ویژگی کاغذ دیواری های طرح کودک
ویژگی کاغذ دیواری های طرح کودک

ویژگی کاغذ دیواری های طرح کودک 
 
کاغذ دیواری های طرح کودک ، در مقایسه با دیگر کاغذ دیواری های موجود در بازار ( در طرح های مختلف ، برای استفاده در محیط هایی غیر از اتاق کودکان ) ، بسیار متفاوت  می باشند ، چرا که بر خلاف دیگر کاغذ دیوار ها که غالبا تک رنگ هستند ، کاغذ دیواری های طرح کودک ، یک نواخت نیستند و در آنان چندین رنگ فانتزی و مختلف ، به کار برده شده است تا محیط اتاق خواب ، برای کودکان خسته کننده نباشد ‌و باعث دل زدگی آنان نشود . بنابراین ، والدین باید برای انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب برای اتاق فرزند خود ، دقت زیادی داشته باشند . 
در خصوص ویژگی های منحصر به فردی که ، کاغذ دیواری های طرح کودک باید داشته باشند ، می‌ توان به قابل شستشو بودن آنان اشاره کرد . چرا که ممکن است دست های کودکان آغشته به مواد غذایی و یا خوراکی ها باشد ، و یا حتی ممکن است کودک به وسیله مداد رنگی و .... دیوار های اتاق خود را رنگ آمیزی کند ، به همین سبب قابل شستشو بودن کاغذ دیواری های طرح کودک ، یک ویژگی مهم و ضروری می باشد که باید به آن توجه داشت ، تا در صورت کثیف شدن ، بتوان به راحتی و در کمترین زمان ممکن ، آن را همچون روز اول تمیز و درخشان کرد . 
ضد آلرژی بودن ، از دیگر ویژگی های یک کاغذ دیواری مناسب ، طرح کودک است . به همین سبب والدین باید توجه داشته باشند تا ، کاغذ دیواری را تهیه کنند که هیچ گونه حساسیت و آلرژی در فرزندشان ایجاد نکند . البته باید افزود که ، امروزه بیشتر تولید کنندگان کاغذ دیواری های طرح کودک ، به این مسئله توجه شایانی می کنند . 

همچنین لازم به ذکر است که ، کاغذ دیواری های طرح کودک باید ضد ضربه باشند ، چرا که کودک اکثر اوقات در حال بازیگوشی و شیطنت می باشد و ممکن است ، اسباب بازی های خود را به سمت دیوار پرت کند ، بنابراین والدین باید کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنند ، تا در مقابل ضربات مقاومت داشته باشد . به همین سبب ، بهتر است والدین کاغذ دیواری هایی را انتخاب کنند که دارای روکش پی وی سی و یا حتی وینیل می باشد ، چرا که این نوع از کاغذ دیواری های از دوام و مقاومت بسیار بیشتری برخوردار هستند . ( ضد ضربه و پارگی و ... باشند ) . 
 از دیگر مواردی که باید در خصوص کاغذ دیواری های طرح کودک اشاره کرد ، این امر است که بهتر است برای اتاق خواب پسران ، از رنگ های بسیار شادی همچون : قرمز و زرد و ... استفاده شود که ، بر روی آنان طرح هایی از ابر قهرمان ها و قهرمان های کارتونی ، و .... می باشد . و برای اتاق خواب دختران نیز ، از انواع بی شمار کاغذ دیواری های سه بعدی ، با رنگ های دلنشین و زیبایی همچون : صورتی ، آبی ، سبز ، و .... استفاده شود ، که دارای طرح هایی همچون پرنسس ها و ... می باشند . البته ، لازم به ذکر است که والدین می توانند برای بخشی از اتاق خواب که ، تخت خواب کودک در آن قرار دارد از ، کاغذ دیواری هایی با طرح های کمتر ( با طرح های خلوت تر ) بهره ببرند ( تا محیط خواب کودک ، محیطی آرامش بخش باشد ) و برای بخشی از اتاق که محیط بازی کودک است ، از انواع کاغذ دیواری هایی استفاده کنند که دارای ، طرح های شلوغ تری است ‌.