از بازسازی و مرمت کردن دیوار ها ، نوبت به سرویس بهداشتی و حمام می رسد . با گذشت زمان ، عایق رطوبتی موجود در حمام و سرویس بهداشتی ، دچار فرسودگی می شود و در نهایت رطوبت را به خوبی از خود عبور می دهند ، برای برطرف کردن این مشکل و یا حتی برای جا به جایی احتمالی حمام و سرویس بهداشتی ، باید از ابتدا کف سرویس بهداشتی و حمام را کند و مجدد از عایق های ایزوگام در این محیط ها ، بهره برد . لازم به ذکر است که عایق کاری محدود به حمام و سرویس بهداشتی نیست ، کف پشت بام ، کف آشپزخانه ، و ... نیز نیاز به عایق کاری دارد . ( این کار باعث افزایش عمر ساختمان می شود ، همچنین باید افزود که ، عایق کاری کردن محیط های رطوبت خیز ، موجب ایزوله شدن هر طبقه می شود ) . 
بررسی ستون ها و سقف از دیگر مراحل بازسازی است . باید توجه داشت که ترک های ریز موجود در سقف به مرور زمان ، بیشتر نشوند و ستون های فلزی در صورت نیاز مقاوم سازی شوند . استفاده کردن از سقف های کاذب نیز ، ایده ای پولساز و حرفه ای برای سقف محیط می باشد ، که دارای مزایای فراوانی است .
تعویض تجهیزاتی همچون : درب و پنجره ها ( به عنوان مثال ، استفاده از درب های ضد سرقت برای درب ورودی ، استفاده از درب هایی همچون درب های HDF به عنوان درب های داخلی ساختمان ، استفاده از درب های ضد آب برای سرویس ها ، استفاده از پنجره های دوجداره ، و ... ) ، تعویض کابینت های آشپزخانه ، تعویض شیرآلات موجود در ساختمان ، و ... از دیگر مواردی است که می توان افزود .