بررسی مناسب ترین پرده ها برای اتاق خواب
بررسی مناسب ترین پرده ها برای اتاق خواب

بررسی مناسب ترین پرده ها برای اتاق خواب 
 
اتاق خواب ، یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای می باشد ، که برای تعیین نوع پرده آن ، باید مواری بسیاری را شخص در نظر داشته باشد . از جمله این موارد ، میزان نوری است که پرده اتاق خواب در طول شبانه روز ، از خود عبور می دهد ، هر فرد بنابر سلیقه خود می تواند از انواع پرده ها با بیشترین میزان عبور نور تا کمترین میزان آن ، استفاده کند برای مثال : پرده هایی که از پارچه های شفاف و نازک ، تهیه می شوند ( همچون پرده های توری و پرده های حریر ) ، از جمله پرده هایی هستند که به خوبی نور را از خود عبور می دهند ، این نوع پرده ها مخصوص اتاق خواب هایی است که خیلی نور گیر نیستند ، و افراد می توانند با تهیه این  پرده ها ، نور کافی را در طول شبانه روز دریافت کنند ، البته لازم به ذکر است که پرده هایی با جنس حریر و تور ، به هیچ عنوان حریم شخصی فرد را ، حفظ نخواهند کرد و این یکی از معایب پرده های نازک و شفاف می باشد . 
در خصوص راه حل این مشکل پرده های نازک ، باید افزود که افراد می توانند از پرده های آستری ، در پشت پرده های حریر و توری  بهره ببرند ، تا حریم خصوصی آنان حفظ شوند ، و یا حتی می توانند از پرده های کرکره ای ، در پشت پرده های نازک و شفاف حریر و توری ، استفاده کنند تا میزان نور و حریم خصوصی اتاق خواب را ، خود تعیین کنند . همچنین می توان در صورت استفاده از پرده های نازک در اتاق خواب ، از پرده های ضخیم تری بر روی این پرده ها بهره ببرند .

از دیگر پرده های مناسب برای اتاق خواب ، پرده هایی هستند که میزان عبور نور از آنان متوسط است ، این پرده ها که ضخامت نسبتا بیشتری در مقایسه با پرده های توری و پرده های حریر دارند ، از کتان ، نخ ، ابریشم ، دوخته می شوند .این جنس از پرده ها مخصوص افرادی است که ، ترجیح می دهند در اول صبح از نور آفتاب در امان باشند ، به این معنی که خواب آنان مختل نشود ، و یا حتی ترجیح می دهند که علاوه بر دریافت نسبی نور خورشید ، حریم شخصی آنان نیز به خوبی حفظ شود . 
 
نوع سوم از پرده های اتاق خواب ، پرده هایی هستند که نور را به هیچ عنوان از خود عبور نمی دهند . از جمله این پرده ها می توان به پرده های کرکره ای ، پرده های شید ، پرده های پارچه ای از جنس مخمل ، بلک اوت ، کرباس و .. اشاره کرد . این نوع پرده های ضخیم ، بیشتر از هر پرده ای ، حریم خصوصی افراد را حفظ می کنند . همچنین لازم به ذکر است که پرده هایی با این جنس ، برای افرادی که در هنگام خواب ، به نور حساس می باشند بسیار مناسب است . 

از دیگر مواردی که باید در هنگام تهیه پرده برای اتاق خواب در نظر گرفت ، طرح دار بودن یا ساده بودن آن است ، برای مثال اتاق خواب هایی که پر از لوازم دکوری نقش دار و طرح دار هستند ، بهتر است از انواع پرده های ساده استفاده کنند ، تا اتاق خواب زیبایی خود را حفظ کند و زیاد شلوغ به نظر نرسد . 
همچنین لازم به ذکر است که افراد باید بر حسب سبک دکوراسیون خود ( مدرن یا کلاسیک ) ، از انواع پرده های طرح و نقش دار بهره ببرند