نحوه نصب پارکت های جناغی
نحوه نصب پارکت های جناغی

برترین فروشگاههای دکوراسیون اطراف منزلتان کدامند؟ کلیک کنید

نحوه نصب پارکت های جناغی


یکی از پارکت لمینت های منحصر به فرد ،پارکت جناغی می باشد که در ابعاد ۲۴۴ بوده و در ضخامت ۸ میلی متر است. دارای بافت جناغی بوده و در رنگ های متنوع و متضاد تولید می شود .
در حال حاضر نصب پارکت های جناغی بسیار مورد توجه و استقبال قرار دارد و در طرح های کلاسیک و مدرن به عرضه می رسد. ولی در واقع عیب این گونه نصب ها در این است که لمینت پارکت به اطراف پرت می شود و دچار صدمه می شود و هم چنین نیرو های متخصص نصب نیز بسیار کم می باشد. در نتیجه شرکت های سازنده پارکت لمینت تصمیم گرفتند تا این بار با تولید الیاس پلاس ، پارکت لمینت با طراحی ونصب اسان موجب منحصر به فرد بودن این پارکت لمینت شده است.
تولید و نصب این پارکت ها در مکان ها با دکوراسیون کلاسیک و روستیک ، پیشنهاد می شود . این کار باعث زیباتر شدن فضا نیز می شود.
این پارکت ها دارای لبه های ۴۵ درجه ای بوده و نصب و اجرای ان ها راحت است. به دلیل متریال و موادی که در ان به کار برده شده، برای محیط زیست بسیار مفید بوده و به هیچ عنوان محیط زیست را الوده نمی کند.
هم چنین دارای قابلیت ضد الکتریسته ساکن نیز می باشد که بسیار ارزشمند و ایمن است. در بین کشور ها ، کشور المان سازنده ی اصلی این پارکت ها می باشد.
این پارکت ها قابل نصب بر روی کف گرمایشی نیز هستند و در برابر اب و رطوبت بسیار مقاوم هستند.
هر چند که نصب پارکت اسان است ولی در حین نصب باید به برخی نکات مهم توجه داشت تا  زیرسازی و نصب پارکت به خوبی و با دوام اجرا و نصب شود.
بهتر است تمامی سفارش ها را به نصاب بگویید و به او بسپارید تا به خوبی نصب شود ، و هیچ گونه اسیب و خدشه ای نبیند.
برای نصب، نصاب باید تمامی ابزار های مورد نیاز را به همراه داشته باشد.  باید به نرمی و با دقت کنار تایل های پارکت چسب زده شود ، اگر با دقت انجام نشود ، امکان دارد بعد ها پارکت دچار شکستگی شود و باید تعویض گردد.
امروزه برای جلوگیری از شکستگی، از کلیک استفاده می کنند تا به راحتی پارکت ها اجرا شوند و دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت.
قبل از نصب ، هر گونه فرورفتگی و برامدگی بر روی سطح را بر طرف کنید. پارکت ها را برای اینکه با دما یکسان شوند تا دو روز در همان مکان نگه دارید. به خاطر داشته باشید که حتما طول و عرض و ابعاد محیط را به خوبی اندازه گیری کنید. 
اگر کف پوش ، سرامیک باشد باید از اینکه سرامیک ها لق نباشند ، اطمینان حاصل کنید. دما محیط و هم چنین رطوبت را چک کنید.
بعد از همه ی این ها کف اتاق را با عایق بپوشانید، چرا که از پارکت هم مراقبت می کند. بعد باید چسب به زمین بزنیم تا اماده شود. بعد باید تایل های پارکت را در کنار هم قرار دهیم تا درز ها خوب پوشانده شوند.
بعد از پاکسازی گردو غبار باید با مسواک و وسایل نوک تیز تمامی درز ها را خوب با چسب بپوشانید و تمامی قسمت ها را تمیز کنید.
بعد از اینکه کار کاملا صاف و یکدست شد، می رسیم به مرحله اخر که پولیش زدن پارکت می باشد.
بعد از اتمام کار باید گوشه های دیوار را کمی فاصله بیندازیم تا در صورت استنباط پارکت ، وسط ان حالت جمع شدگی و به اصطلاح شکم نیاورد.
به خاطر داشته باشید استفاده از هر نوع پارکت هزینه جداگانه ای دارد هم چنین نصب ان دارای هزینه می باشد.