طراحی ساختمان بی نظیر با استفاده از کامپوزیت
طراحی ساختمان بی نظیر با استفاده از کامپوزیت

طراحی ساختمان بی نظیر با استفاده از کامپوزیت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اقتصاد ، شرایط این گونه است که بهتر است انسان برای راحتی زنوگی خود از این امکانات استفاده کند.
با توجه به افزایش تعداد جمعیت جهان و شهرسازی و ساختمان سازی شرایط اینگونه است که باید از منابع طبیعی برای ساختمان ها و مکان های مسکونی استفاده کرد تا طبیعت نیز اسیبی نبینند.  می توان در ساخت ساختمان ها به جای چوب و اهن از مواد دیگری استفاده کرد که مواد کامپوزیتی بهترین گزینه می باشد.
همان طور که می دانید کامپوزیت از مواد مختلفی ایجاد می شود که به ان مواد مرکب می گویند. این کامپوزیت ها بیشتر برای حفظ زیبایی و معماری ساختمان استفاده می شود. اما بیشتر، با توجه به هزینه های اقتصادی و گران بودن و کمبود دیگر مصالح ساختمانی ، کامپوزیت ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
کامپوزیت ها در بخش های مختلف: نرده و حصار ها ، سقف ، بام ، درب و پنجره ، دکور و اسکلت ساختمان و بخش حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارد.
اما از انواع خوب کامپوزیت، کامپوزیت الومینیومی می باشد که شکل پذیری بالایی دارد و در گرما و سرما و شرایط دمایی متفاوت مسطح باقی می ماند.
هم چنین این نوع کامپوزیت ها خاصیت ضد حریق داشته و اتش نمی گیرند.
میلگرد های کامپوزیتی نیز که از نوع پلیمری می باشند بسیار مستحکم بوده و در برابر خوردگی مقاوم می باشد و در مناطق سردسیر هم‌چنین در مناطق ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد.
هم چنین این پنل ها در برابر بارش باران و طوفان و هم چنین در برابر حشرات مقاوم هستند و از ایجاد شکاف و تیرگی در دیوار ها جلوگیری می کنند. از ان جایی که بسیار مستحکم هستند می توانند در برابر زلزله و رانش زمین محکم باقی بمانند و وزن زیاد را تحمل کنند .
از لحاظ تعمیر و نگهداری بسیار پرکاربرد می باشد و هزینه ها را کاهش می دهد و به علت عدم پوسیدگی بسیار تمیز  بوده و از نظر بهداشتی مورد تایید می باشند. 
این کامپوزیت ها به دلیل اینکه انعطاف پذیری بالایی دارند باعث می شوند که طراحان و سازندگان با خلاقیت خود طرح های فوق العاده بهتری را به وجود بیاورند.
در کل جهان مقدار مورد استفاده از کامپوزیت چیزی حدود ۴۰ درصد می باشد که باعث بیشتر توجه کردن طراحان می شود و مقدار خرید ان افزایش می یابد و جای تمامی روش های سنتی را در بخش ساختمان می گیرد.
کامپوزیت ها در ابتدای تولید بیشتر در قسمت های بهداشتی منزل مثل سینک ظرف شویی و حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه با انجام مطالعات بیشتر از کامپوزیت ها در ساخت زیر بنای ساختمان هم استفاده می شود.
در کشور های زلزله خیز از کامپوزیت برای ساختمان ها و پل ها و گاراژ ها استفاده زیادی می شود.
در کشور ایران متاسفانه از کامپوزیت فقط در بخش های بهداشتی استفاده می شود و از خصوصیت های مقاومتی ان هیچ استفاده ای نمی شود و این قابلیت ها ناشناخته باقی مانده است.
هم چنین استفاده از کامپوزیت ها مقدار کاربرد ابکاری و پوشش را کاهش داده و به دلیل وزن کمی که دارد در اتاق ها ی بدون ستون مورد استفاده قرار می گیرد.
اولین نمای کامپوزیت ها برای ساختمان در کشور المان تولید شد و برای نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفت و بسیار از ان استقبال نیز شد.
زمان اجرا و قرار دادن کامپوزیت ها بسیار کوتاه بوده و سریع نصب می شوند. متناسب با انواع و اقسام شرایط اب و هوایی نیز می باشند.
هم چنین این نکته را نیز باید گفت که ضخامت کامپوزیت های مورد استفاده باید به اندازه و در حد ۴ الی ۵ میلیمتر باشد.

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی...کلیک کنید