بررسی چند نکته برای استفاده از پارکت لمینت در کف آشپزخانه ها
بررسی چند نکته برای استفاده از پارکت لمینت در کف آشپزخانه ها

بررسی چند نکته برای استفاده از پارکت لمینت در کف آشپزخانه ها 
 
پارکت لمینت ها ، از جمله مواردی هستند که افراد می توانند از آن ها ، به عنوان پوشش برای کف آشپزخانه خود ، بهره ببرند . البته باید افزود که این پوشش ها ، برخلاف دیگر پوشش ها همچون کاشی  ها و سرامیک ها ، در برابر آب از مقاومت زیادی برخوردار نیستند ، آشپزخانه ها از جمله محیط های مرطوب می باشند ، که ممکن است در هر لحظه آب بر روی پارکت لمینت ها ریخته شود و یا حتی ممکن است ، لوله ماشین لباسشویی و یا ماشین ظرفشویی ، بنا بر هر علتی نشت کند ، و مواردی از این قبیل ؛ که باعث ریختن آب بر روی پارکت لمینت ها می شوند ، به همین سبب افرادی که تمایل دارند تا از پارکت لمینت ها به عنوان پوشش کف آشپزخانه خود ، بهره ببرند باید توجه داشته باشند ، تا در صورت ریخته شدن آب بر روی این پوشش ها ، به سرعت آن را خشک کنند تا آب به لایه های زیرین پارکت لمینت ها ، نفوذ نکند . و در نتیجه ( اگر متوجه آب بر روی پارکت لمینت ها نشوند ) ، مجبور به تعویض آن قسمت از پارکت لمینت می شوند . ( بنابراین افرادی که تمایل به استفاده از پارکت لمینت ها دارند ، باید توجه داشته باشند تا به هیچ عنوان آب به هسته مرکزی پارکت لمینت ها نفوذ نکند ) . 

از دیگر مواردی که می توان در خصوص  پارکت لمینت ها اشاره کرد ، این امر است که پاکت لمینت ها ، از ضخامت بسیار زیادی برخوردار هستند ، به همین سبب آنان در برابر انواع عوامل طبیعی ، دارای مقاومت بسیار زیادی می باشند . این پارکت لمینت های منحصر به فرد ، در انواع و اقسام طرح ها و رنگ ها ، در بازار موجود می باشند ، و هر شخص بنا بر سلیقه و دکوراسیون محیط خود ، می تواند هر یک از این پارکت لمینت های جذاب را ، تهیه کند . ( به عنوان مثال : افراد می توانند از پارکت لمینت هایی با رنگ روشن ، برای آشپزخانه های کم نور استفاده کنند ، چرا که این پارکت لمینت های روشن ، باعث انعکاس نور در محیط آشپزخانه می شوند ، و مهم تر اینکه افراد با استفاده از این پارکت لمینت ها ، نیاز کمتری به نور ( لامپ ) ، پیدا می کنند . همچنین در خصوص پارکت لمینت های تیره نیز ، باید افزود که : افراد می توانند در صورت تمایل ، از پارکت لمینت های تیره برای محیط آشپزخانه خود ، استفاده کنند ، منتها با این شرط که دیگر وسایل آشپزخانه و همچنین دکور آشپزخانه ، رنگ روشن باشد ، تا با ایجاد یک تضاد ، محیط آشپزخانه خود را تبدیل به محیطی خاص و منحصر به فرد کنند ) .
لازم به ذکر است که ، استفاده از پارکت لمینت ها به عنوان پوشش کف آشپزخانه ، مزایای دیگری را نیز در پی دارد ، به عنوان مثال ، افراد می توانند از پارکت لمینت ها ، بر خلاف انواع و اقسام سرامیک ها و کاشی ها و ... ، در طولانی مدت نیز بهره ببرند ( البته اگر به خوبی از آنان نگهداری کنند ، در غیر اینصورت ممکن است مجبور به تعویض قسمت های آسیب دیده پارکت لمینت خود شوند ) ، همچنین لازم به ذکر است که ، نصب پارکت لمینت ها بسیار آسان می باشد ، و افراد می توانند در کمترین زمان ممکن ، کف آشپزخانه خود را به وسیله پارکت لمینت ها ، پوشش دهند .