حیاط خلوت خود را تبدیل به محیطی دنج و دوست داشتنی کنید
حیاط خلوت خود را تبدیل به محیطی دنج و دوست داشتنی کنید

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

حیاط خلوت خود را تبدیل به محیطی دنج و دوست داشتنی کنید

اگر منزل شما نیز دارای یک حیاط خلوت دنج و زیبا هست ، می توانید به جای جمع کردن وسایل اضافی یا حتی تبدیل کردن آن به یک انباری و یا هر چیز دیگر ، یک محیط زیبا و دلنشین برای اوقات فراغت خود و خانواده ایجاد کنید ، چرا که گاهی اوقات بنا بر مشغله کاری یا هر علت دیگری نمی توانید به پارک و محیط های سر سبز بروید و به ناچار باید در منزل بمانید ، اگر شما برای محیط حیاط خلوت خود یک دکوراسیون خوب و مناسب در نظر بگیرید ، در چنین شرایطی می توانید به جای رفتن به پارک ، اوقاتی را در حیاط خلوت بگذرانید .
نیاز نیست که حتما هزینه های هنگفتی را برای ایجاد یک حیاط خلوت دنج و زیبا متحمل شوید ، بلکه با صرف مقدار نسبتا کمی ، می توانید زیبایی به خصوصی به منزل خود ببخشید .
برای شروع ، یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این امر است که روشنایی حیاط خلوت منزل شما به چه اندازه است و اگر دارای روشنایی خوبی نیست ، حتما به فکر یک نورپردازی عالی و فوق العاده باید باشید ، برای این کار می توانید از انواع و اقسام چراغ های موجود در بازار همچون ، چراغ های آویز ، دیواری ، وال واشر و مواردی از این قبیل استفاده کنید چرا که این چراغ ها محیط حیاط خلوت شما را تبدیل به محیطی آرامش بخش و دلنشین می کند به علت نور ملایم و مناسبی که دارند.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید ، انتخاب صندلی و یا حتی مبلمان مخصوص این فضا می باشد ، تا بتوان در اوقاتی از روز و یا حتی شب ، همراه خانواده از محیط لذت برد . اما انتخاب صندلی و یا مبلمان برای حیاط خلوت ، بستگی به سلیقه شما و اینکه ترجیح می دهید حیاط خلوتتان چه سبکی داشته باشد ، دارد ، برای مثال اگر از جمله افرادی هستید که تمایل دارید حیاط خلوت منزل تان به سبک قدیمی باشد بهتر است از تخت های چوبی یا حتی مبلمان چوبی و یا حصیری استفاده کنید و بر روی آنان از انواع و اقسام گلیم و .. بیندازید و یا اگر تمایل دارید که حیاط خلوت خود را به طرح و شکل مدرن درست کنید ، می توانید از انواع مبلمان موجود در بازار استفاده کنید بدون اینکه محدودیتی برای انتخاب داشته باشید .
انتخاب یک آب نما و یا حتی یک حوض در محیط حیاط خلوت ، انتخابی درست و به جا است ، شما می توانید با تهیه یک آب نما از جنس موادی که در طبیعت موجود می باشند همچون چوب و یا حتی سنگ و... باعث پخش شدن صدای آرامش بخش آب در محیط حیاط خلوت خود شوید .
اما نکته بسیار مهم و حیاتی که می توان به آن اشاره کرد ، تزیین و زیبا تر کردن حیاط خلوت با انواع گل ها و گیاهان می باشد . به طبع باید بسته به محیطی که در آن زندگی می کنید و شرایط آب و هوایی ، گل ها و گیاهان زیبا را تهیه کنید ، برای مثال گل هایی همچون بنفشه ، نرگس و .. نسبت به سایر گل ها دارای دوام بیشتری هستند و یا حتی می توانید گل ها و گیاهان خود را بر روی استند های چوبی قرار دهید تا زیبایی بیشتری را به حیاط خلوت خود ببخشید ، همچنین می توانید از بلوک های سیمانی نیز برای کاشت گیاهان و گل های مورد نظر تان استفاده کنید .
نکته پایانی که باید متذکر شد ، استفاده از آجر برای نمای حیاط خلوت و همچنین برای دور حوض و... هست که به علت داشتن ماهیتی گرم باعث جمع شدن افراد خانواده در حیاط خلوت و لذت بردن از آن می شود .