محیطی بی نظیر و پر از آرامش با پرده های بلک اوت
محیطی بی نظیر و پر از آرامش با پرده های بلک اوت

محیطی بی نظیر و پر از آرامش با پرده های بلک اوت
 
از جمله انواع و اقسام بی شمار پرده های موجود در بازار ، می توان به پرده های پر کاربرد و منحصر به فرد بلک اوت ، اشاره کرد . این پرده های بی نظیر که به پرده  خاموشی ، معروف هستند از فوم ساخته می شوند ، و به همین سبب نور را به هیچ عنوان از خود عبور نمی دهند . ( در بعضی از مشاغل ، وجود داشتن چنین پرده هایی برای محیط کار ، بسیار ضروری می باشد . ( مشاغلی همچون ادارات و شرکت ها ، و ... ) ، به علت آن که کاربران دائما از مانیتور استفاده می کنند ، پرده های بلک اوت با جلوگیری از ورود نور ، باعث بهبود عملکرد آنان می شود ) .
در خصوص کاربرد های بی شمار این پرده ها ، می توان به استفاده در محیط هایی همچون : اتاق خواب ( خصوصا برای کسانی که از سردرد های میگرنی رنج میبرند ) ، استودیو های عکاسی ، هتل ها ، پرده های آزمایشگاه ها ، و ... اشاره کرد . ( پرده های بلک اوت ، صد در صد خاموشی را در محیط ایجاد می کنند و از ورود گرد و غبار نیز ، جلوگیری می کنند ) . 

این پرده ها در طرح ها و رنگ های بی شماری موجود می‌باشند که هر فرد ، بنا بر سلیقه و محیطی که در نظر دارد ، می تواند هر یک از این رنگ ها و طرح ها را ، تهیه کند . از جمله مدل های پرده های بلک اوت ، عبارت است از : پرده پانچی بلک اوت ، پرده بلک اوت مدل ساده ، شید بلک اوت ،  و ... .
از دیگر مواردی که می توان در مورد مزایای پرده های بلک اوت ، اشاره کرد این امر است که : تابش مستقیم نور آفتاب ، بر روی برخی از وسایل ( همچون : مبلمان ، فرش ها ، و ... ) ، باعث می شود تا به مرور زمان ، رنگ آن ها رو به سفیدی برود ، افراد می توانند با تهیه کردن پرده های بلک اوت ، از وسایل ارزشمند خود ، به خوبی مراقبت کنند . از دیگر مزایای این پرده های پر کاربرد و منحصر به فرد ، می توان به قابل شستشو بودن اکثر مدل های این پرده ، اشاره کرد . به همین سبب افراد می توانند در هر زمان که لازم بود ، پرده بلک اوت خود را همچون روز اول تمیز و درخشان ، کنند . دارا بودن قابلیت چاپ بر روی هر دو طرف پرده بلک اوت ، از دیگر مزایای این پرده ها می باشد ، همچنین باید افزود که ، پرده های بلک اوت برخلاف دیگر پرده ها ، محیط بسیار کمتری را اشغال می کنند .
لازم به ذکر است که پرده های بلک اوت ، علاوه بر جلوگیری کردن از ورود نور ( مقاوم بودن در برابر تابش بسیار شدید اشعه خورشید ) ، یک عایق عالی در برابر سرما و گرما  می باشند ، همچنین این پرده های بی نظیر و با کیفیت ، ضد صدا نیز هستند . 
در خصوص جنس پارچه پرده های بلک اوت ، باید افزود که جنس اکثر این پرده ها ، از پلی استر است ، که به همین علت دوام و طول عمر پرده های بلک اوت ، در مقایسه با دیگر پرده ها بسیار بیشتر می باشد . همچنین باید ذکر کرد که افراد می توانند در کمترین زمان ممکن ( با سرعت و سهولت ) ، اقدام به نصب پرده های بلک اوت در محیط مورد نظر خود ، کنند .