آشپزخانه هوشمند، اشپزخانه ای جادویی
آشپزخانه هوشمند، اشپزخانه ای جادویی

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

آشپزخانه هوشمند، اشپزخانه ای جادویی

امروزه بر خلاف گذشته ، انسان در علم و دانش و صنعت به قدری پیشرفت کرده است ، که توانسته زندگی را بیش از پیش در اسایش و ارامش فرو ببرد و لوازم و وسایل و تجهیزاتی را که انسان برای زندگی بهتر احتیاج دارد مهیا شده است.
جدای از محیط بیرونی که بسیاری از وسایل و تجهیزات هوشمند و الکترونیکی وجود دارد ، در داخل منزل نیز می توانید ببینید که چه وسایل بخصوصی هست که می تواند انسان را در کار هایش کمک کند و زندگی را برایش دارای ارامش کند.
اشپزخانه قلب خانه است و مرکزی است که در واقع اکثر وقت افراد در ان می گذرد و خیلی از اوقات افراد جدای از وقت ناهار و شام در اوقاتی دیگر وقت خود را در ان می گذرانند.
استفاده از این وسایل هوشمند جدای از ایجاد ارامش خیال باعث حفظ انرژی و صرفه جویی در مصرف ان می شود چرا که هر وسیله ای در مدت مشخصی استفاده شده و بیش از حد از انرژی مصرف نخواهد کرد. اشپزخانه هوشمند به دلیل انجام بسیاری از کارها، وظایف سنگین خانه داری را تا حدودی از دوش خانم های خانه دار بر می دارد و به انان کمک شایانی می کند.
از جمله ی این وسایل می توان به ماکروویو، اجاق گاز، چای ساز و قهوه ساز، مخلوط کن و یخچال و فریزر و غیره اشاره کرد که هر کدام از ان ها کارهای منحصربفرد خود را انجام می دهد.
نصب و اجرای هر کدام از این وسایل باعث می شود که صاحب خانه بتواند با خیال راحت به انجام سایر کارهای منزل بپردازد.
ماکروویو یکی از همین وسایل هوشمند اشپزخانه است که با استفاده از تکنولوژی، در طی زمان خاصی می تواند غذای شما را گرم کند و یا با توجه به دکمه ها و پخت غذاهایی که در حافظه ی خود دارد، این نوع از غذا هارا طبخ کند.
در یخچال و فریزر نیز می توان با توجه به دکمه ها و صفحه ی لمسی که بر روی بدنه ی ان قرار دارد اعمال داخل ان را کنترل کرد. برخی افراد در اشپزخانه ی خود از ماشین ظرف شویی نیز استفاده می کنند که می توان با خیالی اسوده ظرفها را در داخلش جمع کرد و بعد از لوازم شوینده ی مخصوص در ان قرارداد و بعد از دکمه ها ی روی ماشین ظرف شویی و تایمر ان استفاده کرده و بعد از ان به کارهای خود برسید تا این دستگاه خود به تنهایی ظرفها را بشوید.
هود از جمله دستگاه های هوشمند در اشپزخانه است که در هنگام طبخ غذا و روشن شدن شعله های اتش به صورت اتوماتیک فعال می شود و عمل تهویه ی هوا را انجام می دهند، هم چنین برخی از این هود ها دارای سنسور بوده و هنگام بلند شدن بوی غذا و یا حتی سرریز شدن ان حساس هستند و اژیر می کشند.
هم چنین در اکثر خانه ها و اشپزخانه ها چای ساز و قهوه ساز موجود می باشد که  به راحتی و اسانی این عمل را انجام می دهد چرا که درست کردن چای و به خصوص قهوه زمان گیر است اما این دستگاه های هوشمند به راحتی در زمان کم برای شما چای و قهوه خوبی را تدارک میبینند.
در برخی موارد نیز از ترازوی هوشمند برای وزن دقیق مواد غذایی استفاده می شود و این ترازوها با ترازوهای معمولی فرق دارد، این ترازو دارای سیستمی برای ارزیابی مقدار کالری موجود در مواد غذایی بوده و اطلاعات ان را از طریق بلوتوث به کاربر می رساند، از این وسیله ی هوشمند ورزشکاران استفاده ی بیشتری می کنند.
و هم چنین به افراد کمک می کند تا به خوبی مواد غذایی کم کالری را باهم استفاده کرده و رژیم مناسبی داشته باشند.