سقفی متفاوت و مقاوم با لمبه چوبی
سقفی متفاوت و مقاوم با لمبه چوبی

سقفی متفاوت و مقاوم با لمبه چوبی 

 

از جمله محبوب ترین و پر کاربرد ترین دیوار پوش های موجود در بازار ، می توان به لمبه چوبی اشاره کرد . شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید ، عموما از برش های چوب درخت کاج برای لمبه چوبی استفاده می شود ، چرا که چوب کاج از جمله چوب های ارزان قیمت و مقرون به صرفه می باشد ، و مهم تر اینکه این چوب بی نظیر از مقاومت بسیار بالایی در برابر ، حشرات و همچنین رطوبت برخوردار است . البته شایان ذکر است که ، از چوب درختان دیگر نیز می توان ، برای ساخت لمبه های چوبی بهره برد و فقط این امر‌ مختص به چوب درخت کاج نیست . 
لمبه های چوب را می توان در ابعاد مختلفی ، بر حسب نیاز برش داد . این ابعاد و ضخامت ها از هشت میلی متر آغاز و ، تا شصت میلی متر و ... نیز ادامه دارد . 
از جمله کاربرد ها و یا به عبارت دیگر موارد مصرف بی شمار لمبه های چوبی ، می توان به استفاده در ، دیوار ها ، کتابخانه ، میز تحریر ، صفحات آشپزخانه ، پوشش دهنده کف ، انواع قفسه ها ، و در نهایت به عنوان سقف بنا در سونا های خشک ، پوشش کنسول ساختمان ها و ویلا ها ، پوشش سقف ویلا ها ، پوشش سقف آلاچیق ها ، و حتی به عنوان دکوراتیو اشاره کرد .
لمبه های زیبا و بی نظیر چوبی سقف ، غالبا در ضخامت های 9/13 و 16 میلی متر و در نوع چوب های راش و روسی تولید می شوند ، که هر کدام دارای مزایای منحصر به فردی می باشند . به عنوان مثال در صورتی که قصد تهیه لمبه چوبی برای سقف محیط مدنظر خود را دارید ، لمبه چوبی راش انتخابی مناسب و عالی می باشد ، چرا که این لمبه چوبی زیبا در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین در برابر عوامل محیطی از ، مقاومت بسیار عالی برخوردار است ، در حالیکه این امر در چوب روسی در مقایسه با چوب راش ، بسیار اندک است . 




در خصوص مزایای بی نظیر لمبه چوبی سقف می توان به ، دارا بودن طرح ها و رنگ های مختلف و زیبا ، نصب بسیار سریع و آسان آن ( که شایان ذکر است که لمبه چوبی بر روی هر سطحی قابل نصب می باشد ) ، قابلیت بی نظیر و کاربردی جمع شدن بسیار  آسان لمبه های چوبی ، سازگاری بسیار بالای آنان با محیط زیست ، مقاومت عالی لمبه چوبی در برابر موریانه و تمامی حشرات موذی موجود در محیط ، و ... اشاره کرد . همچنین لازم به ذکر است که ، لمبه های چوبی به علت آن که یک ماده کاملا طبیعی می باشند ، به هیچ عنوان برای انسان ضرری ندارد . 
در مورد رنگ های دلنشین و زیبای لمبه های چوبی ، باید افزود که در گذشته عموما از رنگ هایی همچون نیم پلی استر ، و سیلر کیلر ،‌ تحت عنوان پوشش لمبه استفاده می شد ، اما امروزه برای پوشش لمبه های چوبی ، از انواع رنگ های گیاهی مختص چوب ، استفاده می شود . که دارای مزایایی نیز می باشد ، به عنوان مثال با استفاده از رنگ های گیاهی مختص چوب ، دیگر‌ محیط مورد نظر شما آلوده به مواد شیمیایی سرطان زا نمی شود ، همچنین مزیت دیگری که در این خصوص می توان بدان اشاره کرد ، این امر است که مدت زمان اجرای رنگ بر روی چوب در صورت استفاده از رنگ های گیاهی بسیار سریع تر از رنگ های شیمیایی می باشد .