تاریخچه پارکت لمینت آرتا
تاریخچه پارکت لمینت آرتا

تاریخچه پارکت لمینت آرتا
 
پارکت لمینت آرتا ، از جمله مشهور ترین و با کیفیت ترین برند های پارکت در ایران ، می باشد . که کار خود را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرده است ، و موفق شده تا در این راه موفقیت های بسیار زیادی را در ایران و حتی در آسیا ، به دست بیاورد . شرکت صنعتی آرتا ، توانسته تا یک برند معتبر جهانی را ، در زمینه پارکت لمینت ایجاد کند . و علاوه بر ایران ، محصولات با کیفیت و پر طرفدار خود را ، به خارج از کشور نیز صادر کند .  این شرکت ، همواره سعی داشته تا با ایجاد اشتغال ، و همچنین با به کار گیری از دانش و تجربه متخصصین داخلی ، و مهم تر از همه با استفاده کردن از به روز ترین ماشین آلات و همچنین دستگاه های جهانی ، اقدام به تولید کردن بهترین و با کیفیت ترین پارکت لمینت های ایرانی ، کند . 

در خصوص گروه صنعتی آرتا ، باید اشاره کرد که این گروه ،  فعالیت های صنعتی مختلفی را ، تجربه کرده است که پارکت آرتا ، بخشی از این فعالیت ها محسوب می شود . این گروه صنعتی ، در ابتدا در غالب آرتا موکت ، فعالیت خود را آغاز کرد  و پس از آن با تلاش و پشتکار شبانه روزی ، موفق شد تا در زمینه صنعت نساجی نیز ، بدرخشد . و همین امر باعث آغاز به کار واحد های صنعتی آرتا الیاف ( در سال ۱۳۷۰ ) ، آرتا تاک ( ۱۳۷۳ ) ، آرتا تافت ( ۱۳۸۳ ) ، شد . اما در مورد تاریخچه خلق شدن پارکت آرتا ، باید افزود که همزمان با ورود این شرکت به بخش چوب و صنایع ، پارکت لمینت آرتا شکل گرفت . فعالیت های بخش چوب این صنعت ، در سه شرکت آرتا دکور ( عمده تولید شرکت آرتا دکور ، آغشته سازی کاغذ و تولید رزین می باشد ) ، آرتاپان ، آرتا کلیک ، قابل بررسی است . 

شرکت آرتاپان  از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با تولید ورقه های خام HDF ، MDF ، و ورقه های ملامینه MDF ، HDF ، آغاز کرد . لازم به ذکر است که شرکت آرتاپان ،  اقدام به تولید کردن شکل های مختلف نئوپان نیز ، می کند . 
اما مهم ترین محصول این شرکت جهانی و معتبر ، مربوط به شرکت آرتا کلیک ( تحت لیسانس کمپانی یونیلین بلژیک )  است . که اقدام به تولید کردن کفپوش های پارکت لمینت ، برای اولین بار در ایران ، کرده است ( لازم به ذکر است که ، پارکت لمینت آرتا با تولید سالیانه ده هزار متر مربع ، به عنوان اولین و همچنین تنها تولید کننده پارکت لمینت در ایران و در خاورمیانه ، شناخته شده است ) . پارکت لمینت های تولید شده توسط این شرکت ، هم‌ ردیف با بهترین پارکت لمینت های  دنیا می باشد . در واقع می توان گفت که محبوبیت بی حد و اندازه پارکت لمینت آرتا در میان مصرف کنندگان ، خود گویای کیفیت فوق العاده عالی این محصول است .
در خصوص ویژگی های پارکت لمینت های آرتا ، می توان به : دارا بودن نشان استاندارد ملی ، و همچنین نشان استاندارد اروپایی ، مقاوم بودن در برابر سایش ( مطابق با استاندارد AC4 , AC5 ) ، مقاوم بودن در برابر رطوبت ، گرما ، نور ، ضد موریانه و ضد حشرات موذی بودن ( به سبب استفاده کردن از رزین ، در ساختار  HDF ) ، قابل استفاده بودن برای مصارف گرمایشی از کف ( سیستم آبی ) ، نوآوری در رنگ و طرح مطابق با تکنولوژی های روز دنیا ، و .... اشاره کرد .