نحوه اجرای روف گاردن
نحوه اجرای روف گاردن

نمایش فروشگاههای دکوراسیون داخلی سراسر کشور روی نقشه...کلیک کنید

نحوه اجرای روف گاردن

در گذشته ، که تراکم جمعیت در شهر ها کمتر بود ، و اکثر خانه ها نهایتا دو یا سه طبقه بود ، و از هر چند خانواده شاید یک نفر اتومبیل داشت ، هوای شهر ها پاکیزه تر بود . رفته ، رفته با زیاد شدن جمعیت  شهر ها ، و ساخت و ساز های آپارتمان ها و برج های عظیم ، طبیعت زیبا و دلپذیر جای خود را به سازه های دست بشر داد و در نهایت اینک در کلان شهر هایی همچون تهران ، که شاید در گذشته تا چشم کار میکرد طبیعت بود و زیبایی ، اینک پر شده است از برج های مسکونی. 
اما به هر حال شهر و شهروندان نیاز به اکسیژن دارند ، و جدای از اکسیژن ، شهر نیاز به زیباتر شدن دارد ، زیباتر شدنی که نیازمند حضور گل ها و درختان است . 
به تازگی ما شاهد بام های سبز یا بهتر است بگوییم فضای سبز روی پشت بام ها ، هستیم ، فضایی که می تواند خیلی ساده مثل چیدن چند گلدان زیبای گل یا گیاه باشد و یا حتی خیلی پیشرفته تر ، درست شبیه یک پارک زیبا باشد. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید پیدایش اولین روف گاردن ها در کشور آلمان رخ داده است و اینک اکثر قریب به اتفاق بام های این کشور دارای روف گاردن هستند . اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که حتما نباید روف گاردن در پشت بام برج ها یا منازل به وجود آید بلکه حتی در لابی یک ساختمان نیز می توان آن را احداث کرد  ، مهم این است که این نکته رعایت شود ک هم سطح زمین و خاک نباشد .
برای به وجود آوردن روف گاردن  یا همان فضای سبز روی بام باید چند اصل را رعایت کنیم تا بعد ها دچار مشکل نشویم. 
هر کاری نیاز به زیر سازی دارد ، زیر سازی که محکم و اصولی نباشد قطعا بعد ها کل سازه را زیر سوال میبرد و مشکلات بسیاری فراهم می کند ، برای اجرای روف گاردن در پشت بام یک برج نیاز به زیر سازی دقیق و اصولی است ، که همه جوانب در آن در نظر‌ گرفته شده و رعایت شود ، برای مثال ، یک‌ شیب درست نیاز است که آب حاصل از بارش برف یا حتی باران و تگرگ و یا اصلا آب حاصل از آبیاری گیاهان خیلی راحت وارد فاضلاب شوند. بنابراین بهتر است از سیستم آبیاری قطره ای هوشمند برای آبیاری گیاهان روف گاردن استفاده کنید . پس برای مرحله اول اجرای روف گاردن باید استحکام بام را در نظر گرفت و با عکس برداری ها و نقشه کشی های اصولی بتوان ایده ای درست و به جا مطرح کرد . 
 فراموش نکنید که در اجرای روف گاردن باید ، از گیاهانی استفاده کنید که هم در عمق کم بمانند  ، هم اینکه مقاوم باشند برای همه شرایط چه  شرایط  سرد و چه گرم . 
در مرحله دوم اجرای روف گاردن ، باید برق کشی ها و  لوله کشی ها و کارهایی از این قبیل را انجام داد که از مهم ترین آنان زهکشی است که ، همانطور که در فوق نیز گفته شد به این سبب است که آب بتواند به راحتی به سیستم زهکش ساختمان وصل شود . نکته دیگر که لازم به ذکر است ایزولاسیون یا همان عایق بندی است ، که باعث می شود که آب به لایه های زیرین ساختمان نفوذ نکند ، و باعث نم دادن سقف واحد های دیگر نشود . همچنین لازم به ذکر است که برای زیباتر کردن محیط روف گاردن خود ، می توانید از نورپردازی های خاصی نیز بهره ببرید ، و یا حتی کف فضای پشت بام خود را با استفاده از موادی از دل طبیعت همچون سنگ ها ، یا چوب و حتی شن زیبا کنید ، و برای لذت بردن اهالی برج از انواع آلاچیق ها ، یا مبلمان و حتی آبنما نیز استفاده کنید .