بررسی اجمالی انواع مختلف سرامیک های تورچ آرگون
بررسی اجمالی انواع مختلف سرامیک های تورچ آرگون

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

بررسی اجمالی انواع مختلف سرامیک های تورچ آرگون

شنیدن نام سرامیک ممکن است شما را به یاد انواع و اقسام طرح ها و مدل های سرامیک موجود در بازار بیندازد ، سرامیک هایی که برای کف منزل یا ادارات و ... می‌ توانید تهیه و استفاده کنید ، و شاید اصلا به جوش کاری و یا بهتر است بگوییم جوش دادن یکسری از آلیاژ ها همچون ، آهن ، استیل ، چدن ، برنج ، نیکل ، نقره ، آلومینیوم و .... فکر نکنید . اما شاید برای شما نیز جالب باشد که نوعی از سرامیک ها در بازار موجود هستند که کاربرد آنان خیلی متفاوت تر نسبت به باقی سرامیک ها هست.
سرامیک های تورچ آرگون ، از جمله سرامیک هایی هستند که کارایی متفاوتی دارند و آن کارایی چیزی نیست جز جوش کاری آلیاژ ها ، آن هم بدون هیچ گونه دود و جرقه ای . لازم به ذکر است که سرامیک های تورچ آرگون دارای ، چندین نوع و سایز هستند که بسته به دهانه خروجی نازل سرامیک اندازه گیری می شوند . اما اگر بخواهیم از پر مصرف ترین و یا حتی پر طرفدار ترین این سرامیک ها نام ببریم ، باید بگوییم که سرامیک هایی تورچ آرگون نمره ۵ و ۶ از جمله پر کاربرد ترین ها هستند . همچنین باید اشاره کرد که بر روی هر کدام از سرامیک های تورچ آرگون ، سایز آن زده شده و دیگر لازم نیست نگران این که سایز سرامیک خریداری شده را ندانید ، باشید .
اما قطعا برای شما نیز جالب خواهد بود که بدانید  طرز کار با این سرامیک های تورچ آرگون به چه صورت است و اصلا چه مسئولیتی در جوش کاری بر عهده آنان است ؟ پاسخ این سوال بسیار روشن است ، سرامیک هایی تورچ آرگون بر روی کلت بادی نصب می شوند و درست از این به بعد است که ،وظیفه سرامیک های تورچ آرگون شروع می شود ، این سرامیک ها باعث هدایت گاز آرگون می شوند و دیگر این مورد که یک پوشش لایه ای و با کیفیت برای جوش کاری هستند .
و درباره ی شکل و رنگ ظاهری این سرامیک ها باید گفت که تقریبا تمامی این سرامیک ها در رنگ صورتی و گاهی سفید در بازار موجود می باشند ، و تمامی آنان شکلی درست شبیه یک کوزه دارند ، ذکر این نکته ضروری است که هنگامی که شما یک سرامیک تورچ آرگون را تهیه می کنید ، در عرض چندین بار مصرف و جوش کاری ، کم کم ممکن است مشاهده کنید که سرامیک دچار خوردگی و یا حتی از بین رفتگی شده است ، هیچ جای نگرانی نیست و این کاملا امری عادی است چرا که سرامیک های تورچ آرگون مصرفی هستند و به طبع بعد از گذشت مدتی از استفاده از بین می روند و باید دوباره آن را تهیه یا تعویض کنید و با خیالی راحت جوش کاری کنید ، چرا که استفاده از این سرامیک ها موجب می شود تا گاز آرگون در حین جوش کاری در محیط پخش نشود . 
در مورد قیمت سرامیک های تورچ آرگون نیز می شود گفت که بسیار مقرون به صرفه هستند ، شاید عده ای این عقیده را داشته باشند که اگر بعد از انجام چندین نوبت جوش کاری ، سرامیک از بین برود و .. مواردی از این قبیل ، و مجبور به خرید سرامیک دیگری حال یا به صورت بسته ای و یا تکی شوند ، هزینه زیادی برای آنان در پی خواهد داشت ، اما همانطور که گفته شد این سرامیک ها مقرون به صرفه هستند و با صرف هزینه ناچیزی می توانید مجددا آن را تهیه کنید و اصلا نگران این نباشید که هزینه هنگفتی را باید پس از هر بار از بین رفتن پرداخت کنید .