کف پوش های تاتامی، کف پوش هایی منحصر به فرد
 کف پوش های تاتامی، کف پوش هایی منحصر به فرد

فروشگاههای دکوراسیون داخلی اطراف منزل خود را ببینید...کلیک کنید

کف پوش های تاتامی، کف پوش هایی منحصر به فرد

این نوع کف پوش ها از گذشته تا به اکنون مورد استفاده قرار می گرفته است و زیر نظر کشور المان ساخته شده است، امروزه از این نوع کف پوش ها علاوه بر باشگاه ها در مهدکودک ها ،منازل و پارک کودکان نیز استفاده می شود.
این نوع کف پوش برای افرادی که احتمال زمین خوردن ان ها وجود دارد ، فراهم شده است . کف پوش های تاتامی برای ورزشکاران و سالمندان و کودکان بر روی زمین اجرا می شود تا ایمنی کاملا فراهم گردد و هنگام برخورد با زمین اسیبی ندیده و یا کمتر دچار اسیب و زخم شوند.
از این کف پوش ها در محل های نگهداری گربه و سگ هم استفاده می شود که بسیار مفید می باشد. در کشور ژاپن از این کف پوش به وفور استفاده می شود و برای یک فرد سه تاتامی و برای یک زوج شش تاتامی کافی می باشد. تاتامی از جنس برنج می باشد، اما امروزه از تراشه چوب فشرده شده و یا پلی استرن ساخته می شود. در واقع در اینجا منظور کف پوش های فومی می باشد، این کف پوش ها له قدری نرم و منعطف هستند که اگر کسی از ارتفاع سه متری بر روی ان بیفتد، هرگز صدمه نخواهد دید.
ویژگی های خوبی که این نوع کف پوش ها دارند: نوع ارتجاع و انعطاف پذیر بودن ان ها، توجه به مسائل بهداشتی با قرار دادن ان ها، نصب اسان، دو اج بودن دو طرفه کف پوش، شسشتوی اسان، عدم تغییر رنگ و عدم وجود سطوح خراشنده بر روی کف پوش.
از کف پوش های تاتامی استقبال بی نظیری شده است به طوری که از این کف پوش هادر مهدکودک ها ، زمین بازی، نمازخانه، اتاق حیوانات و غیره استفاده می شود و فروش بالاو محبوبیت زیادی را دارد.
این کف پوش ها به دلیل اینکهدو طرفه اج دارند ، سر نمیخورند و در ضخامت های مختلفی ایجاد می شوند. ضخامت ۲۰ متری ان طرح المپیکی می باشد ، ضخامت ۴۵ متری ان اج لوزی شکل دارد، هم چنین ضخامت ۳۰ متری ان یک لبه اج لوزی و یک لبه اج سوزنی دارد.
این کف پوش ها به دلیل اینکه به داخلش اب نفوذ نمی کند در نتیجه به راحتی می توان ان را شستشو داد. اما بهتر است با دستمال مرطوب تمیز شود چرا که اب بر روی سطح ان باقی مانده و امکان پوسیدگی وجود دارد.
کفپوش های تاتامی فدراسیونی بسیار بادوام و مقاوم هستند و جنس ان ها با سایر تاتامی ها فرق دارد و درجه سختی بالایی دارند و اکثرا در ورزشگاه های رزمی از ان ها استفاده می شود.
 تاتامی در ژاپن در مراسمات مذهبی و جشن ها و مراسمات سرو چای مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که تاتامی و نشستن روی ان در کشور ژاپن به منزله عالی رتبه بودن است به طوری که افراد سر شناس بسیار زیاد از ان، استفاده می کنند و دیگر افراد بر روی قسمت چوبی می نشینند.
بسیاری از این افراد نشستن بر روی تاتامی را ناراحت کننده می دانند ولی برخی نشستن روی ان را لذت بخش می دانند.
 قابلیت اتصال این کفپوش از یک محصول به محصول دیگر موجب می شود که در هر مکان بتوان از ان استفاده کرد و این قابلیت بسیار منحصر به فرد است.
دیگر قابلیت های مورد توجه این کف پوش ها قابلیت حفظ گرما در ان است. اصلا گرما از ان خارج نمی شود و بسیار نرم و قابل ارتجاع می باشد.
از قرار دادن اشیا سنگین بر روی ان جلوگیری کنید و مبلمان و دیگر چیز های سنگین را نگذارید چرا که این کف پوش  می شکند واسیب جدی می بیند.