همه چیز درباره دکوراسیون اتاق فرار
همه چیز درباره دکوراسیون اتاق فرار

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی سراسر کشور...کلیک کنید

همه چیز درباره دکوراسیون اتاق فرار

احتمالا شما نیز ممکن است که تابلو های اتاق فرار به چشم تان خورده باشد ، و علاقمند شده باشید که حداقل برای یک بار هم که شده آن را تجربه کنید ، اگر از شما هم عاشق هیجان باشید و حتی برای یک بار هم که شده وارد اتاق فرار شده باشید ، قطع به یقین خواهید دانست که اتاق های فرار انواع مختلفی دارند ، گاهی در یک اتاق فرار در کنار حل معما ها ، ترس و هیجان را نیز تجربه می کنید و گاهی نیز فقط ذهن شما مشغول حل معما های طرح شده می شود . همانطور که انواع اتاق فرار ذکر شد ، متوجه شدید که دکوراسیون هر کدام از این اتاق ها و هر کدام از این مراحل  بسیار با هم متفاوت هستند . برای مثال یک اتاق فراری که در کنار حل معما ، در آن ترس را هم تجربه می کنید باید در هر اتاق دکور متفاوتی باشد و مهم تر اینکه راه های رسیدن به اتاق های دیگر غیرعادی و پیچیده باشد مثلا از پشت یک قاب عکس یا آینه وارد یک کانال شده و بعد به اتاق بعدی می رسید .  شاید برای تان جالب باشد که بدانید اولین بار ، فردی به نام تاکائو کاتو در کشور ژاپن اتاق فرار را ابداع کرده است . که بیشتر بر مبنای علم ریاضی ساخته و پرداخته شده بود . و پس از آن در کشور های دیگری همچون سنگاپور طرفداران  بسیاری کسب کرد. اما اولین بار در سال ۱۳۹۴ اولین اتاق فرار در ایران به وجود آمد و مکانی برای تفریح و هیجان و قرار های دوستانه یا خانوادگی به وجود آمد .
اگر شما قصد ایجاد یک اتاق فرار عالی را دارید کافیست کمی در مورد دکور آن اطلاعات کسب کنید برای مثال ، اگر تمایل دارید که در کنار حل معما افرادی که به اتاق فرار شما مراجعه می کنند هیجان را نیز تجربه کنند ، باید دقت کنید که اتاق فرار شما باید تاریک به نظر برسد و با استفاده از نور هایی همچون قرمز یا حتی سرمه ای ، ترشح آدرنالین افرادی که به اتاق فرار شما مراجعه می کنند را زیاد کنید چرا که رنگ قرمز باعث ایجاد هیجان زیادی در افراد حاضر در اتاق می شود . توجه داشته باشید که محیط و دکور اتاق فرار باید به قدری حرفه ای و خاص باشد که حس واقعی گیر افتادن در محیط آن سناریو را داشته باشند نه فقط حس گریه افتادن در یک اتاق بازی. وسایل و ابزاری که در اتاق فرار قرار می دهید از قبیل ، میز ،قاب عکس ، تابلو ، گاوصندوق ، همه و همگی باید طوری باشند که به داستان اتاق فرار شما بخورند و یک کمک باشند برای حل کردن معما ها .
جدا از رنگ نور و دیوار ها ، باید به صداهایی که در اتاق فرار شما پخش می شوند دقت کنید ، یک سیستم صوتی خوب که ترس را در دل اتاق پخش کند ، و باعث شود حس ترس و مرموز بودن اتاق به افراد حاضر در اتاق انعکاس یابد . هم چنین می توانید برای کمک به حل کردن معما به افراد حاضر در اتاق فرار از بلندگو هایی نیز استفاده کنید که با پخش صدایی ترسناک ، به افراد حاضر در اتاق اطلاع دهد که قصد کمک کردن به آنان را دارید .
در یک اتاق فرار وحشتناک ، نیاز است که از کاراکتر های ترسناک نیز استفاده کنید برای مثال ،  نیاز هست در کنار پخش صداهای ترسناک ، کارکنان اتاق فرار به کاراکتر های ترسناک تبدیل شوند و لباس یا ماسک هایی استفاده کنند و باعث شوند تا هیجان و ترس بیشتری را افرادی که در اتاق هستند تجربه کنند..