صفر تا صد فرشینه بافی در منزل
صفر تا صد فرشینه بافی در منزل

نمایش برترین فروشگاه های دکوراسیون داخلی اطراف منزل شما...کلیک کنید

صفر تا صد فرشینه بافی در منزل


یادگیری حتی یک هنر ، برای هر فرد لازم و ضروری است ، هنری که بتوان در اوقات بیکاری ، باعث سرگرم شدن شما شود یا حتی هنری که در نهایت بتوان با آن کسب درآمد کرد ، قالی بافی ، نقاشی ، موسیقی ، و حتی فرشینه بافی و ... از انواع متعدد هنر هایی هستند که می توان آن ها را فرا گرفت و با آنها درآمد خوبی به دست آورد .
هر کاری برای شروع نیاز به یک سری وسایل دارد ، برای مثال ، هنر نقاشی نیاز به بوم ، قلم ، رنگ و .. دارد یا هنر موسیقی نیاز به تهیه ادوات موسیقی دارد . فرشینه بافی نیز از این قضیه مستثنی نیست و برای شروع به فرشینه بافی باید یکسری وسایل همچون ، قلاب و تور فرشینه بافی و کاموا تهیه کرد . 
برای شروع به کار فرشینه بافی ، ابتدا لازم است که طرحی که مورد نظر شما هست را با استفاده از یک ماژیک بر روی تور فرشینه بافی رسم کنید و پس از آن ، نوبت به برش کاموا می رسد ، در نظر داشته باشید که باید کاموا مورد نظر را به صورت مساوی برش دهید و بهتر است که برای گره نخوردن یا پخش نشدن برش های کاموا ، آن را در یک ظرف مناسب به صورت منظم قرار دهید . 
حال نوبت به قلاب فرشینه بافی می رسد ، قلابی که برای فرشینه بافی بسیار مناسب است ، قلابی است که سر آن کمی کج است و شما باید یکی از همان برش های کاموا را دو لا کنید و به سر قلاب ببندید ، و سپس از داخل تور فرشینه بافی آن را رد کنید ، و باقی کاموا را دور همان حلقه گره بزنید . همانطور که متوجه شدید فرشینه بافی ، کاری بسیار راحت و آسان می باشد ، چرا که شما از ابتدا تا انتهای کار باید همین امر را تکرار کنید و بنا بر طرحی که مدنظر تان است ، از رنگ های مختلف کاموا استفاده کنید .
یکی از نکاتی که در صورت تمایل می توانید آن را رعایت کنید ، این امر است که ، گاهی در قسمت هایی از طرح فرشینه بافی مورد نظرتان تمایل دارید که پرز وجود نداشته باشد مثلا اگر طرح شما یک تصویر باشد ، تمایل دارید که صورت و اجزای آن بدون پرز باشد و قسمت لباس آن تصویر دارای پرز باشد ، برای اینکار شما می توانید بر عکس ، عمل کنید ، یعنی به این صورت که پرز ها دیگر روی کار نیفتند و پشت کار باشند و روی کار فقط گره مشخص باشد ‌.
گاهی اوقات ، تمایل دارید فقط با استفاده از وسایل موجود در خانه ، یک اثر هنری خلق کنید . مثلا به جای استفاده از تور فرشینه بافی از گونی استفاده کنید ، یا به جای تهیه قلاب مخصوص فرشینه بافی ، از قلاب های معمولی استفاده کنید ، به این صورت که ، همانطور که در فوق نیز ذکر شد طرح نورد نظر خود را بر روی گونی بکشید و قلاب را از زیر دو رشته از قسمت های گونی رد کنید و شروع کنید به بافتن کاموا به گونی . و حتما در این روش توجه داشته باشید که مبادا فضای خالی بین کاموا ها به وجود آید و همچنین برای زیباتر شدن کار در پایان یا پس از بافت هر قسمت ، می توانید سطح آن را با استفاده از قیچی یک دست و اندازه کنید .
از جمله کاربرد هایی که فرشینه بافی دارد ، این موارد هست که شما می توانید در نهایت از اثر هنری خود به عنوان پادری یا حتی به عنوان یک دیوار آویز استفاده کنید .