درب های ضد حریق ، نیاز اساسی هر ساختمان
 درب های ضد حریق ، نیاز اساسی هر ساختمان

نمایش برترین فروشگاه های دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

درب های ضد حریق ، نیاز اساسی هر ساختمان

همگی ما بارها این جمله را شنیدیم که حادثه خبر نمی کند ، ممکن است در شرایطی که اصلا انتظار آن را ندارید ، حادثه ای رخ دهد و شما ناخواسته در آن قرار بگیرید . فرض کنید در یک روز عادی در منزل کنار خانواده هستید که ناگهان احساس می کنید بوی دود همه جا را فرا گرفته یا مواردی دیگر ، و متوجه می شوید که قسمتی از ساختمان یا حتی خانه یکی از همسایگان بنا بر دلایلی آتش گرفته و زبانه های آتش در حال فرا گرفتن کل ساختمان هست،  و شما چاره ای جز فرار از ساختمان ندارید ، در همچین شرایطی وجود درب های ضد حریق یک معجزه برای رهایی شما و خانواده تان از آتش هست  چرا که هنگامی که شما خود و خانواده تان را به درب های ضد حریق  می رسانید ، از آتش به وجود آمده در امان خواهید بود چرا که این درب ها اجازه نمی دهند که زبانه های آتش به آن سوی در نیز نفوذ کند و خطری شما را تهدید نمی کند . البته این نکته نیز شایان ذکر است که در میان انبوه درب های ضد حریق موجود در بازار ، نوعی مناسب تر است که تحمل و مقاومت بیشتری نسبت به آتش داشته باشد ، و بر همین اساس ، تمامی درب های ضد حریق دارای نوعی استاندارد هستند که در آن بازه زمانی می توانند از شما در برابر آتش حفاظت کنند .
نکته جالبی که در مورد درب های ضد حریق وجود دارد و شایان ذکر است این امر هست که شما می توانید هر آپشنی را که تمایل دارید بر روی درب ضد حریق تان باشد را سفارش دهید و در نهایت درب ضد حریق منتخب و مورد پسند خود را تهیه و استفاده کنید .
از انواع درب های ضد حریق موجود در بازار که قابل نام بردن هستند می توان به دو نوع فلزی یا چوبی آن اشاره کرد که هر کدام بنا بر عللی دارای مزایایی هستند و به طبع دارای انواع مختلف قیمت هستند . برای مثال اگر شما یک درب ضد حریق فلزی مورد پسند و نظرتان باشد ، بنا بر کیفیت آن و اینکه قطر فلزی که به کار برده شده در درب و... ، قیمت های مختلفی خواهد داشت یا حتی اگر یک درب چوبی ضد حریق منتخب شما باشد ، بر طبق موادی که سازمان آتش نشانی آن را تایید می کند ، قیمت درب های چوبی ضد حریق نیز تعیین می شود که به نسبت قیمت متفاوت تر و بالاتری نسبت به انواع درب های فلزی دارند . لازم به ذکر است که گفته شود در هنگام خرید درب های ضد حریق حتما به این نکته توجه داشته باشید که درب خریداری شده ، دارای تاییدیه از  آتش نشانی باشد .
از جمله دیگر درب های ضد حریق که طرفداران بسیار زیادی دارد می توان به درب های ضد حریق شیشه ای لولایی و کشویی اشاره کرد. که بر حسب مکان یا اندازه محیطی که در نظر دارید می توانید این درب ها را در مدل های تک درب یا دو درب و یا حتی تلفیقی از این دو تهیه کنید .
اما شاید برای شما نیز این سوال باشد که در چه مکان هایی می توانید از این درب های ضد حریق استفاده کنید ؟ در اکثر مکان هایی همچون پالایشگاه ها ، ادارات ، مجتمع های مسکونی و حتی فرودگاه و بیمارستان و... می توان استفاده کرد و امنیت محیط را خیلی بالا برد تا در مواقعی که حادثه ای ناگوار رخ می دهد ، خسارات کمتری بر جای باقی بماند .