دیوار های سبز اکسیژنی برای محیط شهری
دیوار های سبز اکسیژنی برای محیط شهری

دیوار های سبز اکسیژنی برای محیط شهری

دیوار های سبز در واقع دیوار هایی هستند که در سطح شهر قرار دارند و بر روی انها گیاهان زنده موجود است که با توجه به نما در محیط داخلی و یا خارجی یک ساختمان نصب می شود.
دیوار های سبز به نام های باغ عمودی ، دیوار زنده و حتی دیوار زیستی نیز نامیده می شود. این دیوار ها بسیار زیبا می باشند و باعث با شکوه شدن محیط می گردند و اگر در پشت بام مورد استفاده قرار بگیرند بسیار دلنشین خواهند شد.
برای اب رسانی به گیاهان این گونه دیوار ها از قاب و یا سلول و یک سری لوله کشی های بسیار باریک استفاده می شود که به راحتی اینکار را می کنند. خاک نیز در این سیستم به عنوان یک ماده هادی مورد استفاده قرار می گیرد.
این دیوار ها تازه ابداع نشده است و از قدیم الایام این هنر به معماری ساختمان ها اضافه شده است برای مثال در بابل و هم چنین در زیگورات که ۲۰۰۰ سال قبل میلاد مسیح بودند از باغ های معلق و گیاهان زنده در بنای ساختمان های باشکوه استفاده می شده است.
در حال حاضر استفاده از گیاهان در بناهای ساختمانی برای مفهوم رشد و نمو این گیاهان و هم چنین طریقه اب یاری مغذی و رسیدن به تقویت نواوری فناوری استفاده می شود.
دیوار های سبز علاوه بر این ویژگی ها و محاسن برای موارد دیگر نیز مفید هستند مانند: حایل بین ساختمان ها هستند. مانع از انتقال حرارت بین فضاها می شوند، مقاومت در برابر کشش و فشار، قابلیت چسبندگی بالا و استفاده از ان در مکان های مختلف و هم چنین قابل نصب انواع پوشش ها مانند کاشی سنگ و دیوار کوب. 
این دیوار ها سیستم‌ سرمایشی و گرمایشی را تحت تاثیر قرار می دهند و یک توده هوایی را میان گیاهان به تله می اندازند.
دمای محیط را با سایه اندازی و ازادسازی رطوبت از برگ ها ، کاهش می دهد.
علاوه بر حفظ سازه ساختمان برای حفظ ان در برابر باد در زمستان نیز استفاده می شود.
این دیوار های سبز فقط مختص فضای خارجی ساختمان نیستند و می توان از ان ها در فضای داخلی نیز بهره برد.
بدین ترتیب در داخل به عنوان تهویه کننده هوا از ذرات عمل می کند  و هم چنین گاز های مهلک را از محیط و میزها و فرش ها ، جذب می کند.
باعث انداختن سایه می شود و گرمای تیز خورشید را میگیرد و با ایجاد رطوبت باعث خنک شدن هوا می گردد.
اینکه در دیوار های سبز چه نوع گیاهانی را می توان کاشت که دوام بالایی داشته باشد ، از نکات بسیار مهم این امر است.
این گیاهان باید در برابر نور تیز خورشید و گرما و حتی سرمای زمستان و باد شدید بسیار مقاوم و با دما باشند و شرایط ایده ال داشته باشند.
عواملی مانند رطوبت کافی و ابیاری مناسب و هم چنین خاک مورد نیاز و ارتفاع خاک در انتخاب گیاهان تاثیر به سزایی دارد.
از گیاهان همیشه سبز غافل نمانید البته باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که باتوجه به اقلیمی که هستید ، گیاهان را انتخاب کنید . برای مثال در مناطق سرد و خشک استفاده از گیاهان همیشه سبز مناسب نیست زیرا از نفوذ خورشید به ان جلوگیری می شود.
پوشش های مورد استفاده در دیوار های سبز عبارتند از : پوشش حصیری ، پوشش نرم ،پوشش ساختمانی.
پوشش نرم ، خاک خود را در کیف و یا بقچه دارند و بعد روی دیوار نصب می شوند. پوشش حصیری در الیاف ها و حصیر ها از گیاهان ریشه لرزان دارند و به همراه انان نصب می شوند.
پوشش های ساختمانی نه حصیری و نه نرم هستند اما بهترین ویژگی هر دو گروه را دارند و در انواع مختلف تولید می شوند و بسیار مناسب هستند.

اطلاعات فروشگاههای دکوراسیون داخلی در هر شهر...کلیک کنید