نحوه استفاده از پنل آگوستیک رنگی
 نحوه استفاده از پنل آگوستیک رنگی

برترین فروشگاههای دکوراسیون شهر شما کدامند؟ کلیک کنید

نحوه استفاده از پنل آگوستیک رنگی 

اگر شما از جمله افرادی هستید که دارای یک استودیو ضبط موسیقی یا حتی دارای یک استودیو خانگی هستید ، قطعا با انواع و اقسام پنل های آگوستیک آشنایید و کاربرد آن را به خوبی می دانید .
و یا حتی اگر از جمله افرادی هستید که قصد ایجاد یک آمفی تئاتر در مجتمع خود دارند و مواردی از این قبیل ، قطعا با اهمیت وجود پنل های آگوستیک آشنا هستید . 
همانطور که خود نیز می دانید ، پنل های آگوستیک ، در انواع و اقسام مختلف موجود می باشند و این ویژگی های منحصر به فرد آنان است که باعث ایجاد تفاوت هایی میان آن ها می شود .
همانطور که خود نیز می دانید ، مهم ترین علت استفاده از پنل های آگوستیک ، بالا بودن ظرفیت جذب صدای آنان است که یک علت کلی و اصلی این پنل ها محسوب می شود . چرا که پنل های آگوستیک خیلی راحت می توانند فرکانس های بالا و یا حتی متوسط را جذب خود کنند و در نهایت صدایی که شما میشنوید صدایی شفاف و رسا خواهد بود . اما ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آید که چگونه این پنل ها می توانند صدا های با  فرکانس بالا را به خوبی جذب کنند ؟  جنس پنل های آگوستیک تقریبا اسفنجی مانند است و ابر های آن سلول باز هستند و همین امر دلیلی بر این مدعا است که بتوانند به خوبی صدا را جذب کنند .
پنل های آگوستیک همانطور که در فوق نیز ذکر شد ، دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که می توان از پنل های سقفی ، دیواری ، و یا حتی پنل هایی که بر روی درب نصب می شوند نام برد ، از جمله این پنل ها  می توان به فوم شانه تخم مرغی اشاره کرد ، فوم های شانه تخم مرغی به علت اینکه دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند و در عین حال پر کاربرد نیز می باشند ، بخاطر جذب فوق العاده خوب صدا ، طرفداران بسیار زیادی دارند و می توانید در اکثر آموزشگاه های موسیقی یا استودیو های ضبط و …از آن ها استفاده کنید. چرا که نه صدایی دیگر وارد اتاق و نه از آن خارج می شود .نکته ای که راجع به این پنل ها باید اشاره کرد ، این امر است که برخلاف دیگر پنل های آگوستیک ، فوم های شانه تخم مرغی ، نسوز نیستند و قطعا اگر در شرایط نامناسب و یا حتی در مکان هایی که امکان آتش سوزی هست ، قرار بگیرند ، ممکن است خطرات ناگواری را خلق کنند.
از دیگر پنل های آگوستیک که می توان به آن ها اشاره کرد ، فوم های هرمی هستند ، که شاید تفاوت چندانی با فوم های شانه تخم مرغی نداشته باشند ولی ، عده ای از افراد که مایلند یک استودیو خاص و به روز داشته باشند و در عین حال زیبا و متفاوت ، می توانند از فوم های هرمی استفاده کنند ، و خیالشان نیز از بابن نصب راحت باشد چرا که فوم های هرمی خیلی آسان و سریع نصب می شوند و استودیو شما را تبدیل به یک استودیو به یاد ماندنی میکنند .
شما می توانید خیلی راحت این پنل ها را  تهیه و نصب کنید به اینصورت که ، ابتدا دیوار و یا اتاقی که مدنظر دارید را خوب اندازه گیری کنید ، و سپس پنل آگوستیکی را که خریداری کردید با کمک چاقو الکتریکی  برش دهید ، برای پایین تر آوردن درصد خطا هنگام برش و در نهایت نصب آسان ، بهتر است برای مثال یک دیوار را به مربع های نسبتا متوسطی تقسیم کنید و بعد برش دهید  ،پس از برش دادن ، با استفاده از میخ و یا حتی چسب می توانید پنل ها را به دیوار یا در و یا حتی سقف متصل کنید .