سقفی متفاوت با استفاده از چوب های بامبو
سقفی متفاوت با استفاده از چوب های بامبو

نمایش فرئشگاههای دکوراسیون داخلی اطراف منزلتان...کلیک کنید

سقفی متفاوت با استفاده از چوب های بامبو

ایده های بسیار جذابی برای ساخت یک سقف خوب و زیبا برای ویلای شما وجود دارد ، که بر حسب سلیقه شما به انواع متعددی تقسیم می شود ، گاهی عده ای دوس دارند که سقف ویلای شان متحرک باشد ،یا عده ای تمایل دارند که از انواع چوب برای سقف و یا حتی دیواره های ویلای شان استفاده کنند . هر چیزی که از دل طبیعت به دست بیاید و وارد روزمرگی های زندگی ما شود ، قطعا جذاب و خاص خواهد بود ، حال می خواهد  یک تکه سنگ از کنار رودخانه یا دریا باشد ، و یا حتی یک تکه چوب از دل جنگلی بیکران .
بسیاری از ما نام گیاه بامبو و یا خیزران را بارها شنیدیم  اما شاید  اکثر ما نام فارسی و یا ایرانی آن را ندانیم و برای ما جالب باشد که بدانیم بامبو در واقع همان نی است ، که از آن می توان برای مصارف فوق العاده زیادی استفاده کرد ، به تازگی شاهد استفاده از چوب این گیاه در ساخت و ساز منزل نیز هستیم ، عده ای بر حسب سلیقه از آن در سقف یا دیوار و یا حتی تحت عنوان پوشش بام استفاده می کنند ، چرا که این گیاه بسیار محکم و قوی است و همچنین پایدار هست و مهم ترین مزیت آن نسبت به سایر دیگر چوب ها ، سبک بودن آن است . که از آن می توان براس ساخت انواع مبلمان و یا حتی تخت خواب نیز استفاده کرد .
اما شاید برای شما نیز سوال باشد که از بین انواع متعدد چوب ها چرا باید چوب بامبو را برای سقف مورد نظر خود انتخاب کنید ؟ پاسخ این سوال خیلی واضح و روشن است ، چوب بامبو ، نسبت به انواع دیگر چوب ها در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و اگر قصد دارید که سقف ویلای خود را تعمیر کنید و یا اگر قصد داریو ویلایی در دل جنگل های زیبای شمال بسازید ، چوب بامبو انتخابی بسیار مناسب برای ویلای شما هست چرا که به راحتی می تواند رطوبت هوا را تحمل کند و سالیان متمادی ویلای شما را تک و بی نظیر در بین سایر ویلا ها کند .
همچنین خصوصا افرادی که از طرفداران محیط زیست هستند و خیلی سر سخت و محکم معترض به قطع درختان هستند ، می توانند با خیالی آسوده از این چوب ها استفاده کنند ، چرا که گیاه بامبو بر خلاف سایر گیاهان رشد بسیار سریعی دارد و مهم تر اینکه تجدید پذیر است .
بسیاری از افرادی که علاقمند به استفاده از چوب در منزل یا ویلای خود هستند ، نگران حمله حشرات یا حتی موریانه ها هستند . و شاید به همین علت از استفاده کردن از چوب ها در منزل یا ویلا منصرف شوند ، اما چوب بامبو تمام این نگرانی ها را از بین میبرد و این افراد به راحتی می توانند از این گیاه برای سقف یا دیواره ها و یا حتی برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنند چرا که حشراتی همچون موریانه ها هیچ علاقه ای به این گیاه ندارند .
نکته ای شایان ذکر و مهم در مورد چوب گیاهان بامبو این امر است که اگر از این چوب برای منزل یا ویلای خود استفاده کنید می توان این تضمین را همواره داشته باشید که در هنگام وقوع بلا های طبیعی همچون زلزله ، مقاوم هست و حتی تا زلزله ۹ ریشتر را تحمل می کند . و هیچ آسیبی به خانه وارد نمی کند .
جدا از استفاده از چوب بامبو در سازه های ساختمان ، می توان از آن برای درست کردن ظروف زیبا و خاص آشپزخانه استفاده کرد .