کاغذ دیواری روی چه سطوحی نمی چسبد ؟
کاغذ دیواری روی چه سطوحی نمی چسبد ؟

کاغذ دیواری روی چه سطوحی نمی چسبد ؟
 
این مسئله که کاغذ دیواری بر روی چه سطوحی به راحتی چسبیده می شود ، و بر روی چه سطوحی نمی چسبد ، مسئله بزرگی است که ذهن خریداران را هنگام خرید به خود ، مشغول می کند . 
از جمله سطوحی که به هیچ عنوان کاغذ دیواری ، بر روی آن نمی چسبد ؛ سطوح سیمانی است . چرا که چسب کاغذ دیواری بلافاصله در خلل و فرج های موجود در دیوار سیمانی ، نفوذ می کند و به همین علت کاغذ دیواری ، را نمی‌ توان بر روی دیوار های سیمانی ، نصب کرد .

نصب کاغذ دیواری بر روی  سنگ نیز بسیار دشوار می باشد . لازم به ذکر است که به خودی خود کاغذ دیواری ، بر روی سطوح سنگی چسبانده نمی شوند و برای نصب کردن نیاز به رعایت چندین نکته و مقداری زیر سازی ، است . 
بر روی سطوحی که کاغذ دیواری قبلا نصب شده نیز ، نمی توان مجددا کاغذ دیواری نصب کرد ( امری دشوار است ) ، به همین سبب ابتدا باید کاغذ دیواری قدیمی ( موجود بر روی دیوار ) را ، از دیوار جدا کرد و پس از زیر سازی ، کاغذ دیواری جدید را بر روی دیوار ، نصب کرد .
بلکا نوعی از پوشش های دیواری  می باشد که از ، الیاف سلولزی به وجود آمده است . برای نصب کردن کاغذ دیواری بر روی دیواری بلکا ، نیاز است که در ابتدا بلکا را از دیوار پاک کنید ( افراد باید برای پاک کردن بلکا از دیوار ، قسمت مورد نظر را به مدت پنج دقیقه ، با آب پوشش دهند و ، سپس به وسیله یک کاردک بلکا را ، به راحتی از روی دیوار جدا کنند ) ، پس از آن که دیوار کاملا خشک شد ، هر قسمت از دیوار که نیازمند بتونه بود ، را بتونه کنند و سپس کاغذ دیواری مورد نظر خود را ، نصب کنند .
همچنین باید افزود که ، برای نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار های خاکی و یا گچی ، باید حتما دیوار را زیر سازی کرد . تا به راحتی بتوان کاغذ دیواری را نصب کرد . 
کاغذ دیواری به هیچ عنوان به طور مستقیم ، بر روی رنگ های برجسته نصب نمی شود ، به همین سبب باید قبل از نصب کردن کاغذ دیواری ، دیوار مورد نظر زیر سازی و بتونه کاری شود . 
از دیگر‌ مواردی که می توان ذکر کرد ، این امر است که برای نصب کاغذ دیواری ، بر روی کاشی حتما باید قبل از نصب کردن با بتونه ، شیار های موجود بین کاغذ دیواری را ، از بین برد و پس از آن زیر سازی کرد ‌و کاغذ دیواری را در دیوار مورد نظر نصب نمود .
از جمله المان های جذاب و بی نظیری که ، باعث زیبایی دکوراسیون محیط می شود . استفاده از مولتی کالر ها می باشد . بر روی مولتی کالر ها ، به سبب زیبایی که دارند ، به طور معمول کاغذ دیواری نصب نمی شود ، اما این به آن معنا نیست که نصب کاغذ دیواری بر روی مولتی کالر ، غیر ممکن باشد . به جهت فرو رفتگی ها و برجستگی هایی که بر روی مولتی کالر ها وجود دارد ، باید پیش از نصب کاغذ دیواری ، به وسیله کاردک سطح دیوار مورد نظر را ، صاف کرد .

کاغذ دیواری بر روی دیوار هایی که نم دار می باشند نیز ، نصب نمی شود و بهتر است پیش از نصب کاغذ دیواری ، مشکل را از ریشه به خوبی حل کنید ، و سپس اقدام به نصب کردن کاغذ دیواری کنید .