تکنیک الگاسه در طراحی کابینت ها
تکنیک الگاسه در طراحی کابینت ها

تکنیک الگاسه در طراحی کابینت ها

امروزه در طراحی اشپزخانه ها ایجاد کابینت های الگاسه یا جزیره بسیار مورد استقبال  قرار گرفته است چرا که اطراف اشپزخانه باز بوده و بسیار مناسب این کار می باشد.
می توان با توجه به پلان اشپزخانه از کابینت های الگاسه استفاده کرد و این کابینت ها در همه ی انواع اشپزخانه ها قابل اجرا می باشد. 
البته باید این نکات را در نظر داشته باشید که فاصله ی فضای کابینت های الگاسه با دیگر بخش های اشپزخانه باید چیزی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر باشد.
اگر الگاسه به سمت دیوار می باشد که داشتن فاصله ای به اندازه ۸۰ سامتیمتر برای ان کفایت می کند.
در رابطه با وسایلی که قرار است در اشپزخانه دربشان باز و بسته شود همانند : یخچال و فریزر و اجاق گاز ،  بهتر است فاصله معینی را برای این کابینت ها در نظر گرفت.
البته ناگفته نماند که در بسیاری از منازل از کابینت های متحرک الگاسه استفاده می شود که بسیار از دیگر سری ها مناسب تر است. چرا که می توان به دیگر بخش های اشپزخانه منتقل کرد و کاملا فضا را تغییر داد و ایجاد تنوع کرد.
هم چنین باید در اجرای و قرار دادن این کابینت ها حواستان به دیگر تاسیسات منزل نیز باشد. برای مثال اگر قرار است که سینک ظرفشویی بر روی این کابینت الگاسه تعبیه شود بهتر است که از قبل از لحاظ لوله کشی اب و تاسیسات ان مورد بررسی قرار بگیرد تا در اینده دچار مشکل نشود.
اگر برای قرار دادن وسایل و یا غذا درست کردن بر روی این کابینت ها استفاده می کنید می توانید با قرار دادن جایگاه ها و یا به اصطلاح سوپر ادویه در قسمت های مختلف این کابینت در هنگام تهیه غذا استفاده کنید.
اگر می خواهید بر روی این کابینت ها اجاق گاز قرار دهید باید نسبت به قرار دادن هود و لوله گاز اقدام کنید و کاملا فضا را در نظر گرفته و بررسی کنید.
البته می توان گفت که برخی از افراد هم در فضای مدرن و هم کثیف از کابینت های نئوپلاستیک استفاده می کنند.
در این گونه آشپزخانه ها باید فضا را به دو قسمت کرد و به تمیز و کثیف  تفکیک کرد.
ماشین ظرف شویی و آبگرمکن و سینک ظرفشویی و لباس شویی باید کاملا در یک فضای دیگر قرار داد.
برای اینگونه اشپزخانه ها در سبک کثیف و یا همان مطبخ خانه بهتر است بین دو کابینت الگاسه و نئوپلاستیک ، مورد دوم را انتخاب کنید.
اشپزخانه های در سبک تمیز تمامی قسمت ها و بخش ها با دوام تعبیه می شوند. البته گذاشتن کابینت های الگاسه در این اشپزخانه ها بهتر است و جذابیت ظاهری بیشتری به ان می بخشد.
این کابینت در سمت یخچال به خوبی می تواند جا بگیرد و با استفاده از یک دیوار حایل می توان این فضا را از قسمت نشیمن خانه جدا کرد.
برخی از مشتریان و سفارش دهندگان کابینت های الگاسه با ضخامت کم را سفارش داده و در خواست نور پردازی در بخشی هایی از این کابینت ها می کنند که بسیار پرفروش می باشد و باعث افزایش زیبایی فضای اشپزخانه می شود.
هم چنین بسیاری از افراد در کنار این کابینت ها اینه کاری نیز می کنند که قسمت نشیمن منزل را شیک تر و مدرن تر می کند.
باید توجه داشته باشید که در هنگام نصب این گونه کابینت ها کاملا حواستان به لوله کشی ها باشد . می توان این کابینت ها را در انواع رنگ ها و طرح های مختلف خریداری کرد.
جنس درب و بدنه ی این کابینت ها از نوع هایگلاس بوده و لولا های ان از نوع ارام بند اتریش می باشد.

برترین فروشگاههای طراحی و تولید کابینت در شهر شما کدامند؟ کلیک کنید