بررسی کاربرد های سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس
بررسی کاربرد های سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس

بررسی کاربرد های سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس

 

از جمله سنگ های مقاوم و با کیفیت موجود در بازار ، می توان به سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس اشاره کرد ، که به علت آنکه این سنگ طبیعی و زیبا دارای زمینه ای با رنگ دلنشین و جذاب ، خاکستری با فسیل های قهوه ای است ، و در وهله اول به صورت پر پرندگان دیده می شود ، به آن سنگ مرمریت پر طاووس می گویند .  در خصوص مشخصات سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس باید ذکر کرد که ، این سنگ بی نظیر و کاربردی ، از جمله سنگ هایی می باشد که از معادن استان اصفهان ، یزد و ... ، استخراج می شود . که در رنگ های زیبا و جذاب کرم روشن ، طوسی ، زیتونی ، گل تیره با رگه های طبیعی ، کرم صورتی ، فراوری می شود . 
 
از جمله کاربرد های فراوان و بی شمار سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس ، می توان به استفاده از این سنگ در دیوار اماکن تجاری ، دیوار راه پله ها و حتی سنگ پله ، پارکینگ ، نمای بیرونی ساختمان ها ، کف سازی انواع ساختمان های مسکونی و .... اشاره کرد . نکته ای که ذکر آن در این قسمت از ، اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است این امر می باشد ، که سنگ های ساختمانی مرمریت پر طاووس ، از جمله سنگ های طبیعی می باشند که ، که در برابر فشار و همچنین انواع ضربات وارده ، از مقاومت بسزایی برخوردار هستند ، همچنین شایان ذکر است که سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس ، از معدود سنگ هایی می باشد که سابیدگی هیچ گونه تاثیری ، بر روی آن ندارد به همین جهت ، سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس یک گزینه بسیار عالی ، برای استفاده در محیط های پر رفت و آمد ، یا به عبارتی شلوغ می باشد . 
 نکته دیگری که در خصوص سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووسی ، باید بدان اشاره کرد ، قیمت ارزان و مقرون به صرفه این سنگ می باشد ، که به همین علت سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس ، از جمله پرطرفدارترین و پر فروش ترین ، سنگ های ساختمانی موجود در بازار است. همانطور که خود واقف بر این امر هستید ، سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس ، از جمله سنگ هایی است که دچار رنگ پریدگی نمی شود ، همچنین این سنگ زیبا دارای ویژگی نفوذ پذیری بسیار کم آب نیز می باشد ، و مهم تر اینکه سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس ، از دوام و طول عمر‌ بالایی برخوردار می باشد ، و افراد می توانند با صرف مقدار کمی هزینه ، از این سنگ زیبا و طبیعی بهره ببرند . همچنین لازم به ذکر است که ، سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس از ساب پذیری بسیار عالی و فوق العاده ای ، برخوردار می باشد که به همین سبب ، این سنگ ساختمانی از جلا و جلوه بسیار زیبا تری نسبت به سایر سنگ های موجود در بازار، برخوردار است . 
از دیگر ویژگی های فوق العاده و بی نظیر ، سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس می توان به ، مقاومت شگفت انگیز این سنگ زیبا در برابر حرارت ، صیقل پذیری بسیار زیاد این سنگ ، وجود نداشتن هیچ گونه خلل و فرج در سنگ ، و در نهایت انسجام و استحکام فوق العاده این سنگ طبیعی ، اشاره کرد . 




نکته پایانی که در خصوص سنگ ساختمانی مرمریت پر طاووس ، باید ذکر کرد این امر است که ، این سنگ ساختمانی زیبا به دو صورت کم گل ، و گل دار در معادنی که در فوق ذکر شد ، موجود می باشد . لازم به ذکر است که هیچ تفاوت خاصی میان این دو صورت از سنگ نیست ، فقط سنگ مرمریت پر طاووس گلدار ، کمی تفاوت قیمت با نوع کم گل دارد .