انواع پرده برای بخش های مختلف خانه
انواع پرده برای بخش های مختلف خانه

نمایش فروشگاههای دکوراسیون روی نقشه اطراف منزل شما...کلیک کنید

انواع پرده برای بخش های مختلف خانه


زیبایی هر خانه ای در انتخاب درست لوازم و خصوصا چیدمان آن بر حسب آن محیط خلاصه می شود  ، مثلا مبل های سلطنتی برای اتاق پذیرایی یا مبل های راحتی برای اتاق نشیمن مناسب هستند ، یا حتی نوع فرش اتاق خواب ها با اتاق پذیرایی و یا موارد دیگر از مورد هایی هستند که باید آن ها را رعایت کنیم تا خانه ای زیبا و دلنشین داشته باشیم .
اما یکی دیگر از عواملی که باید در تهیه آن دقت کافی داشته باشیم ، پرده هست ، خانه ای که پرده ندارد گویی چیزی در آن کم است و خانه خالی نشان داده می شود این پرده ها هستند که خانه را هم کامل و هم زیبا نشان می دهد به طوریکه حتی اگر نقصی نیز در خانه وجود داشته با انتخاب یک پرده درست می توان از آن چشم پوشی کرد .
اما نکته ای که باید در هنگام خرید پرده در نظر داشت ، انتخاب یک پرده مناسب با محیطی است که قرار است آن را آنجا نصب کنیم. مثلا انتخاب یک پرده سلطنتی برای آشپزخانه کار اشتباهی است و یا حتی نصب پرده اتاق خواب در اتاق نشیمن نیز کار نادرستی است .
برای داشتن یک انتخاب درست باید با انواع پرده ها آشنا شد تا بتوان برای هر قسمت خانه ، پرده مخصوص آن قسمت را تهیه کرد ، برای مثال برای اتاق پذیرایی خصوصا اتاق هایی که سقف آن ها کوتاه است می توان از پرده های پیلی دار استفاده کرد ، چرا که با تهیه و نصب این نوع پرده ، می توان به راحتی با هر دکور و چیدمانی که منزل شما دارد ، تناسب را برقرار کنید و مهم تر اینکه زیبایی خاصی را به اتاق پذیرایی شما می بخشد .  یا حتی می توانید برای اتاق پذیرایی خود از پرده های ترکیبی استفاده کنید ، اما با این شرط که سعی کنید یک تناسبی را بین رنگ غالب در منزل خود با پرده ها ایجاد کنید تا با یک دیگر همخوانی داشته باشند و منزل شما را زیبا تر کنند .
در مورد آشپزخانه نیز باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از پرده های کرکره ای در آشپزخانه ، کار بسیار نادرستی است ، چرا که آشپزخانه محل تجمع تمام چربی ها است و همین امر باعث می شود که چربی های موجود در این محیط جذب پرده کرکره ای شود . بهترین انتخاب برای آشپزخانه شما ، پرده های بالا رونده است ، چرا که این پرده ها با تمامی سلایق سازگار هستند ، اگر شما تمایل دارید که نور کافی به آشپزخانه شما بتابد و دوست ندارید از پرده های دست و پا گیر استفاده کنید ، انتخاب پرده های بالا رونده ، انتخابی درست و به جا است ، حتی می توانید با انتخاب این پرده از شعله ور شدن آتش در محیط آشپزخانه جلوگیری کنید .
اما در مورد پرده مناسب برای اتاق خواب باید چند نکته را در نظر گرفت ، برای مثال ،پرده برای اتاق عروس است یا اتاق کودک ؟ متراژ اتاق بزرگ است یا کوچک ؟ نور گیر مناسبی دارد یا خیر؟ برای مثال اگر اتاق دارای نور گیر‌ مناسبی نیست و شما تمایل دارید که جلوی نور آفتاب را نگیرید ، بهتر است از پرده های حریر استفاده کنید ، یا اگر تمایل دارید برای اتاق فرزند تان یک پرده مناسب خریداری کنید ، بهترین نوع پرده ، پرده های فانتزی است ، چرا که هم باعث جذابیت اتاق خواب می شود و هم با روحیه و سلیقه فرزند شما متناسب است . توجه داشته باشید در هنگام خرید پرده برای اتاق خواب ، دیگر وسایل موجود در اتاق را نیز در نظر داشته باشید ، مثلا اگر اتاق فرزند شما ، تخت و کمد و .. وسایل صورتی دارد ، پرده ای تهیه کنید که ترکیب زیبا و جذابی به اتاق خواب فرزند تان بدهد .