ویژگی های منحصر به فرد دیوارپوش های چوب پنبه
ویژگی های منحصر به فرد دیوارپوش های چوب پنبه

ویژگی های منحصر به فرد دیوارپوش های چوب پنبه
 
از جمله انواع و اقسام دیوارپوش های موجود در بازار ، می‌ توان به دیوارپوش های چوب پنبه ، اشاره کرد . دیوارپوش هایی زیبا و منحصر به فرد که ، ریشه گیاهی دارند و از لایه های مرده و بیرونی درختان بلوط ، تولید می شوند . این دیوارپوش های پر کاربرد و زیبا ، دارای بافتی ویژه و همچنین متراکم می باشند ، و از ویژگی های مهم آنان می توان به ، غیر قابل نفوذ بودن و مقاومت بسیار زیاد آنان در مقابل ، گاز ها و مایعات اشاره کرد . ( دیوارپوش های پر کاربرد و منحصر به فرد چوب پنبه ، به عنوان یک عایق کار آمد و مناسب محسوب می شوند ) .

از دیگر ویژگی هایی که می توان در خصوص دیوارپوش های چوب پنبه ، ذکر کرد عبارت است از : ضد آب بودن ( به علت وجود داشتن سابرین و به عنوان مخلوطی از مایعات آلی سنگین و همچنین اسید های چرب ، دیوارپوش های چوب پنبه ، در برابر گاز ها و مایعات نفوذ ناپذیر می باشند ) ، دوست دار محیط زیست بودن ، داشتن قابلیت ترمیم پذیری سطوح  ، مقاومت بسیار زیاد در برابر انواع ضربات ( به علت آن که چوب پنبه ، دارای ساختار لانه زنبوری می باشد  ، در برابر سایش ، ضربه و اصطکاک ، از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است ) ، قابلیت برش دادن ، عایقی عالی برای گرما ؛ سرما ؛ و صدا ، انعطاف پذیری بسیار عالی . همچنین لازم به ذکر است که ، دیوارپوش های چوب پنبه به سبب آن که از عناصر گازی بسیار کوچکی تشکیل شده اند ، در برابر رطوبت نیز از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است ‌. باید افزود که دیوارپوش های پر طرفدار و محبوب چوب پنبه ، یک بازدارنده عالی آتش سوزی می باشند ، که در صورت بروز آتش سوزی به هیچ عنوان باعث گسترش آتش ، نمی شوند . 
این دیوارپوش های منحصر به فرد ، به سبب آن که گرد و غبار موجود در هوا را ، به خود جذب نمی کنند ؛ ایجاد آلرژی نمی کنند و به همین علت ، دیوارپوش های چوب پنبه به هیچ عنوان خطری برای افرادی که به آسم مبتلا هستند ، ایجاد  نمی کنند . 
در خصوص کاربرد های بی شمار دیوارپوش های چوب پنبه ، می توان به استفاده در : اتاق خواب ( اتاق خواب کودک یا بزرگسال )  اتاق پذیرایی ، آشپزخانه ، اتاق نشیمن ، محیط های کسب و کار ، و .... اشاره کرد . دیوارپوش های با کیفیت و درجه یک چوب پنبه ، در طرح ها و ابعاد و ضخامت های مختلفی ، در بازار موجود می باشند که هر شخص ، بنا بر سلیقه و محیطی که در نظر دارد ، می تواند هر یک از این طرح های دلنشین را تهیه کند ، و سالیان سال با خاطر آسوده ، از آن در محیط خود استفاده کند . چرا که از دیگر مزایای  دیوارپوش های چوب پنبه ، بادوام بودن آنان می باشد . لازم به ذکر است که ، دیوارپوش های چوب پنبه در مقایسه با دیگر دیوارپوش ها ، از قیمت ارزان تر و مقرون به صرفه تری برخوردار هستند . 

استفاده از این دیوارپوش ها باعث می شود تا محیط مورد نظر افراد ، از لحاظ ظاهری جذاب تر به نظر برسد ، در نگاه اول ممکن است اینطور به نظر برسد که این دیوارپوش ، تنها یک پوست درخت ساده هستند ، ولی این دیوارپوش های منحصر به فرد ، از نظر رنگ و بافت بسیار خاص می باشند ، و محیط را تبدیل به محیطی جذاب و دلنشین می کنند .