تفاوت بارز و اصولی دکوراسیون اداری و مسکونی
تفاوت بارز و اصولی دکوراسیون اداری و مسکونی

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهرتان...کلیک کنید

تفاوت بارز و اصولی دکوراسیون اداری و مسکونی

ملک اداری و مسکونی از لحاظ ساختمانی و دکوراسیون به طرز بارزی متفاوت است، از لحاظ اداری یک بنا بایستی که دارای یک سری ویژگی ها باشد اعم از: ملک اداری یک ساختمان است که خود شهرداری به ان مجوز ساخت و ساز داده است ، داخل ساختمان پنجره ها به صورتی طراحی شده اند که فضا را روشن نشان دهند، دارای تهویه مناسب می باشد، اتاق های فراوانی داشته و بخش بخش شده است، معمولا رنگ دیوار ها و سقف از سفید و یا خاکستری روشن می باشد. تنها و فقط از ان می توان به عنوان دفتر کاری استفاده کرد.
می توان به این نکته نیز توجه داشت که برخی از ساختمان ها از طرف شهرداری مجوز برای ایجاد دفترکار دریافت نکرده اند اما خب مچون در مکان و خیابان خوبی واقع شدند و ان مکان بسیار شلوغ و پرتردد می باشد، برای دفترکار مناسب است و موقعیت اداری دارد.
بر همین اساس هیچ وقت شهرداری به ساختمان ها و اپارتمان هایی که حالت مسکونی داشته باشند مجوز ایجاد دفترکار نمی دهد، چرا که با توجه به موقعیت مکانی این اجازه به ملک داده می شود که دفترکار شود و اگر غیرقانونی ایجاد شود توسط این سازمان پلمپ خواهد شد. اما برخی از ساختمان های مسکونی بوده اند که استثنا مجوز ایجاد دفترکار گرفتند.
دکور یک اپارتمان اداری باید به گونه ای ایجاد شود که کارمندان در ان به راحتی کارهای اداری خود را انجام دهند و هم چنین از میزهای چوبی و ام دی اف استفاده شود و صندلی های اداری چرخ دار استفاده گردد.
هم چنین متراژ مناسبی نیز باید داشته باشد ، و این ملک اداری باید قیمت مناسبی هم داشته باشد.
باید در چنین مکانی برق اضطراری وجود داشته باشد و باید مقاوم  نیز باشد تا در برابر خطرات از جمله زلزله استحکام داشته باشد و تجهیزات ایمنی را نیز دارا باشد.
هم چنین یک مکان اداری باید دارای اسانسور بوده و برای کارمندان پارکینگ وجود داشته باشد تا بتوانند با خیال راحت خودروی خود را در محوطه ی اداره قرار دهند.
یک ساختمان مسکونی نیز باید در جایی مناسب قرار داشته باشد که اب و هوای خوبی داشته باشد و در مکانی ارام و پر از ارامش قرار داشته باشد چه بسا که وجود ان در مکان شلوغ باعث نا ارامی  و اشوب در محل سکونت می شود.
پلان ساختمان مسکونی باید طوری طراحی شده باشد که اتاق های خواب در مکانی مناسب قرار داشته باشد و اشپزخانه باید در قسمت پرنور و افتاب گیر قرار بگیرد، سرویس بهداشتی و حمام هم به درستی لوله کشی شده باشد و از این لحاظ مشکلی نداشته باشد.
در یک خانه مسکونی برخی مواقع سازه ساختمان شمالی و برخی دیگر جنوبی می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد، در مورد شمالی بودن منزل ، مزیت این است که خانه ابتدای ورود ،حیاط می باسد و بعد ساختمان دیده می شود و از لحاظ نوری بسیار قوی تر از ساختمان جنوبی می باشد، در مورد جنوبی بودن ساختمان هم باید گفت که ساختمان در نمای جلویی قرار میگیرد و حیاط منزل در پشت ساختمان می باشد.
فضای داخلی منازل مسکونی بر حسب سلیقه می تواند به صورت کلاسیک، مدرن، روستیک، و مجلل چیدمان شود. 
پنجره های ملک مسکونی باید طوری طراحی شوند که خانه نورگیر داشته باشد و تاریک و دلگیر نباشد.
در منازلی که شومینه قرار دارند حتما باید در قسمت پشت بام دودکش قرار بگیرد، فضای منزل را به هر سبکی می توان چیدمان گرد و از وسایل دکوری استفاده کرد.
می توان رنگ دیوار ها را با توجه به ویژگی ان ها تغییر داده و رنگ کرد و یا به حالت روستیک دراورد و ان را سفید نگه داشت.