آینه ای بی نظیر و پر کاربرد ، همچون آینه پتینه کاری
آینه ای بی نظیر و پر کاربرد ، همچون آینه پتینه کاری

آینه ای بی نظیر و پر کاربرد ، همچون آینه پتینه کاری 
 
از جمله آینه های دکوراتیو ، می توان به آینه های پتینه کاری شده و یا همان آینه های آنتیک ( و یا آینه های کهنه کاری شده ) ، اشاره کرد . در خصوص این آینه های زیبا باید افزود که آینه های پتینه کاری ، برای نخستین بار توسط هنرمندان کشور ایتالیا ، طراحی شدند که پس از گذشت چندی طراحی و استفاده از این آینه ها ،  در سراسر دنیا فرا گیر شد . و تعداد کثیری از افراد علاقمند به استفاده از این آینه ها شدند . 
شیوه رنگ آمیزی در آینه پتینه کاری ( آنتیک ) نسبت به دیگر آینه ها ، متفاوت می باشد چرا که در آینه های پتینه پیش از آن که به وسیله فرایندی ، شیشه به آینه تبدیل شود پتینه کاری بر روی آن ، اعمال می شود .  به همین سبب در آینه های پتینه کاری شده در قسمت پشت شیشه ، رنگ آمیزی شده نه بر روی خود آینه . که این امر تفاوت آینه های پتینه کاری با دیگر آینه ها است .  
در خصوص کاربرد های فراوان آینه های پتینه باید ذکر کرد که ، می توان از این آینه های منحصر به فرد به عنوان ، آینه کاری در سقف ها ، آینه کاری در منازل ، آینه کاری در هتل ها ، آینه کاری انواع و اقسام رستوران ها ( خصوصا رستوران های لوکس ) ، به عنوان میز تلویزیون آینه ای ، و همچنین به عنوان میز جلو مبلی آینه ای ،  و ... استفاده کرد . 
در خصوص آینه های پتینه باید افزود که این آینه ها در واقع ، تلفیقی از سنت و مدرنیته در کنار یک دیگر می باشند ، لازم به ذکر است که آینه های پتینه در دو رنگ نقره ای و طلایی ، قابل سفارش می باشند ‌. آینه های پتینه یا آنتیک به علت آن که دارای ظریف کاری های بسیار زیادی هستند ، پس از سفارش مشتری در مدت نسبتا طولانی ای تولید می شوند . البته باید ذکر کرد که در آینه های پتینه کاری ، ‌مشتری می تواند طبق سلیقه و همچنین بر طبق دکوراسیون ، آینه مورد نظر خود را سفارش دهد . 
با دکوپاژ کردن ( کلاژ کردن عکس و طرح بر روی انواع اجسام ) ، آینه پتینه می توان طرح مورد نظر خود را بر روی آینه اجرا کرد ، البته شایان ذکر است که پس از سال ها استفاده طرح دکوپاژ شده به مرور زمان از روی آینه محو می شود ‌. و تنها بر روی آینه حالتی همچون زنگ زدگی باقی می ماند . 
افرادی که علاقمند هستند تا دکوراسیونی متفاوت را در محیط خود اجرا کنند ، می توانند از آینه های پتینه کاری شده بهره ببرند چرا که ، آینه پتینه محصول کار و تلفیقی از هنر سنتی است که در جهان امروزی و مدرن ، مورد استفاده قرار می گیرد . 
در خصوص روش ساختن آینه های پتینه یا کهنه کاری شده باید اشاره کرد که در وهله اول ، متخصصان در این زمینه ( زمینه طراحی های سنتی و قدیمی ) ، پس از ساخت آینه ، طرح مورد نظر را بر روی قاب موجود در دور آینه ، اجرا می کنند . لازم به ذکر است که اعمال طرح بر روی قاب آینه بسیار زمان بر نسبت به دیگر آینه های موجود در بازار است . در آینه های آنتیک یا پتینه ، همچون دیگر آینه ها ، نمونه آماده ای وجود ندارد تا در صورت خواست مشتری ، تحویل او گردد . به همین سبب فقط زمانی آینه های پتینه ساخته می شوند که از پیش فردی سفارش به ساخت آنان را ، داده باشد